Koelvloeistof probleem

Algemene vragen over Derbi.
Elfloy
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 18:53
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xrace

Koelvloeistof probleem

Ongelezen bericht door Elfloy »

Ik heb een derbi senda sm, ik heb er laatst een nieuwe cilinder op gezet met een nieuwe zuiger omdat er een scheurtje in zat. Nu is het probleem alleen dat er nu rook uit mijn koelresvoir komt en als ik begin te rijden komt er af en toe ook koelvloeistof uit en na een hele tijd rijden raakt hij dan oververhit. Alle pakkingen bij de cilinder zijn ook vervangen en aangezien ik een hele nieuwe cilinder heb lijkt het mij ook sterk dat de kop niet vlak is. Herkent iemand dit probleem en kan hij of zij mij hiermee helpen? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Koelvloeistof probleem

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Hoogstwaarschijnlijk heb je het kvs systeem niet ontlucht?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Koelvloeistof probleem

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

hoezo KVS niet ontlucht? mijn ervaring is dat de brommer normaal zelf het reservoir leeg trekt bij stationair lopen. 2 keer een beetje bijvullen en dan werkt bij mij de koeling altijd. Voor mij klinkt het meer alsof er druk vanuit de verbrandingskamer in de koelwaterloop van je cilinder komt. Dan zou het dus kunnen dat je pakking niet helemaal goed zit of inderdaad de cilinder misschien niet helemaal vlak is. Zou ook kunnen dat je pomp het niet goed doet en er dus veel lucht in je systeem blijft die door de warmte uitzet en voor je symptomen zorgt.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Koelvloeistof probleem

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

JoopKarelSpank schreef:hoezo KVS niet ontlucht? Zou ook kunnen dat je pomp het niet goed doet en er dus veel lucht in je systeem blijft die door de warmte uitzet en voor je symptomen zorgt.
Normaal gesproken dien je altijd het kvs systeem goed te ontluchten na het vervangen/verversen van het koelvloeistof.
Dit geld overigs voor de meeste vloeistoffen. Dit is de veiligste manier op te zorgen dat er geen lucht in het systeem zit.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Elfloy
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 18:53
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xrace

Re: Koelvloeistof probleem

Ongelezen bericht door Elfloy »

Probleem gevond koppakking stuk
Plaats reactie