Derbi afstellen
Geplaatst: vr 16 nov 2018, 16:10
Beste derbi rijders,
Ik heb al een aantal jaar mijn derbi drd 85 limited en ongeveer alles wat je kan bedenken gereviseerd/vervangen. Ook heb ik afgelopen zomer een blokrevisie gedaan. Van de week ben ik begonnen met een nieuwe setup namelijk:
-Airsal 80
-Doppler endurance
-Doppler wr7 exhaust
-Dellorto 21 mm race black
-21 mm spruitstuk
-5 plaatskoppeling met malossi veren
- originele ontsteking/luchtfilter (ontgrenst)
Eerst had ik de 80cc met originele uitlaat en 17.5 mm carb en sproeier 100, deze afstelling was perfect en reed hel goed, mooie top van 90 en veel koppel. Nu heb ik van de week eindelijk mijn nieuwe carburateur en uitlaat (zoals hierboven vermeld). Ook had ik gelijk wat sproeiers gekocht. 100 tm 120. Afijn ik begonnen met afstellen (ik ben echt geen noob en heb 100derde forums gelezen en snap de werking van een carburateur compleet etc) Nou ik dus beginnen met sproeier 112, veel te rijk liep niet harder dan 25 en stotterde enorm, maakte niet meer dan 5k toeren. Ook was de bougie pik zwart en nat, en kwam er heel veel rook uit de uitlaat. Dus ik langzaam afbouwen in sproeiers tot 100, kleiner had ik niet, maar ook bij 100 nog veel te rijk. Dus deed ik er ff om te proberen 80 in, liep stationair als een speer en klonk heel goed, lekkere gas reactie etc. maar ik vond 80 zo klein dus durfde ik niet te rijden. Tot ik iemand sprak met ongeveer dezelfde setup en sproeier 84. Dus heb ik nog wat sproeiers gekocht en ben ik gaan proberen met 80-82-84-86 maar nu heb ik 2x proef gereden en dan valt ie tijdens het rijden uit, dit gebeurde na heel kort rijden (1 min) en als ik daarna start valt ie ook uit, klinkt alsof ie geen benzine kreeg, maar vlotterbak (heb een doorzichtige) was vol evenals de leiding. Ik was heel bang voor een warm loper, dus ik nog de zuigerkop eraf halen en de cilinder ziet er nog helemaal als nieuw uit zonder ook maar een kras. Dus ik alles weer in elkaar gezet en sproeier 84 erin gedaan, ik weer test rijden. Valt ie weer na exact even ver gereden te hebben uit. Nu heb ik m weer in de schuur en hij start wel gewoon in 1 kick en loopt goed stationair met een goede gasreactie. Nu weet ik me echt geen raad meer waarom hij tijdens t test rijden na een hele korte tijd uitvalt, iemand een idee?
Randzaken:
-gasnaald staat in het midden
-luchtschroef op 1.5 uit
-luchtfilter schoon
-geen valse lucht
-de carburateur was nieuw maar heb alsnog een revisiesetje gekocht en geïnstalleerd (nieuw pakking, vlotter etc.
Weet iemand waar het uitvallen aan kan liggen? of heeft iemand een vergelijkbare set-up en zo ja welke sproeier heb jij (voor indicatie)
P.S. ik heb wel eventueel filmpjes met hoe die uit valt en hoe de cilinder eruit ziet van binnen en hoe crisp ie loopt stationair.
Ik heb al een aantal jaar mijn derbi drd 85 limited en ongeveer alles wat je kan bedenken gereviseerd/vervangen. Ook heb ik afgelopen zomer een blokrevisie gedaan. Van de week ben ik begonnen met een nieuwe setup namelijk:
-Airsal 80
-Doppler endurance
-Doppler wr7 exhaust
-Dellorto 21 mm race black
-21 mm spruitstuk
-5 plaatskoppeling met malossi veren
- originele ontsteking/luchtfilter (ontgrenst)
Eerst had ik de 80cc met originele uitlaat en 17.5 mm carb en sproeier 100, deze afstelling was perfect en reed hel goed, mooie top van 90 en veel koppel. Nu heb ik van de week eindelijk mijn nieuwe carburateur en uitlaat (zoals hierboven vermeld). Ook had ik gelijk wat sproeiers gekocht. 100 tm 120. Afijn ik begonnen met afstellen (ik ben echt geen noob en heb 100derde forums gelezen en snap de werking van een carburateur compleet etc) Nou ik dus beginnen met sproeier 112, veel te rijk liep niet harder dan 25 en stotterde enorm, maakte niet meer dan 5k toeren. Ook was de bougie pik zwart en nat, en kwam er heel veel rook uit de uitlaat. Dus ik langzaam afbouwen in sproeiers tot 100, kleiner had ik niet, maar ook bij 100 nog veel te rijk. Dus deed ik er ff om te proberen 80 in, liep stationair als een speer en klonk heel goed, lekkere gas reactie etc. maar ik vond 80 zo klein dus durfde ik niet te rijden. Tot ik iemand sprak met ongeveer dezelfde setup en sproeier 84. Dus heb ik nog wat sproeiers gekocht en ben ik gaan proberen met 80-82-84-86 maar nu heb ik 2x proef gereden en dan valt ie tijdens het rijden uit, dit gebeurde na heel kort rijden (1 min) en als ik daarna start valt ie ook uit, klinkt alsof ie geen benzine kreeg, maar vlotterbak (heb een doorzichtige) was vol evenals de leiding. Ik was heel bang voor een warm loper, dus ik nog de zuigerkop eraf halen en de cilinder ziet er nog helemaal als nieuw uit zonder ook maar een kras. Dus ik alles weer in elkaar gezet en sproeier 84 erin gedaan, ik weer test rijden. Valt ie weer na exact even ver gereden te hebben uit. Nu heb ik m weer in de schuur en hij start wel gewoon in 1 kick en loopt goed stationair met een goede gasreactie. Nu weet ik me echt geen raad meer waarom hij tijdens t test rijden na een hele korte tijd uitvalt, iemand een idee?
Randzaken:
-gasnaald staat in het midden
-luchtschroef op 1.5 uit
-luchtfilter schoon
-geen valse lucht
-de carburateur was nieuw maar heb alsnog een revisiesetje gekocht en geïnstalleerd (nieuw pakking, vlotter etc.
Weet iemand waar het uitvallen aan kan liggen? of heeft iemand een vergelijkbare set-up en zo ja welke sproeier heb jij (voor indicatie)
P.S. ik heb wel eventueel filmpjes met hoe die uit valt en hoe de cilinder eruit ziet van binnen en hoe crisp ie loopt stationair.