Brommer start niet/heel moeilijk

Algemene vragen over Derbi.
Lennardh
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 30 mei 2018, 15:47
Vervoersmiddel: Aprilia sx50 (70cc)

Brommer start niet/heel moeilijk

Ongelezen bericht door Lennardh »

Ik heb een aprilia sx, deze startte altijd in 1 kick, zelfs nadat die een jaar had stilgestaan. nu ben ik afgelopen weken weer een aantal keer te touren geweest en verder geen problemen, totdat ik gister het olie tankje bijvulde (deze was nog niet leeg).

5 minuten daarna wilde ik naar een vriend toe rijden en wilde die niet starten, na 20 meter duwen ging die eindelijk aan, eenmaal daar heeft de brommer ongeveer een uur uit gestaan en toen wilde die helemaal niet meer starten, minstens 300 meter geduwd maar helemaal niks, reserve bougie er in gedaan die ik altijd onder het zadel heb liggen, toen startte die weer in 1 kick, hij rookte toen heel erg.

na een kwartiertje rijden stond ik even stil, halve minuut en wilde die weer niet starten, toen ging die na 10 meter duwen weer aan. ook toen kwam er heel veel rook uit, na 10 seconden is dat gerook wel weer zo goed als over maar ik heb in het verleden wel vaker de brommer zo aangeduwd en dan rookte die nooit zo erg, is het mogelijk dat de olie doorloopt als de brommer uit staat?

het is geen koelvloeistof
Gebruikersavatar
Micha_078
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 dec 2017, 09:59
Vervoersmiddel: Gilera gpr 70 Pro Race '99
Derbi gpr 50 '04 (sold)
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland

Re: Brommer start niet/heel moeilijk

Ongelezen bericht door Micha_078 »

Misschien iets met de oliepomp, klinkt alsof je bougies vetslaan. Even kijken naar hoe de bougies eruitzien, als er een dikke aanslag opzit zit je probleem in die richting...

Je kan ook beter gewoon zelfmengen, die oliepompen van derbi zijn niet te vertrouwen :lolno:
Gilera gpr '99
70 pro race 3
MVT S-Race
28' pwk Sunworld
Vforce 3 Top Performance
HPI ignition

https://www.youtube.com/watch?v=bdHKJ6ET_NQ
Lennardh
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 30 mei 2018, 15:47
Vervoersmiddel: Aprilia sx50 (70cc)

Re: Brommer start niet/heel moeilijk

Ongelezen bericht door Lennardh »

heb het probleem al gevonden, was blijkbaar lekke koppakking en dus wel kvs, het was maar een heel klein beetje maar daardoor werkte de bougie dus niet meer, de rook die eerst ontstond was niet echt wit en ruikte ook naar olie, dit kwam waarschijnlijk door het lange aanduwen.
Plaats reactie