beste forum leden,
ik heb kort geleden bij mijn brommer (derbi senda extreme uit 2008) mijn schakel as vervangen. toen ik eenmaal de kap aan de zijkant er weer op had zitten en een stukje ging rijden schakelde mijn brommer helemaal niet meer, toen bleek dat de hevel die op de ster drukt die aan je schakelwals zit ver ingesleten te zijn. het gevolg daarvan was dat hij een stukje naar buiten werd gedrukt hierdoor kon de schakel as niet meer vrij bewegen. nu heb ik ook die hevel vervangen en schakelt hij wel weer een beetje. hij gaat zonder probleem in zijn 1 en vanuit daar ook goed door naar zijn 2, als ik van zijn 2 naar zijn 3 wil schakelen kan ik hem wel gewoon naar boven trekken, maar gebeurt er niks pas als ik bijna stil sta en nog wat probeert wil hij er wel een in schieten. de rest wil hij soms wel doen en soms ook niet.
ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er aan de hand is. alvast heel erg bedankt
met vriendelijke groet youri
brommer schakelt slecht na vervanging
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: brommer schakelt slecht na vervanging
Heb je de complete koppeling en drukplaat weer goed gemonteerd (Drukplaat kan er maar op 1 manier op).
Anders zou ik toch even voor de zekerheid het weer even los halen. Eventueel kun je hier wel wat foto's droppen.
Anders zou ik toch even voor de zekerheid het weer even los halen. Eventueel kun je hier wel wat foto's droppen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda extreme 2008
Re: brommer schakelt slecht na vervanging
ik zal vandeweek als ik tijd heb even kijken, ik zal dan meteen foto's maken voor als het dan niet opgelost is