Derbi schakelt niet!!!HELP

Algemene vragen over Derbi.
Tao
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 08 sep 2019, 18:59
Vervoersmiddel: Derbi senda drd pro r uit 2015

Derbi schakelt niet!!!HELP

Ongelezen bericht door Tao »

Ik was gisteren lekker aan het toeren op mn derbi drd pro toen ie opeens moeilijk begon te doen met schakelen: bij het afremmen schakelde hij niet terug maar bleef hij gewoon in zn versnelling hangen waar die toen in zat. Na een poos proberen om hem in zn 1 te krijgen lukte het eindelijk en kon ik weer doorrijden. Maar toen begon hij ook moelijk te doen met opschakelen en moest ik een paar keer omhoog trappen als ik hem in zn volgende versnelling wilde krijgen. Op dit moment krijg ik hem alleen nog in de versnellingen 2 en 3 en ik kan hem in zn vrij zetten. naar zn 4,5,6 en 1 lukt gewoon niet: ik voel geen klik maar het pookje beweegt wel omhoog en naar beneden. De klikken van het schakelen met het pookje voelen heel raar en anders dan normaal: van zn vrij naar zn 2 is een heeeeel zacht tikje en van zn vrij naar zn drie is 3 goeie klikken omhoog. Koppeling doet het gewoon nog prima. Wat kan dit zijn? Een versleten schakelwals? Of de tandwielen? En is dat moeilijk te vervangen?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi schakelt niet!!!HELP

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Misschien dat het probleem zit bij de schakelas of schakel arm hefboom. Hiervoor moet je wel het koppelingsdeksel en koppeling eraf halen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Derbi schakelt niet!!!HELP

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Tao schreef:Ik was gisteren lekker aan het toeren op mn derbi drd pro toen ie opeens moeilijk begon te doen met schakelen: bij het afremmen schakelde hij niet terug maar bleef hij gewoon in zn versnelling hangen waar die toen in zat. Na een poos proberen om hem in zn 1 te krijgen lukte het eindelijk en kon ik weer doorrijden. Maar toen begon hij ook moelijk te doen met opschakelen en moest ik een paar keer omhoog trappen als ik hem in zn volgende versnelling wilde krijgen. Op dit moment krijg ik hem alleen nog in de versnellingen 2 en 3 en ik kan hem in zn vrij zetten. naar zn 4,5,6 en 1 lukt gewoon niet: ik voel geen klik maar het pookje beweegt wel omhoog en naar beneden. De klikken van het schakelen met het pookje voelen heel raar en anders dan normaal: van zn vrij naar zn 2 is een heeeeel zacht tikje en van zn vrij naar zn drie is 3 goeie klikken omhoog. Koppeling doet het gewoon nog prima. Wat kan dit zijn? Een versleten schakelwals? Of de tandwielen? En is dat moeilijk te vervangen?
Schakelpook schuift niet over de as? Anders is de kans inderdaad groot dat je hefboompje bovenop je ster is geschoten. Hefboompje zit linksonder onder de koppeling. Je kunt het waarschijnlijk ook al wel zien door alleen het koppelingsdeksel te demonteren.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Fennoj
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 14 apr 2021, 15:59
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2005 ot
Derbi gpr 2006 ot 88 cc

Re: Derbi schakelt niet!!!HELP

Ongelezen bericht door Fennoj »

Hoe is dit opgeglost ik heb nu hetzelde probleem na blokrevisie
Kan het zijn dat het veertje van het hefboompje te slap is geworden bij mij?
Huub
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 nov 2022, 01:01
Vervoersmiddel: Gilera zulu caferacer

Re: Derbi schakelt niet!!!HELP

Ongelezen bericht door Huub »

Ik heb dit zelfde probleem hoe los je dit op waar kan het probleem zitten
Emiel.vdm
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 07 nov 2022, 23:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtrem 2018

Re: Derbi schakelt niet!!!HELP

Ongelezen bericht door Emiel.vdm »

Iemand oplossing voor dit?
Plaats reactie