KVS verbruik na verversen?

Algemene vragen over Derbi.
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door EZ_R »

Hi,

Laatst de 1000km gehaald en dus maar besloten het boekje te volgen alsof ie nieuw is. Ik heb m'n KVS ververst en ontlucht maar het kvs niveau is in 2 weken tijd al eens gedaald van max naar niks en na het weer gevuld te hebben van max naar min niveau. Het viel me ook op dat m'n uitlaatgas een diepe blauwere kleur had.

Hij loopt prima, lekt niet en heb geen verlies in vermogen. Hoort het na vervangen een aantal keer van niveau te dalen? Ik ben door een volle literfles gegaan.

Ik ben wel van 1:45 naar 1:50 gegaan en van sproeier 70 naar 68. Dit zijn de enigste veranderingen.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door EZ_R »

Was ik al bang voor, dat word fietsen. :?
Thanks, ik ga morgen even de pakking bekijken.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door Gooncy »

Kan je me vertellen hoe je je kvs precies gevuld hebt?

Edit: miss heb je t verkeerd gedaan, waardoor je systeem nog niet helemaal 100% vol is, en hij telkens gaat dalen als je aan het rijden bent. Ik had zelf 1,5 Liter nodig om hem t vullen.
DRD EDITION
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door EZ_R »

Ik heb er kvs in gegooit met het aftap imbusje open, vervolgens die dichtgedraait, reservoir weer vol gegooid en stationair laten lopen met dop eraf. Totaal iets minder als een liter gebruikt
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door Knissaw »

Had ik zelf ook, maar grote kans dat er gewoon nog lucht in. Ik moest er ook een literfles in gooien, maar daarna stopte het bij mij met dalen :emo:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door Gooncy »

Waar heb je hem gevuld? Bij het reservoir?
DRD EDITION
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door EZ_R »

Uhh... jaa, dat is niet de bedoeling?
Ik heb het wel eerst door laten lopen zodat de radiator en slang naar pomp vol zat.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door Gooncy »

Inderdaad zoals eber het zegt, zo moet het. Ik denk dat je koppaking gewoon goed is. Vul hem nog eens en ontlucht hem weer en rijd een kilometer of 5 ofzo. Dan zou t tankje gehalveerd of bijna leeg moeten zijn mocht het toch je koppaking wezen (denk het niet hoor)
DRD EDITION
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door Gooncy »

Witte rook is toch kvs????? Blauw olie?
DRD EDITION
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Dikke witte rook (wit tot grijs) is kvs.
Blauwe rook (blauw tot grijs) is olie. (vaak versnellingsbak olie, keerring o.i.d)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door EZ_R »

Dan komt die blauwe rook van m'n luchtfilter, daar zit wat blokolie op, kon nergens filter olie krijgen.
Het is wel een mooi kleurtje, kan het kwaad? :silent:

Ik zal het niveau even goed in de gaten houden. Er zal wel een hoop lucht in hebben gezeten,, thnx voor de hulp :thumbup:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: KVS verbruik na verversen?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Kan opzich geen kwaad.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie