Stukje circlip in mijn blok
- blackracingderbi
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda
Stukje circlip in mijn blok
Oi, Mijn mhr 80 is pas verrot gegaan omdat eens lipje van men circlip eraf schoot maar ik weet nu niet waar dit stukje is ik denk ik mijn blok maar ik wil een nieuwe mhr 80 kopen maar ik wil er wel zeker van zin dat dat stukje eruit is anders gaat die nieuwe cilinder straks ook verrot ik dacht eraan om mijn blok men benzine door te spoelen en dan met perslucht uit spuiten? zou dit kunnen
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Re: Stukje circlip in mijn blok
Kan je doen als je ook wel zeker weet dat ie eruit is daarna. Lijkt mij beter om je blok te splijten en hem er persoonlijk uit te halen, kost natuurlijk meer moeite maar je nieuwe MHR lijkt me dat wel waard.
Open the Throttle and Smile
- blackracingderbi
- Tuner
Ja maar ik denk dat ik door spoel en dan uit spuit en dan zet ik er gewoon ff een std cilinder erop mijn broer heeft ook gehad met zijn scooter dat zijn naaldlager kapot was dus had die zijn blok gesplitst maar er zat niks meer in dus ik kan dat op zen minst ook proberen als die std cilinder vastloopt spilts ik hem wel maar heb ik niet egt veel zin in haha
- Royal Club
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XR600R
met perslucht kan je het stukje ook vastspuiten..
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- blackracingderbi
- Tuner
ja maar met benzine gaat het toch los? ik spoel eerst wel even uit dan perslucht dan std cilinder erop dan kijk ik of die vastloopt en als die vastloopt splits ik me blok?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Hoe lang ga je dan met std cilinder rijden?blackracingderbi schreef:ja maar met benzine gaat het toch los? ik spoel eerst wel even uit dan perslucht dan std cilinder erop dan kijk ik of die vastloopt en als die vastloopt splits ik me blok?
Open the Throttle and Smile
- blackracingderbi
- Tuner
Ik weet niet precies sowieso ga ik kijken of die het een week volhoudBoeki schreef:Hoe lang ga je dan met std cilinder rijden?blackracingderbi schreef:ja maar met benzine gaat het toch los? ik spoel eerst wel even uit dan perslucht dan std cilinder erop dan kijk ik of die vastloopt en als die vastloopt splits ik me blok?
- derbi-extreme
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: DERBI SENDA
ik had precies hetzelfde probleem bij mij zat er een stuk van de zuiger en zuiger veer in het blok. ik heb het gewoon met de compresor (profesionele compresor) bij een monteur eruit laten spuite geen enkel stukje zit er meer in en die van mij rijd ook weer helemaal top.
dus gewoon eruit spuiten en spoelen met benzine kun je er ook nog bij doen
dus gewoon eruit spuiten en spoelen met benzine kun je er ook nog bij doen
- Royal Club
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XR600R
nee.blackracingderbi schreef:ja maar met benzine gaat het toch los? ik spoel eerst wel even uit dan perslucht dan std cilinder erop dan kijk ik of die vastloopt en als die vastloopt splits ik me blok?
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- blackracingderbi
- Tuner
is toch gelukt want nu loopt die weer heb met benzine gespoelt en met perslucht uitgepotenRoyal Club schreef:nee.blackracingderbi schreef:ja maar met benzine gaat het toch los? ik spoel eerst wel even uit dan perslucht dan std cilinder erop dan kijk ik of die vastloopt en als die vastloopt splits ik me blok?
Dus dit topic kan CLOSE
- jayz
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda x-race sm 2008 Monster Energy
heb het ook een keer gehad met me naald lager moest ik 3x me zuiger vervangen voordat ik pas doorkreeg dat het blok vol zat met naaldjes haha
dit was bij een quad van me... mrgoed ik heb het uiteindelijk ook met me compressor eruit gespoten en als laatst door gespoeld daarna ging het gewoon weer goed 

- blackracingderbi
- Tuner
haha dat je dat niet snapt dan want je ziet toch dat je naaldlager kapot is?jayz schreef:heb het ook een keer gehad met me naald lager moest ik 3x me zuiger vervangen voordat ik pas doorkreeg dat het blok vol zat met naaldjes hahadit was bij een quad van me... mrgoed ik heb het uiteindelijk ook met me compressor eruit gespoten en als laatst door gespoeld daarna ging het gewoon weer goed

- blackracingderbi
- Tuner
blackracingderbi schreef:haha dat je dat niet snapt dan want je ziet toch dat je naaldlager kapot is?jayz schreef:heb het ook een keer gehad met me naald lager moest ik 3x me zuiger vervangen voordat ik pas doorkreeg dat het blok vol zat met naaldjes hahadit was bij een quad van me... mrgoed ik heb het uiteindelijk ook met me compressor eruit gespoten en als laatst door gespoeld daarna ging het gewoon weer goed
![]()
- jayz
- Beginnende tuner
klopt het was meer zo dat ik wel had geprobeerd er wat uit te halen en dacht dat het zo wel goed was (cil zat er horizontaal op)
maarja ik ben lui
maarja ik ben lui

- blackracingderbi
- Tuner
haha kost je wel paar zuigers
- jayz
- Beginnende tuner
jah precies.. en veel tijd iedere keer alles eraf halen om bij die cilinder te kunnen enzo