Cilinder draad gaar

Algemene vragen over Derbi.
blackracingderbi
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda

Cilinder draad gaar

Ongelezen bericht door blackracingderbi »

Hallo, op mijn cilinder heeft de vorige eigenaar het draad denk ik kapot gedraait dus had hij hem denk ik uitgeboord tot 9mm en toen zoon busje in gedaan met schroefdraad erin volgens mij heet dat een rivnut maar ik dus mijn uitlaat erop gedraait (yasuni cross hm) die zit trouwens alleen vast aan mijn uitlaat en demper moet ik ook nog een beugeltje voor maken maar die busjes waren dus uit mijn cilinder getrilt nu dacht ik dus als ik nou m10 in mijn cilinder tap en dan stoor tapeind erin zet met lock tijd zou dit kunnen? want voor een m10 tap moet je gat eigenlijk 8,5 zijn maar hij is nu 9 dus zit er sowieso minder diep draad in?
Han
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi senda drd pro 07, derbi drd project, derbi rm 70cc crosser, derbi drd limited 09, drd 03 R

Re: Cilinder draad gaar

Ongelezen bericht door Han »

helicoil bedoel je denk ik. Ik zou proberen die helicoil erin te laten zitten en dan met loctite erbij, en dan een stukje draadeind erin draaien met loctite. En dan blijft het wel zitten.
KIJK HIER VOOR LIMITED ONDERDELEN EN NOG VEEL MEER:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
blackracingderbi
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda

Ongelezen bericht door blackracingderbi »

Han schreef:helicoil bedoel je denk ik. Ik zou proberen die helicoil erin te laten zitten en dan met loctite erbij, en dan een stukje draadeind erin draaien met loctite. En dan blijft het wel zitten.
Ja maar er zit geen schroefdraad in ik tap wel eerst m10 erin dan tapeind erin en dan misschien 2 keer hechten met las apparaat?
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

dan krijg je het niet mooi vlak.
Gewoon helicoil erin zetten met loctite. Bij een helicoil set zit ook een aparte maat boor en tap.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie