Voorvork olie leeg

Algemene vragen over Derbi.
tim641
Derbi fan
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 01:24
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2010

Voorvork olie leeg

Ongelezen bericht door tim641 »

Mijn voorvork van mn derbi is al een jaartje of 2 een klein beetje lek, maar sinds vandaag zit er zo goed als geen olie meer in (hoor een beetje een piepend/schurend geluid bij het veren.

Nu heb ik eigenlijk geen zin om heel mijn voorvork te laten reviseren (ben aan het sparen voor een motor, en heb gehoord dat een voorvork revisie nogal duur is).

Nu vroeg ik me dus af of ik op de een of andere manier zelf deze olie gewoon bij kan vullen? En of er ergens een tutorialtje oid is hoe ik dit doe? Of is een revisie echt persee nodig.

En is het erg om nog een tijdje door te rijden met voorvork zonder olie?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Voorvork olie leeg

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Laten reviseren kost rond de €30,- tot €60,- per poot. (PB maar)

Als je het bijvult kost je dit alleen maar geld (in mijn ogen), na het bijvullen kan de koper al snel zien dat de voorvork lek is.
En als die leeg is ook :emo:

De meeste mensen denken niet aan de voorvork/olie/vering en slijtage er van. Die is wel daadwerkelijk aanwezig.
De olie zorgt voor demping,smering,etc zonder olie gaat de binnenkant slijten.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
tim641
Derbi fan
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 01:24
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2010

Re: Voorvork olie leeg

Ongelezen bericht door tim641 »

derbi-ftw schreef:Laten reviseren kost rond de €30,- tot €60,- per poot. (PB maar)

Als je het bijvult kost je dit alleen maar geld (in mijn ogen), na het bijvullen kan de koper al snel zien dat de voorvork lek is.
En als die leeg is ook :emo:

De meeste mensen denken niet aan de voorvork/olie/vering en slijtage er van. Die is wel daadwerkelijk aanwezig.
De olie zorgt voor demping,smering,etc zonder olie gaat de binnenkant slijten.
Ah oke, is alleen bijvullen zodat ik de komende paar weken kan rijden veel werk? Ik heb op het moment mn brommer nodig voor werk dus lijkt het me dat voor 1 keertje bijvullen en er even op doorrijden niet zoon groot probleem moet zijn toch?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Voorvork olie leeg

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Het kan wel. Alleen zul je wel olie/€ blijven verliezen. Maar dit zal minimaal zijn (Hij is vast niet na 10km leeg)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
tim641
Derbi fan
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 01:24
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2010

Re: Voorvork olie leeg

Ongelezen bericht door tim641 »

derbi-ftw schreef:Het kan wel. Alleen zul je wel olie/€ blijven verliezen. Maar dit zal minimaal zijn (Hij is vast niet na 10km leeg)
Tja liever dat dan een week niet kunnen werken omdat ik zonder vervoer zit :)

Om de olie bij te vullen, moet dan de hele voorvork eraf?
Plaats reactie