KVS lek?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
KVS lek?
Hallo allemaal,
Ik heb een drd racing uit 2008. En mijn KVS lekte al een tijdje, het volgende heb ik gedaan:
Keerringen waterpomp vervangen(dus geen revisie setje).
Toen lekt hij nog steeds en heb ik de koppakking en de voetpakking vervangen.
Maar nu lekt hij nog steeds een beetje. Je ziet het niet vanaf de buitenkant uit het blok komen ofzo. Dus het gaat er uit via de cilinder of naar de versnelling bak. Ik heb er nu water in zitten om alles te testen. Maar het word steeds zwart(is olie), is dat mengsmering of versnellingsbak olie? Ook als ik gas geef komt er KVS door het reservoir gespoten is dit normaal dat het hier door circuleert?
Heb al een waterpomp revisie set je besteld om alles daar te gaan vervangen. Voet en kop pakking zij ook nieuw, maar de brommer loopt echt goed dus ik denk zelf niet dat het daar lekt.
Om het mij simpeler te maken zal ik graag willen weten of er vernellingsbak olie in het KVS systeem zit of komt dit vanaf de lek bij de cilinder? Heb ongeveer een uur rond gereden en er zat toen niet veel druk op het koel systeem, ik neem aan als hij bij de cil. lekt dat er dan druk word opgebouwd? (en ja hij was goed ontlucht)
Ik heb een drd racing uit 2008. En mijn KVS lekte al een tijdje, het volgende heb ik gedaan:
Keerringen waterpomp vervangen(dus geen revisie setje).
Toen lekt hij nog steeds en heb ik de koppakking en de voetpakking vervangen.
Maar nu lekt hij nog steeds een beetje. Je ziet het niet vanaf de buitenkant uit het blok komen ofzo. Dus het gaat er uit via de cilinder of naar de versnelling bak. Ik heb er nu water in zitten om alles te testen. Maar het word steeds zwart(is olie), is dat mengsmering of versnellingsbak olie? Ook als ik gas geef komt er KVS door het reservoir gespoten is dit normaal dat het hier door circuleert?
Heb al een waterpomp revisie set je besteld om alles daar te gaan vervangen. Voet en kop pakking zij ook nieuw, maar de brommer loopt echt goed dus ik denk zelf niet dat het daar lekt.
Om het mij simpeler te maken zal ik graag willen weten of er vernellingsbak olie in het KVS systeem zit of komt dit vanaf de lek bij de cilinder? Heb ongeveer een uur rond gereden en er zat toen niet veel druk op het koel systeem, ik neem aan als hij bij de cil. lekt dat er dan druk word opgebouwd? (en ja hij was goed ontlucht)
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Re: KVS lek?
Het klinkt mij logischer in de oren dat het je blokolie is......
maar mocht dat zo zijn zou er kvs in je blok zitten en dan moet je maar niet meer gaan rijden ..... je kan je olie een keer stukje uit je blok laten lopen en kijken of hij waterig is. zo ja moet je blok denk een kee splitsen of zo....
maar mocht dat zo zijn zou er kvs in je blok zitten en dan moet je maar niet meer gaan rijden ..... je kan je olie een keer stukje uit je blok laten lopen en kijken of hij waterig is. zo ja moet je blok denk een kee splitsen of zo....

-
- Pro tuner
Ja, ik stak rustig met een spijker in het gaatje van 3mm wat onder je KVS huis zit, en daar kwamen een druppelde wat water uit. Dus de keerringen lekken nog steeds. Denk zelf dat het door het asje komt omdat die ook al vrij diep was ingesleten, dus vervang daar alles gewoon.
Maar wat merkt je aan je KVS systeem als de kop of voetpakking lekt? Want hij loopt prima, en toen ik de pakkingen daar heb vervangen het ik geen KVS aangetroffen.
Maar wat merkt je aan je KVS systeem als de kop of voetpakking lekt? Want hij loopt prima, en toen ik de pakkingen daar heb vervangen het ik geen KVS aangetroffen.
-
- Pro tuner
Ja, hij loopt echt netjes, Dus denk niet dat hij bij de cil. lekt. Krijg morgen mijn reviesie setje binnen, ik heb deze gekocht:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7500

weet iemand hoe die keerringen er presies in moeten, naar welke kant en zo. Want ik weet niet of ik die vorige er wel goed in heb geplaatst.
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7500

weet iemand hoe die keerringen er presies in moeten, naar welke kant en zo. Want ik weet niet of ik die vorige er wel goed in heb geplaatst.
-
- Pro tuner

