Ervaringen & Aanvullingen Pro Techniek forum
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Ervaringen & Aanvullingen Pro Techniek forum
In dit forum kun je ervaringen en aanvullingen posten voor het Pro Techniek forum.
Vermeld even in welke rubriek hij geplaatst moet worden en vooral jouw ervaring.
Alvast bedankt
De beheerders
Vermeld even in welke rubriek hij geplaatst moet worden en vooral jouw ervaring.
Alvast bedankt
De beheerders
- Nigel
- Banden plakker
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 17:47
- Vervoersmiddel: 1998 Derbi senda, Airsal 70 pret pakket
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
Rubriek: Cilinders
De Polini Evo 75cc, dat is geen Polini evo maar een gietijzeren Polini met 50mm boring.
Ik zal deze week even een poortmap en timingen posten van de Polini cilinder.
De Polini Evo 75cc, dat is geen Polini evo maar een gietijzeren Polini met 50mm boring.
Ik zal deze week even een poortmap en timingen posten van de Polini cilinder.
Proud Golf mk III owner
- Nigel
- Banden plakker
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 17:47
- Vervoersmiddel: 1998 Derbi senda, Airsal 70 pret pakket
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
Airsal 50cc oud type: standaard zeer slecht afgewerkt, maar naar enige afwerking een leuke net wat snellere cilinder dan standaard, en wel met wat tunings potentie.
Standaard poortmap: (inlaat poort is verneukt was de naad vergeten ergens anders te zetten)

Naar het afwerken naar 188 graden uitlaattiming:

Ik heb ook poortmap gemaakt van de Polini 50mm gietijzer voor Derbi oud type.
Timingen komen er morgen op!

Standaard poortmap: (inlaat poort is verneukt was de naad vergeten ergens anders te zetten)

Naar het afwerken naar 188 graden uitlaattiming:

Ik heb ook poortmap gemaakt van de Polini 50mm gietijzer voor Derbi oud type.
Timingen komen er morgen op!

Proud Golf mk III owner
- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
ik heb de evo 70cc, josdijkman geeft 75cc aanNigel schreef:Rubriek: Cilinders
De Polini Evo 75cc, dat is geen Polini evo maar een gietijzeren Polini met 50mm boring.
Ik zal deze week even een poortmap en timingen posten van de Polini cilinder.
maar is gewoon 47,6mm hoor
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
die 47.6 mm is alu he
die heb ik ook liggen moet hem nog monteren
wat vind je van deze prestaties ?
die heb ik ook liggen moet hem nog monteren
wat vind je van deze prestaties ?
- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
ongetuned vind ik hem tegenvallendrd racing schreef:die 47.6 mm is alu he
die heb ik ook liggen moet hem nog monteren
wat vind je van deze prestaties ?
top 110
wheelies in zn 1 en 2 met harde ruk aan het stuur
twv. 14-53,maar dan vliegt hij veelste snel in toeren
als je hem laat tunen loopt hij stuk mooier over de hele powerband
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
zou moeten dienen voor te crossen / enduroGerben schreef:ongetuned vind ik hem tegenvallendrd racing schreef:die 47.6 mm is alu he
die heb ik ook liggen moet hem nog monteren
wat vind je van deze prestaties ?
top 110
wheelies in zn 1 en 2 met harde ruk aan het stuur
twv. 14-53,maar dan vliegt hij veelste snel in toeren
als je hem laat tunen loopt hij stuk mooier over de hele powerband
zou je miss een andere cil aanraden ?
max 200 euro
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
is het een optie om het uitlaten topic in de pro techniek wat uit te breiden en completer te maken?
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- wippo
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Locatie: Waardenburg
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
Dan moet je hier ff een revieuw neerzetten, en ff melden dat ie in het pro techniek er bij mag. 

The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
ja dat is het probleem zeg maar, ik ben degene die de info die erop staat graag wil lezen. omdat ik nog geen ervaringen heb buiten een originele uitlaat en 3 weken thrower om 

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
Wippo, dit mag bij de uitlaten topic van pro techniek 
MetraKit Thrower: Redelijk hoogtoerige uitlaat. Een fijne uilaat voor op de standaard cilinder. Brede powerband van 7.000 - 12.000 RPM.
onder de powerband doet ie net als de conti vrij weinig, maar daarboven trekt ie lekker en constant door. Redelijk roestgevoelig. Is naar zeggen minder snel dan de Conti, geeft een topsnelheid van 85-90 (ook afhankelijk van je twv).

