Hallo,
Ik heb een aprilia sx uit 2007 met een nieuw type derbi blok (d50b0)
Vandaag heb ik een toerenteller binnen gekregen die ik besteld had op aliexpress.
Als ik 80 rij op teller in de 6e versnelling draait ie maar 4900 toeren.. kan dat kloppen? Mijn twv is 15-60, 80 is ook zo ongeveer mijn top snelheid. (Met wind mee 88)
Als ik volgas geef met koppeling in of in de vrij gaat die veel hoger in toeren voor 0.5 sec ofzo en gaat dan direct terug naar 5400 toeren.
Weet iemand wat de verhouding in het blok zelf is zodat ik het kan controleren? En als dit toerental echt klopt, waarop zou hij dan begrensd zijn? Kan dit door de cdi komen?
Setup:
70cc dmp laagtoerig (spoelpoorten uit gevreesd in cilinder en uitlaatpoort bewerkt maar bijna geen power erbij gekregen, ook top bleef hetzelfde)
17.5mm dellorto carb
Ori aprilia uitlaat met gianelli demper (ontgrensd)
Tvw 15-60
Mvg Lennard
Welk toerental bij welke snelheid?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Welk toerental bij welke snelheid?
Ik vind tandwielverhouding 15/60 wel aardig groot. (Maar als jij dit lekker vind rijden, prima)
Normaal zou het toerental rond de 9,000 a 10,000 moeten redden. (hoeveel toeren draait die maximaal in zijn 3?)
Normaal zou het toerental rond de 9,000 a 10,000 moeten redden. (hoeveel toeren draait die maximaal in zijn 3?)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Aprilia sx50 (70cc)
Re: Welk toerental bij welke snelheid?
15-60 is ongeveer gelijk aan 13-53
In de 3e ook niet meer dan 5000, in de vrij draait ie 5400 rpm
EDIT: Ik heb net gezien dat mijn cdi van langfang kokusan is... lijkt mij dat dat geen originele cdi is, iemand ervaring met die cdi? Begrenst die misschien niet de toeren?
In de 3e ook niet meer dan 5000, in de vrij draait ie 5400 rpm
EDIT: Ik heb net gezien dat mijn cdi van langfang kokusan is... lijkt mij dat dat geen originele cdi is, iemand ervaring met die cdi? Begrenst die misschien niet de toeren?