Hey allemaal,
Ik wil een derbi kopen, maar heb er zelf weinig verstand van, kon in het forum niet echt vinden waar je precies op moet letten (behalve over opgevoerde brommers)
Hier n link: http://link.marktplaats.nl/m1059285039
Mag hem meeenemen voor €800 kan maandag komen kijken, waar let ik op? Is 17k km veel? (Wil liefst nog wel 2 a 3 jaar rijden, rijd zelf erg netjes en zal alleen een leuke uitlaat erop zetten)
Alvast bedankt!
Derbi kopen
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19678
Re: Derbi kopen
Waar je vooral op moet letten is speling, vreemde geluiden uit het blok en of hij goed loopt.
Wat mij zoal opvalt:
- Stuur is scheef
- Stuurrol te klein
- Tankkapje mist
- Achterlicht kapje mist
- Knippers?
- Kabelboom slordig of verknipt
- Veroestte bouten bij dashboard aka heeft wss buiten gestaan
- Koplamp glazen dof
- Goedkope kappenset
Overigens is 'achterrem moet worden ontlucht' marktplaats taal voor 'achterrem doet raar en ik weet niet waarom'
€800 waard? Ik zeg nee. €600 is een eerlijke prijs.
Wat mij zoal opvalt:
- Stuur is scheef
- Stuurrol te klein
- Tankkapje mist
- Achterlicht kapje mist
- Knippers?
- Kabelboom slordig of verknipt
- Veroestte bouten bij dashboard aka heeft wss buiten gestaan
- Koplamp glazen dof
- Goedkope kappenset
Overigens is 'achterrem moet worden ontlucht' marktplaats taal voor 'achterrem doet raar en ik weet niet waarom'
€800 waard? Ik zeg nee. €600 is een eerlijke prijs.
Laatst gewijzigd door EZ_R op zo 19 jun 2016, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Let op! Is een replica blok (nep derbi blok) is troep. Zou nooit een derbi met een nep blok kopen. Zeker af te raden!!
En nee, hier zul je niet 2 à 3 jaar op kunnen rijden (tenzij je heel veel geld hebt)
Zoals EZ_R al zegt, die achterrem is gewoon stuk en moet waarschijnlijk gereviseerd worden.
Ook is die optisch niet de netste meer.
En aangezien er een ander blok op zit, klopt de km stand niet. Ook zegt die dat de teller net stuk is, maar dat kanje ook niet controleren. Ook heeft die geen duidelijke foto van de teller hoeveel dr nou echt op staat.
En heeft wss een snelle uitlaat onder gezeten, waardoor het blok nog minder goed zou kunnen zijn.
Kortom, is optisch én motorisch niet de netste meer. En je zult hier echt geen 2 à 3 jaar probleemloos op kunnen rijden.
Hij is in deze staat max 500-600 waard. Voor 800 kan je een veel nettere derbi (met een echt derbi blok!) kopen. Zou een andere uitkiezen.
En nee, hier zul je niet 2 à 3 jaar op kunnen rijden (tenzij je heel veel geld hebt)
Zoals EZ_R al zegt, die achterrem is gewoon stuk en moet waarschijnlijk gereviseerd worden.
Ook is die optisch niet de netste meer.
En aangezien er een ander blok op zit, klopt de km stand niet. Ook zegt die dat de teller net stuk is, maar dat kanje ook niet controleren. Ook heeft die geen duidelijke foto van de teller hoeveel dr nou echt op staat.
En heeft wss een snelle uitlaat onder gezeten, waardoor het blok nog minder goed zou kunnen zijn.
Kortom, is optisch én motorisch niet de netste meer. En je zult hier echt geen 2 à 3 jaar probleemloos op kunnen rijden.
Hij is in deze staat max 500-600 waard. Voor 800 kan je een veel nettere derbi (met een echt derbi blok!) kopen. Zou een andere uitkiezen.
DRD EDITION
Thanx voor t snelle antwoord, zal wel weer verder kijken, hoe zie je dat het een replica is? Anders effe doorwerken voor eentje met wat meer kwaliteit haha
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Oke, je hebt 2 soorten derbi blokken:
Het OT (Oud Type) Blok, dit blok zit onder alle derbi's met het bouwjaar t/m 2006.
Dit blok hoort dus ook onder die derbi van de advertentie te zitten, aangezien die derbi uit 2005 komt.

Dan heb je ook nog het NT Blok (Nieuw Type) dit blok zit onder alle derbi's vanaf bouwjaar 2006. Dit blok is dus nieuwer.

Deze 2 blokken zijn beide goede en betrouwbare blokken. Kwa uiterlijk zie je dat de blokken nogal wat verschillen. Motorisch zijn ze gewoon allebei gelijk (kwa betrouwnbaarheid) het ene blok heeft net een voordeel op het andere blok, maar over het algemeen zijn onderdelen voor het OT blok stukke goedkoper. Daarom zou mijn voorkeur ook naar een ot blok gaan.
En dan heb je hier nog het chinese bami derbi replica blok:

(Dit blok zit dus op de derbi van de advertentie)
Je ziet gelijk al dat het meuk is. Alles wat erin zit is gewoon chinees en (slecht) nagemaakt. Als je een brommer met zo een blok koopt verpest je gelijk het idee van dat je een degelijke spaanse brommer hebt gekocht. En heb je gewoon chinese meuk.
Zag op een meeting iemand die zo een blok had, het werkt wel gewoon. Maar of het lang mee gaat en of je vaak zooi moet vervangen is de vraag. (wss wel)
Zou dus gwn een derbi met een echt blok kopen.
Het OT (Oud Type) Blok, dit blok zit onder alle derbi's met het bouwjaar t/m 2006.
Dit blok hoort dus ook onder die derbi van de advertentie te zitten, aangezien die derbi uit 2005 komt.

Dan heb je ook nog het NT Blok (Nieuw Type) dit blok zit onder alle derbi's vanaf bouwjaar 2006. Dit blok is dus nieuwer.

Deze 2 blokken zijn beide goede en betrouwbare blokken. Kwa uiterlijk zie je dat de blokken nogal wat verschillen. Motorisch zijn ze gewoon allebei gelijk (kwa betrouwnbaarheid) het ene blok heeft net een voordeel op het andere blok, maar over het algemeen zijn onderdelen voor het OT blok stukke goedkoper. Daarom zou mijn voorkeur ook naar een ot blok gaan.
En dan heb je hier nog het chinese bami derbi replica blok:

(Dit blok zit dus op de derbi van de advertentie)
Je ziet gelijk al dat het meuk is. Alles wat erin zit is gewoon chinees en (slecht) nagemaakt. Als je een brommer met zo een blok koopt verpest je gelijk het idee van dat je een degelijke spaanse brommer hebt gekocht. En heb je gewoon chinese meuk.
Zag op een meeting iemand die zo een blok had, het werkt wel gewoon. Maar of het lang mee gaat en of je vaak zooi moet vervangen is de vraag. (wss wel)
Zou dus gwn een derbi met een echt blok kopen.

DRD EDITION