MetraKit Thrower: Redelijk hoogtoerige uitlaat. Een fijne uilaat voor op de standaard cilinder. Brede powerband van 7.000 - 12.000 RPM.
onder de powerband doet ie net als de conti vrij weinig, maar daarboven trekt ie lekker en constant door. Redelijk roestgevoelig. Is naar zeggen minder snel dan de Conti, geeft een topsnelheid van 85-90 (ook afhankelijk van je twv).
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- wippo
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Locatie: Waardenburg
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
done
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
polini for race 80cc uitlaat
doet het goed op 70-80cc maar ook niet slecht op standaard
powerpand ongeveer 7500-13000 toeren
op standaard iets beter als conti , omdat de powerband vroeger begint , snelheid 90-95
op 80cc geen ervaring maar is een 80cc uitlaat ...
doet het goed op 70-80cc maar ook niet slecht op standaard
powerpand ongeveer 7500-13000 toeren
op standaard iets beter als conti , omdat de powerband vroeger begint , snelheid 90-95
op 80cc geen ervaring maar is een 80cc uitlaat ...
- wippo
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Locatie: Waardenburg
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
Thanks, is er bij gezet.drd racing schreef:polini for race 80cc uitlaat
doet het goed op 70-80cc maar ook niet slecht op standaard
powerpand ongeveer 7500-13000 toeren
op standaard iets beter als conti , omdat de powerband vroeger begint , snelheid 90-95
op 80cc geen ervaring maar is een 80cc uitlaat ...
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
Een mk die 12 haalt? Doe je goed!Joenne88 schreef:Wippo, dit mag bij de uitlaten topic van pro techniek
MetraKit Thrower: Redelijk hoogtoerige uitlaat. Een fijne uilaat voor op de standaard cilinder. Brede powerband van 7.000 - 12.000 RPM.
onder de powerband doet ie net als de conti vrij weinig, maar daarboven trekt ie lekker en constant door. Redelijk roestgevoelig. Is naar zeggen minder snel dan de Conti, geeft een topsnelheid van 85-90 (ook afhankelijk van je twv).
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
Cilinder verhaaltjes klopt de helft maar van...
Bijv:
-mhr rep 50cc is langzamer/even snel als ori, moet je dus echt niet kopen om sneller te gaan.
-mhr80 en mhr80 rep staan hetzelfde getimed, hebben exact dezelfde poorten alleen door de enkele zuigerveer kan een mhr80 net dat beetje meer toeren draaien.
-Hebo manston 70cc PN is heel slecht getuned, beter koop je een revo en laat je die fatsoenlijk tunen.
-Airsal is tegenwoordig standaard helemaal zo slecht niet meer.
Ook is dat uitlaten topic echt pure bullshit, aangezien dat bij een reclame filmpje van Voca vandaan komt en het dus nogal logisch is dat de Voca als snelste uit de bus komt...
Bijv:
-mhr rep 50cc is langzamer/even snel als ori, moet je dus echt niet kopen om sneller te gaan.
-mhr80 en mhr80 rep staan hetzelfde getimed, hebben exact dezelfde poorten alleen door de enkele zuigerveer kan een mhr80 net dat beetje meer toeren draaien.
-Hebo manston 70cc PN is heel slecht getuned, beter koop je een revo en laat je die fatsoenlijk tunen.
-Airsal is tegenwoordig standaard helemaal zo slecht niet meer.
Ook is dat uitlaten topic echt pure bullshit, aangezien dat bij een reclame filmpje van Voca vandaan komt en het dus nogal logisch is dat de Voca als snelste uit de bus komt...
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
Voor ontstekingen topic: als je een polini rotor koopt zorg dan dat de CDI/bobine op een tril vrije plek hangen want daar zijn ze heel gevoelig voor. (zelfde geld voor eprom van malossi) ook is de polini echt niet sneller als hpi, prestaties liggen praktish gelijk aan elkaar alleen polini heeft die oh zo fantastische lichtspoel.
