Pagina 1 van 2

Ervaringen & Aanvullingen Pro Techniek forum

Geplaatst: vr 15 okt 2010, 13:22
door Daan
In dit forum kun je ervaringen en aanvullingen posten voor het Pro Techniek forum.

Vermeld even in welke rubriek hij geplaatst moet worden en vooral jouw ervaring.

Alvast bedankt

De beheerders

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 01:06
door Nigel
Rubriek: Cilinders

De Polini Evo 75cc, dat is geen Polini evo maar een gietijzeren Polini met 50mm boring.
Ik zal deze week even een poortmap en timingen posten van de Polini cilinder.

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: ma 01 nov 2010, 20:29
door Nigel
Airsal 50cc oud type: standaard zeer slecht afgewerkt, maar naar enige afwerking een leuke net wat snellere cilinder dan standaard, en wel met wat tunings potentie.

Standaard poortmap: (inlaat poort is verneukt was de naad vergeten ergens anders te zetten)

Afbeelding

Naar het afwerken naar 188 graden uitlaattiming:

Afbeelding

Ik heb ook poortmap gemaakt van de Polini 50mm gietijzer voor Derbi oud type.
Timingen komen er morgen op!

Afbeelding

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: vr 26 nov 2010, 19:06
door Gerben
Nigel schreef:Rubriek: Cilinders

De Polini Evo 75cc, dat is geen Polini evo maar een gietijzeren Polini met 50mm boring.
Ik zal deze week even een poortmap en timingen posten van de Polini cilinder.
ik heb de evo 70cc, josdijkman geeft 75cc aan
maar is gewoon 47,6mm hoor

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: zo 28 nov 2010, 16:08
door drd racing
die 47.6 mm is alu he
die heb ik ook liggen moet hem nog monteren
wat vind je van deze prestaties ?

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: di 30 nov 2010, 19:04
door Gerben
drd racing schreef:die 47.6 mm is alu he
die heb ik ook liggen moet hem nog monteren
wat vind je van deze prestaties ?
ongetuned vind ik hem tegenvallen
top 110
wheelies in zn 1 en 2 met harde ruk aan het stuur
twv. 14-53,maar dan vliegt hij veelste snel in toeren
als je hem laat tunen loopt hij stuk mooier over de hele powerband

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: wo 01 dec 2010, 07:15
door drd racing
Gerben schreef:
drd racing schreef:die 47.6 mm is alu he
die heb ik ook liggen moet hem nog monteren
wat vind je van deze prestaties ?
ongetuned vind ik hem tegenvallen
top 110
wheelies in zn 1 en 2 met harde ruk aan het stuur
twv. 14-53,maar dan vliegt hij veelste snel in toeren
als je hem laat tunen loopt hij stuk mooier over de hele powerband
zou moeten dienen voor te crossen / enduro
zou je miss een andere cil aanraden ?
max 200 euro

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: vr 03 dec 2010, 16:26
door Joenne88
is het een optie om het uitlaten topic in de pro techniek wat uit te breiden en completer te maken?

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: vr 03 dec 2010, 17:31
door wippo
Dan moet je hier ff een revieuw neerzetten, en ff melden dat ie in het pro techniek er bij mag. ;)

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: vr 03 dec 2010, 17:33
door Joenne88
ja dat is het probleem zeg maar, ik ben degene die de info die erop staat graag wil lezen. omdat ik nog geen ervaringen heb buiten een originele uitlaat en 3 weken thrower om :P

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: vr 03 dec 2010, 18:02
door Joenne88
Wippo, dit mag bij de uitlaten topic van pro techniek :)

MetraKit Thrower: Redelijk hoogtoerige uitlaat. Een fijne uilaat voor op de standaard cilinder. Brede powerband van 7.000 - 12.000 RPM.
onder de powerband doet ie net als de conti vrij weinig, maar daarboven trekt ie lekker en constant door. Redelijk roestgevoelig. Is naar zeggen minder snel dan de Conti, geeft een topsnelheid van 85-90 (ook afhankelijk van je twv).

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: vr 03 dec 2010, 20:18
door wippo
done

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: vr 03 dec 2010, 22:21
door drd racing
polini for race 80cc uitlaat
doet het goed op 70-80cc maar ook niet slecht op standaard
powerpand ongeveer 7500-13000 toeren
op standaard iets beter als conti , omdat de powerband vroeger begint , snelheid 90-95
op 80cc geen ervaring maar is een 80cc uitlaat ...

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: za 04 dec 2010, 15:15
door wippo
drd racing schreef:polini for race 80cc uitlaat
doet het goed op 70-80cc maar ook niet slecht op standaard
powerpand ongeveer 7500-13000 toeren
op standaard iets beter als conti , omdat de powerband vroeger begint , snelheid 90-95
op 80cc geen ervaring maar is een 80cc uitlaat ...
Thanks, is er bij gezet.

