Bougie Derbi Senda R 70cc
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 70cc
Bougie Derbi Senda R 70cc
Besten, ik heb een Derbi Senda R met airsal 70cc. Hoe weet ik of de bougie die ik heb correct is? Daarnaast is mijn bougie een beetje zwartig wat dus betekent dat mijn Lucht-Brandstof mix niet goed is, namelijk teveel brandstof. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Bij voorbaat dank, Wouter
Mop, Mop, Gas d'r op
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Bougie Derbi Senda R 70cc
Normaal gesproken zou je een bougie NGK met hittegraad 9 monteren.
Meng je de olie zelf of per oliepomp? Bij zelf mengen zou je 1:50 kunnen doen met goede olie.
Je zou kunnen proberen een 2 a 4 maten kleinere sproeier monteren en kijken of dit goed rijd.
Meng je de olie zelf of per oliepomp? Bij zelf mengen zou je 1:50 kunnen doen met goede olie.
Je zou kunnen proberen een 2 a 4 maten kleinere sproeier monteren en kijken of dit goed rijd.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
Bedankt, klopt het dat ik gewoon de 2-takt olie aansluiting op mijn carb kan afsluiten en de mengsmering in mijn normale benzinetank kan doen? Welke bougie zou jij aanraden, heb een 70cc Derbi OT blok watergekoeld, toen ik hem kreeg zat er een bougie; NGK BP6ES op.derbi-ftw schreef:Normaal gesproken zou je een bougie NGK met hittegraad 9 monteren.
Mop, Mop, Gas d'r op
- derbi-ftw
- Pro tuner
Ja, als je op mengsmering wil rijden kun je deze gewoon afsluiten (mooiste is wel de nippel op de carburateur ook af te sluiten/afdoppen).
NGK BR9ES
NGK BR9ES
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM - Gallery: https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=23984
Als je op mengsmering wil gaan rijden kun je beter je oliepomp eraf halen en een afdekplaatje er op te zetten.
-
- Banden plakker
Bedankt, zal ik doen!bart_rs2 schreef:Als je op mengsmering wil gaan rijden kun je beter je oliepomp eraf halen en een afdekplaatje er op te zetten.
Mop, Mop, Gas d'r op
-
- Banden plakker
Zou de NGK BR9EG ook goed zijn?derbi-ftw schreef:Ja, als je op mengsmering wil rijden kun je deze gewoon afsluiten (mooiste is wel de nippel op de carburateur ook af te sluiten/afdoppen).
NGK BR9ES
Mop, Mop, Gas d'r op
- derbi-ftw
- Pro tuner
Die zou ook geen probleem zijn, word ook wel eens gebruikt bij race motoren.
Deze bougie heeft gewoon een iets betere vonk, zal wel heel iets minder lang mee gaan.
De BR9EIX is een iridium bougie welke het langst mee gaan.
Deze bougie heeft gewoon een iets betere vonk, zal wel heel iets minder lang mee gaan.
De BR9EIX is een iridium bougie welke het langst mee gaan.