Pagina 1 van 1

GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: wo 25 mar 2020, 17:04
door r0ck3th
Goedemiddag iedereen,

was vandaag bezig met mn derbi gpr 50 sinds een tijdje wil hij gwn niet stationair lopen.

Ik heb getest met haarlak voor valse lucht maar dit is het geloof ik niet.

Ik heb de luchtschroef op 1.5 slag staan.
( heb ook een keer de luchtschroef helemaal dicht gedraaid maar dan valt hij niet uit)

wanneer de choke dicht is gaat de motor uit na 5 seconden ongeveer.

als ik de choke een klein beetje open doe blijft hij wel stationair lopen ( als ik dit heb afgesteld met de stationair-schroef)

stap ik vervolgens van de brommer af en op de standaard( beetje opzij dus ) valt hij weer uit.

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: wo 25 mar 2020, 20:14
door Micha_078
Ik zou gewoon even je carburateur goed schoonmaken, kan al heel veel schelen...
Als dat het niet oplost ga dan proberen met sproeiers groter en kleiner en kijk dan waarneer hij het beter doet :think:

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: wo 25 mar 2020, 21:00
door 42
Ik had dat probleem met uitvallen als hij op de standaard stond ook.
Pinnetje van de vlotter en de rest goed schoongemaakt, naar grotere sproeier gegaan en toen bleef hij weer gewoon lopen.
Begin het idee te krijgen dat dat ook met die ethanol troep te maken heeft.
Vorige brommer heeft er een jaar mee gereden en daar had ik dat de gasschuif steeds bleef klemmen..leken ook van die oxidatieputjes of barstjes in te zitten die je ook wel eens op je voorvork ziet in het chroom.
Kon em voorzichtig glad maken dat ie wel weer goed schoof maar na een poosje kwam dat terug.

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: wo 25 mar 2020, 22:29
door Micha_078
@42 Jij had het pas toch over dat goedje, dat het effect van die bio-ethanol tegengaat? Heb je dat al uitgeprobeerd?

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: do 26 mar 2020, 01:21
door 42
Nog niet, las er nog maar pas geleden over.
Denk dat ik het na de blokrevisie misschien wel ga doen, beschermt de motor op meer punten als ik het goed lees.
Het zou niet nodig zijn met 98..maar daar zit nog steeds ethanol in ook al is het minder.
Ben aan de andere kant bang dat het geldklopperij kan zijn.
Denk dat ik het sowieso wel in de winter gebruik als ik niet of weinig rij, vooral dan lijken er problemen te ontstaan.

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: do 26 mar 2020, 12:33
door Micha_078
Oke oke, ben wel benieuwd of het werkt...
Als ik hem lang stil laat staan haal koppel ik de tank af en laat ik de carb leeglopen, dan heb je sowieso geen problemen :dry:

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: do 26 mar 2020, 13:10
door 42
Micha_078 schreef:Als ik hem lang stil laat staan haal koppel ik de tank af en laat ik de carb leeglopen, dan heb je sowieso geen problemen
Ik ben lui mensch...

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: do 26 mar 2020, 17:23
door Micha_078
Ik ben lui mensch...
:palm:

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: za 28 mar 2020, 18:29
door r0ck3th
Even een update verschillen de sproeiers geprobeerd zat een 88 in dus 90 en 92 gebruikt. Beide zijn slechter dan 88 dus dit is wel de goeie sproeier.

Nieuw pakking setje erin gestoken

Heb een filmpje gemaakt

https://drive.google.com/file/d/1TL4eVt ... p=drivesdk

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: za 28 mar 2020, 18:30
door r0ck3th
Te zien is dat ik de choke dicht zet en hij gas geeft en vervolgens uit valt

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: za 28 mar 2020, 20:21
door Micha_078
van 1 maat groter of kleiner zal je weinig merken zet er eens een 80 in of een 100...
Het klinkt alsof hij te weinig benzine krijgt, je hebt niks aan je setup veranderd voordat je dit probleem kreeg?

En welke pakkingen heb je allemaal vervangen?

Re: GPR 50 afstellen orgineel

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 23:14
door r0ck3th
Deze post kan wel dicht, heb nu blok gereviseerd ( vastloper gehad) en een nieuwe carburateur deze problemen zijn verholpen nu :).

Alleen moet nu de carb afstellen, lukt tot zover nog niet