Trekt hem laagtoerig niet door.

Algemene vragen over Derbi.
DaanSkye
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Trekt hem laagtoerig niet door.

Ongelezen bericht door DaanSkye »

Hallo allemaal. Ik heb een Derbi Senda XRace uit 2008. Veel onderhoud aan gehad ondertussen maar vind dat wel leuk om te doen. Nu heb ik weer een probleempje. Ik heb er een tijdje geleden een Yasuni Spr3 ondergezet en ben van een Gietijzer cilinder terug gegaan naar een origionele. Nu heb ik het probleem dat mijn derbi laagtoerig bijna niet optrekt. Dus als je voor een stoplicht staat en weg wil rijden heb je al snel een hoop boze mensen achter je. Als ik hem dan in z´n powerband gooi dan schiet hij echt vooruit. Alleen door de nieuwe cilinder en zuiger moet ik nog een beetje uitkijken met de powerband dus veel haat door de auto´s achter mij.

Nou liep die verder wel goed. Stationair perfect en met koppeling in ook behalve dan het wat tragere optrekken. Nou had ik gister het idee dat mijn zuiger opeens enorm slecht liep. Dus ik uitlaat eraf gehaald maar alles zag er nog goed uit nergens problemen. )wat ik bedoel met zuiger slecht lopen opeens niet meer stationair lopen en bij gasgeven wegvallen tenzij je met de gashendel speelt). Nu is het optrekken en zelf de powerband verslechterd.

Ik zat te denken aan een vuile carburateur maar weet het niet zeker. Iemand die enig idee heeft en mij verder kan helpen?

TWV 14-53
Sproeier 100
Yasuni SPR3
17,5MM standaard NT carb
Ori cilinder en DMP zuiger
Bougie koffie bruin.

Bedankt alvast
Plaats reactie