snelheid ?metrakit trower + Ontgrensde uitlaat??
- derbi-extreme
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: DERBI SENDA
snelheid ?metrakit trower + Ontgrensde uitlaat??
hallo,
weet iemand wat ongeveer mijn snelheid word als ik een metrakit trower op mijn derbi zet. de derbi is hellemaal origineel alleen de prop is uit de uitlaat.
alvast bedankt.
weet iemand wat ongeveer mijn snelheid word als ik een metrakit trower op mijn derbi zet. de derbi is hellemaal origineel alleen de prop is uit de uitlaat.
alvast bedankt.
- Reinder
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Re: snelheid ?metrakit trower + Ontgrensde uitlaat??
Hangt oa van je tandwielverhouding af maar denk aan 90-100
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
- derbi-extreme
- Derbi fan
owke mooi! mijn voortandwiel is 12 en achter 49 maar het loopt niet zo lekker dus ik ga er weer wat aan veranderen
- Sander
- Moderator
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
13/53 nemen en dan ga je zeker 90-100.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
- Job0172
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Tomooosss
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1139
Met 14/53 ga je mischien net over de 90 maar met 13/53 ga je de 100 niet halen echte km's dan
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo
- Lex
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6725
13-53 is met metrakit thrower 88 echte.
Wou net zeggen, red ook net de 90 op de teller, gok ik want teller gaat maar tot 80..
maar denk wat diegene het eerste zijde klopt denk ik niet..
100 Red je nog niet met Gianelli Conti
maar denk wat diegene het eerste zijde klopt denk ik niet..
100 Red je nog niet met Gianelli Conti
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
- derbi-extreme
- Derbi fan
owke mooi dan bestel ik 13-53 en zet ik mijn thrower erop dan moet het goedkomen.
close
close
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Ga niet nutteloos tandwiel 13 en 53 lopen bestellen.
Als de mensen hier iets beter hadden nagedacht wisten ze dat jou tandwielverhouding al gelijk is aan 13-52.
Als de mensen hier iets beter hadden nagedacht wisten ze dat jou tandwielverhouding al gelijk is aan 13-52.
Open the Throttle and Smile
hij zal toch wel tandwielen moeten kopen waarschijnlijk om hem beter af te stellen, naar zijn smaak.
Meer trekkracht, of meer snelheid (grens opzoeken ofdat hij nog in de 6 trekt).
Het is zowiezo een standaard vraag hoe hard je gaat met een Thrower, dat is al zeker 26x gevraagd, zelfde geld voor de conti etcetera. Denk niet dat hij de moeite heeft genomen om de zoekfunctie te gebruiken.. hij vraagt het liever meteen.. zegt denk ik genoeg..
Meer trekkracht, of meer snelheid (grens opzoeken ofdat hij nog in de 6 trekt).
Het is zowiezo een standaard vraag hoe hard je gaat met een Thrower, dat is al zeker 26x gevraagd, zelfde geld voor de conti etcetera. Denk niet dat hij de moeite heeft genomen om de zoekfunctie te gebruiken.. hij vraagt het liever meteen.. zegt denk ik genoeg..
a'j bange leeft goa'j bange dood
- Job0172
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Tomooosss
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1139
Als jij even beter had gelezen dan had je gezien dat wij helemaal niet gezegd hebben dat hij dat moest bestellen daar kwam die zelf mee wij geven hem alleen maar advies wat die moet hebben.Boeki schreef:Ga niet nutteloos tandwiel 13 en 53 lopen bestellen.
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo
- derbi-extreme
- Derbi fan
nouja ik wil gewoon dat het goed gaat lopen en sinds ik 12-49 rijd krijg ik hem niet meer in zijn 6 de versnelling dus zet ik er weer 13-53 op heb ik tenminste een hoogere top en kan hij weer in zijn 6 de versnelling/
-
- Pro tuner
Met 13-53 heb je juist een lagere top, en als je je voortandwiel 11 maakt kom je vast ook alweer in de 6e versnelling.derbi-extreme schreef:nouja ik wil gewoon dat het goed gaat lopen en sinds ik 12-49 rijd krijg ik hem niet meer in zijn 6 de versnelling dus zet ik er weer 13-53 op heb ik tenminste een hoogere top en kan hij weer in zijn 6 de versnelling/
@derbi-0172, ik denk dat ik inderdaad niet goed gelezen heb, want waar staat dat ik dat zeg?