Die mvt premium heeft ook een ingebouwde begrenzer maar deze werkt bagger slecht dus laat je hierdoor niet overhalen om hem te kopen.
Die mvt premium heeft ook een ingebouwde begrenzer maar deze werkt bagger slecht dus laat je hierdoor niet overhalen om hem te kopen.
Laatst gewijzigd door Ruben op zo 05 dec 2010, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
scr chrome sm blaast als een dolle op standaard cilinder van derbi, niemand weet hoe het komt maar het is 1 van de zo niet de snelste op top met standaard cilinder. Maar met meer als 50cc gaat het tegenvallen en kan je beter een ander kopen.
Die scr hm cross is een stuk hoogtoeriger, beetje te vergelijken met yasuni cross HM.
Dat "ze zeggen" bij de malossi rep zijn pure malossi waanbeelden, klopt geen zak van en zijn precies hetzelfde.., alleen de demper is 10x dikker maarja das mijn mening.
Cross HM, uit eigen ervaring: lekker veel koppel met mhr80/21mm, power begint te komen bij de 7, hij piekt van 8.5 tot 12.5 en gaat door tot 13.5 als je echt door gaat trekken..
yasuni r3 gaat door tot de 14, daarom ook ideaal voor team 80 aangezien die ook strak 14 draaien.
Dat die voca zo snel is is verkopers onzin en die powerband is ook nooit zo breed + je kan niet beweren dat een uitlaat sneller is als een ander aangezien dat per set-up verschilt.
PR uitlaat begint bij de 10/11 en gaat door tot de 15/16
Rest klopt wel ongeveer...
Die scr hm cross is een stuk hoogtoeriger, beetje te vergelijken met yasuni cross HM.
Dat "ze zeggen" bij de malossi rep zijn pure malossi waanbeelden, klopt geen zak van en zijn precies hetzelfde.., alleen de demper is 10x dikker maarja das mijn mening.
Cross HM, uit eigen ervaring: lekker veel koppel met mhr80/21mm, power begint te komen bij de 7, hij piekt van 8.5 tot 12.5 en gaat door tot 13.5 als je echt door gaat trekken..
yasuni r3 gaat door tot de 14, daarom ook ideaal voor team 80 aangezien die ook strak 14 draaien.
Dat die voca zo snel is is verkopers onzin en die powerband is ook nooit zo breed + je kan niet beweren dat een uitlaat sneller is als een ander aangezien dat per set-up verschilt.
PR uitlaat begint bij de 10/11 en gaat door tot de 15/16
Rest klopt wel ongeveer...
- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
dat zeg jij,maar polini heeft betere prestatie als hpiRuben schreef:Voor ontstekingen topic: als je een polini rotor koopt zorg dan dat de CDI/bobine op een tril vrije plek hangen want daar zijn ze heel gevoelig voor. (zelfde geld voor eprom van malossi) ook is de polini echt niet sneller als hpi, prestaties liggen praktish gelijk aan elkaar alleen polini heeft die oh zo fantastische lichtspoel.
Die mvt premium heeft ook een ingebouwde begrenzer maar deze werkt bagger slecht dus laat je hierdoor niet overhalen om hem te kopen.
veel hogere voltage,kan meer toeren aan enzo
en dat van die bobine/cdi daar heb je wel gelijk in ja
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: Ervaringen Pro Techniek forum
Ik en Cake hebben geen verschil gemerkt...Gerben schreef:dat zeg jij,maar polini heeft betere prestatie als hpiRuben schreef:Voor ontstekingen topic: als je een polini rotor koopt zorg dan dat de CDI/bobine op een tril vrije plek hangen want daar zijn ze heel gevoelig voor. (zelfde geld voor eprom van malossi) ook is de polini echt niet sneller als hpi, prestaties liggen praktish gelijk aan elkaar alleen polini heeft die oh zo fantastische lichtspoel.
Die mvt premium heeft ook een ingebouwde begrenzer maar deze werkt bagger slecht dus laat je hierdoor niet overhalen om hem te kopen.
veel hogere voltage,kan meer toeren aan enzo
en dat van die bobine/cdi daar heb je wel gelijk in ja
En mijn HPI maakt 17000 toeren zonder tegensputteren...