Hier heb ik de exploded view van de water pomp, alleen weet ik niet hoe de keerringen er op moeten.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Als je voet/koppakking lek is merk je dat snel genoeg, veel witte rook etc dus dat zal wel goed zitten.
Open the Throttle and Smile
-
- Pro tuner
Ik heb net ff de carter er af gehaald, maar toen ik de olie pomp er af haalde zag ik dat daar achter(waar hij op het as word aangesloten) olie stond. Is dit normaal of zit daar een keerring die ook lek is?
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme
Geen idee welk onderdeel je daarmee precies bedoeld.
Maar als je zegt dat er water uit dat kleine gaatje kwam is er inderdaad iets niet goed met je waterpomp.
9 van de 10 keer is dit gewoon een volledig revisie setje halen voor de waterpomp en dat is alles.
Het gaatje is er naar mijn weten enkel voor om overdruk kwijt te kunnen, dus hier hoort vanzelfsprekend geen water uit te komen.
Vervang dat eerst eens, dat zal de boosdoener wel zijn.
Trouwens, hoe je die keerringen er in doet maakt geloof ik niets uit, ik meen dat ze aan allebei de kanten er hetzelfde uit ziet.
Tenminste, dat is wat ik mij er nog van kan herinneren, is al wel een tijdje terug
Maar als je zegt dat er water uit dat kleine gaatje kwam is er inderdaad iets niet goed met je waterpomp.
9 van de 10 keer is dit gewoon een volledig revisie setje halen voor de waterpomp en dat is alles.
Het gaatje is er naar mijn weten enkel voor om overdruk kwijt te kunnen, dus hier hoort vanzelfsprekend geen water uit te komen.
Vervang dat eerst eens, dat zal de boosdoener wel zijn.
Trouwens, hoe je die keerringen er in doet maakt geloof ik niets uit, ik meen dat ze aan allebei de kanten er hetzelfde uit ziet.
Tenminste, dat is wat ik mij er nog van kan herinneren, is al wel een tijdje terug
- fons
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda exteme MHR 80 21mm yasuni cross hm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7302
Ook als ik gas geef komt er KVS door het reservoir gespoten is dit normaal dat het hier door circuleert
jij zegt dat als je gas geeft dat er dan KVS uit het reservoir spuit?
als dit echt zo is is er toch iets mis met je kop of koppakking.
want door dat hij lek is ontstaat er druk op je koelvloeistof cirquit.
en omdat je je kop en voetpakking al vervangen hebt.
denk ik dat je je cilinder en kop maar eens moet gaan vlakken
jij zegt dat als je gas geeft dat er dan KVS uit het reservoir spuit?
als dit echt zo is is er toch iets mis met je kop of koppakking.
want door dat hij lek is ontstaat er druk op je koelvloeistof cirquit.
en omdat je je kop en voetpakking al vervangen hebt.
denk ik dat je je cilinder en kop maar eens moet gaan vlakken
- nope
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude

Zó moeten ze erin, dus met de ruggen naar elkaar.
heb je voor de rest nergens iets verstopt zitten? thermostaat eruit?
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
CRF 250, 2006
CR 250 1989
-
- Pro tuner
ja dan heb ik ze goed zitten 

- nope
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
heb je kop ook met een momentsleutel aangedraaid? mss heb je hem kromgetrokken..
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
CRF 250, 2006
CR 250 1989
-
- Pro tuner
nee, maar de lek is al over:)
-
- Pro tuner