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: zo 05 dec 2010, 00:03
door Ruben
Joenne88 schreef:Wippo, dit mag bij de uitlaten topic van pro techniek :)

MetraKit Thrower: Redelijk hoogtoerige uitlaat. Een fijne uilaat voor op de standaard cilinder. Brede powerband van 7.000 - 12.000 RPM.
onder de powerband doet ie net als de conti vrij weinig, maar daarboven trekt ie lekker en constant door. Redelijk roestgevoelig. Is naar zeggen minder snel dan de Conti, geeft een topsnelheid van 85-90 (ook afhankelijk van je twv).
Een mk die 12 haalt? Doe je goed!

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: zo 05 dec 2010, 00:07
door Ruben
Cilinder verhaaltjes klopt de helft maar van...

Bijv:

-mhr rep 50cc is langzamer/even snel als ori, moet je dus echt niet kopen om sneller te gaan.
-mhr80 en mhr80 rep staan hetzelfde getimed, hebben exact dezelfde poorten alleen door de enkele zuigerveer kan een mhr80 net dat beetje meer toeren draaien.
-Hebo manston 70cc PN is heel slecht getuned, beter koop je een revo en laat je die fatsoenlijk tunen.
-Airsal is tegenwoordig standaard helemaal zo slecht niet meer.

Ook is dat uitlaten topic echt pure bullshit, aangezien dat bij een reclame filmpje van Voca vandaan komt en het dus nogal logisch is dat de Voca als snelste uit de bus komt...

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: zo 05 dec 2010, 00:09
door Ruben
Voor ontstekingen topic: als je een polini rotor koopt zorg dan dat de CDI/bobine op een tril vrije plek hangen want daar zijn ze heel gevoelig voor. (zelfde geld voor eprom van malossi) ook is de polini echt niet sneller als hpi, prestaties liggen praktish gelijk aan elkaar alleen polini heeft die oh zo fantastische lichtspoel.

Die mvt premium heeft ook een ingebouwde begrenzer maar deze werkt bagger slecht dus laat je hierdoor niet overhalen om hem te kopen.

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: zo 05 dec 2010, 00:14
door Ruben
scr chrome sm blaast als een dolle op standaard cilinder van derbi, niemand weet hoe het komt maar het is 1 van de zo niet de snelste op top met standaard cilinder. Maar met meer als 50cc gaat het tegenvallen en kan je beter een ander kopen.


Die scr hm cross is een stuk hoogtoeriger, beetje te vergelijken met yasuni cross HM.

Dat "ze zeggen" bij de malossi rep zijn pure malossi waanbeelden, klopt geen zak van en zijn precies hetzelfde.., alleen de demper is 10x dikker maarja das mijn mening.

Cross HM, uit eigen ervaring: lekker veel koppel met mhr80/21mm, power begint te komen bij de 7, hij piekt van 8.5 tot 12.5 en gaat door tot 13.5 als je echt door gaat trekken..

yasuni r3 gaat door tot de 14, daarom ook ideaal voor team 80 aangezien die ook strak 14 draaien.

Dat die voca zo snel is is verkopers onzin en die powerband is ook nooit zo breed + je kan niet beweren dat een uitlaat sneller is als een ander aangezien dat per set-up verschilt.

PR uitlaat begint bij de 10/11 en gaat door tot de 15/16

Rest klopt wel ongeveer...

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: zo 05 dec 2010, 12:51
door Gerben
Ruben schreef:Voor ontstekingen topic: als je een polini rotor koopt zorg dan dat de CDI/bobine op een tril vrije plek hangen want daar zijn ze heel gevoelig voor. (zelfde geld voor eprom van malossi) ook is de polini echt niet sneller als hpi, prestaties liggen praktish gelijk aan elkaar alleen polini heeft die oh zo fantastische lichtspoel.

Die mvt premium heeft ook een ingebouwde begrenzer maar deze werkt bagger slecht dus laat je hierdoor niet overhalen om hem te kopen.
dat zeg jij,maar polini heeft betere prestatie als hpi
veel hogere voltage,kan meer toeren aan enzo

en dat van die bobine/cdi daar heb je wel gelijk in ja

Re: Ervaringen Pro Techniek forum

Geplaatst: zo 05 dec 2010, 17:00
door Ruben
Gerben schreef:
Ruben schreef:Voor ontstekingen topic: als je een polini rotor koopt zorg dan dat de CDI/bobine op een tril vrije plek hangen want daar zijn ze heel gevoelig voor. (zelfde geld voor eprom van malossi) ook is de polini echt niet sneller als hpi, prestaties liggen praktish gelijk aan elkaar alleen polini heeft die oh zo fantastische lichtspoel.

Die mvt premium heeft ook een ingebouwde begrenzer maar deze werkt bagger slecht dus laat je hierdoor niet overhalen om hem te kopen.
dat zeg jij,maar polini heeft betere prestatie als hpi
veel hogere voltage,kan meer toeren aan enzo

en dat van die bobine/cdi daar heb je wel gelijk in ja
Ik en Cake hebben geen verschil gemerkt...

En mijn HPI maakt 17000 toeren zonder tegensputteren... :roll: