50 cc ombouwen naar 125 cc

Algemene vragen over Derbi.
Gerolf vc
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:49
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme

50 cc ombouwen naar 125 cc

Ongelezen bericht door Gerolf vc »

Dag iedereen

Ik was van plan mijn derbi senda (50cc) te verkopen en een moto (125cc) te kopen. Aangezien mijn derbi veel problemen heeft en heb me er al kapot aan gerwerkt vraag ik me af of ik geen 125cc motorblok (2 takt) kan kopen en die eronder monteren? Heeft iemand hier ervaring mee of iemand die dit al eerder gedaan heeft? alle informatie is welkom. Mijn grootste vragen zijn:
- Gaat dit veel kosten?
- Wat moet er allemaal veranderd worden?
- hoelang neemt zoiets in beslag?

Ik hoop dat het lukt en alvast bedankt voor de hulp.
Met virendelijke groeten
Gerolf
Gebruikersavatar
kcracy
Pro tuner
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
Locatie: onder de rook van emmen

Re: 50 cc ombouwen naar 125 cc

Ongelezen bericht door kcracy »

Hallo Gerolf.

Je zult er ongetwijfeld wel een 125 cc blok in je senda kunnen knutselen als je een beetje handig bent maar of je senda dat leuk vindt is een 2de natuurlijk en kom je verzekering technisch ook in de knoei als je een ongeluk krijgt .
je bromfietsframe omkeuren naar motor is niet mogelijk als het bouwjaar na 01-01-1998 ligt want dan moet je een goedkeuringsnr of documenten hebben en die heb je niet omdat het frame als bromfiets is gekeurd.
Je kan het wel als eigenbouw laten keuren maar dit brengt hoge kosten met zich mee,je zou ook een 125 cc frame kunnen zoeken met papieren.
Maar let wel op dat een 125 cc frame toch anders is dan een bromfietsframe al hoewel er bijna zo uit ziet (bevestigingen kapwerk,geen radiateur bevestiging,uitlaat loopt anders om) dit is natuurlijk allemaal te veranderen maar dan moet jezelf wel de mogelijkheden hebben.
Moet je alles laten doen loopt het natuurlijk gauw in de papieren en dan zou ik zeggen niet doen kijk dan rond voor een complete 125 cc moto.
Plaats reactie