- derbi-extreme
- Derbi fan
maar als ik mijn voortandwiel 11 maakt trekt hij toch juist weer sneller op (en word zijn top minder) dus kom ik juist niet in zijn 6.
- Supermoto Rider #84
- Tuner
- Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto
wat bedoel jij met niet in z'n 6 komen.
trekt hij het dan niet meer ofzo??
hoe lichter de vertanding hoe makkelijker hij door de versnellingen trekt, maar krijg je ook sneller overtoeren in zn 6 en word je top ook lager.
hoe lichter de vertanding hoe makkelijker hij door de versnellingen trekt, maar krijg je ook sneller overtoeren in zn 6 en word je top ook lager.
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
-
- Pro tuner
Als je niet in z'n 6 kan komen betekent dat dat hij te zwaar vertand is, dus moet je toch echt wel een tand kleiner.
- derbi-extreme
- Derbi fan
uhm kijk als ik in zijn 5 rijd dan trekt hij hem niet door tot zijn 6 alleen ik dacht als je het voortandwiel nog kleiner maakt trekt hij nog sneller op en komt hij helemaal niet lekker meer in zijn touren of niet?Supermoto Rider #84 schreef:wat bedoel jij met niet in z'n 6 komen.
- Supermoto Rider #84
- Tuner
- Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto
hij heeft dus niet de kracht om naar zn 6 te kunnen, dit zal miss wel komen omdat je zuiger versleten of omdat je uitlaat vol roet zit want met die vertanding zou die het gewoon moeten trekken.derbi-extreme schreef:uhm kijk als ik in zijn 5 rijd dan trekt hij hem niet door tot zijn 6 alleen ik dacht als je het voortandwiel nog kleiner maakt trekt hij nog sneller op en komt hij helemaal niet lekker meer in zijn touren of niet?Supermoto Rider #84 schreef:wat bedoel jij met niet in z'n 6 komen.
hoe zwaarder je hem vertand hoe zwaarder je blokje ook moet trekken om hem door de versnellingen te krijgen.
dus ga je kleiner voor dan trekt hij het makkelijker in zn 6, ga je groter voor trekt hij het moeilijker in zn 6.
als je 1 tand groter voor gaat, is het hetzelfde dan wanneer je 3 tanden kleiner gaat achter. en andersom natuurlijk ook. dit is ongeveer een beetje de verhouding.
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
- derbi-extreme
- Derbi fan
maar hoe kan dat dan want ik heb dus laatst een vastloper gehad en natuurlijk alles vernieuwd cillinder zuiger zuigerveren enz. dus daar kan het niet aan liggen en mijn uitlaat zou wel vol kunnen zitten.Supermoto Rider #84 schreef:hij heeft dus niet de kracht om naar zn 6 te kunnen, dit zal miss wel komen omdat je zuiger versleten of omdat je uitlaat vol roet zit want met die vertanding zou die het gewoon moeten trekken.derbi-extreme schreef:uhm kijk als ik in zijn 5 rijd dan trekt hij hem niet door tot zijn 6 alleen ik dacht als je het voortandwiel nog kleiner maakt trekt hij nog sneller op en komt hij helemaal niet lekker meer in zijn touren of niet?Supermoto Rider #84 schreef:wat bedoel jij met niet in z'n 6 komen.
hoe zwaarder je hem vertand hoe zwaarder je blokje ook moet trekken om hem door de versnellingen te krijgen.
dus ga je kleiner voor dan trekt hij het makkelijker in zn 6, ga je groter voor trekt hij het moeilijker in zn 6.
als je 1 tand groter voor gaat, is het hetzelfde dan wanneer je 3 tanden kleiner gaat achter. en andersom natuurlijk ook. dit is ongeveer een beetje de verhouding.
heb je een tip hoe ik die het beste schoon kan maken.
-
- Pro tuner
Gewoon uitfikken, neerleggen op een veilige plek, benzine erin en aansteken.
Om nog even terug te komen op dat doortrekken, als je je voortandwiel kleiner maakt trekt je brommer dus juist WEL beter door. En andersom met een groter tandwiel.
Om nog even terug te komen op dat doortrekken, als je je voortandwiel kleiner maakt trekt je brommer dus juist WEL beter door. En andersom met een groter tandwiel.