Hallo,
Ik heb net een gebruikte brommer gekocht en nu moet ik de motor olie bijvullen. Ik keek in de
kunstof tank en zag dat de olie rood was. Welke motorolie kan ik heb beste gebruiken of moet er geen motorolie in maar een andere soort olie?
Alvast bedankt
Motorolie bijvullen
-
- Banden plakker
- Oreo
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Tomos A35 (snor)
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH
Volkswagen Golf 1.8 Milestone - Locatie: Ter Aar
Re: Motorolie bijvullen
In de kunstof tank onder je zadel moet tweetakt mengolie, dat wordt dan door je benzine gemengd. Ik gebruik deze: http://www.oliewereld.nl/castrol-power-rs-2-takt maar er zijn ook veel anderen. Maar die olie is wel een van de betere. Motorolie is uitsluitend voor in je blok zelf, niet in het tankje doen dus!
No free rides, gas or ass!
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: (Nog)Geen
Re: Motorolie bijvullen
Zijn erg veel verschillende merken/soorten/kleuren/geuren olie. Iedereen heeft wel een favoriet. Beste is om huidige olie op te maken en laatste beetje er uit te laten lopen en op te vangen omdat sommige olieën niet goed met elkaar mengen. Op deze manier voorkom je dat het gaat klonteren en de boel gaat verstoppen.
Zelf gebruikte ik eerst de halfsyntetische olie van de action, tegenwoordig de gene die Oreo ook gebruikt, wat ik hierover kan vertellen is dat het volsyntetisch is en minder stinkt dan die van de action.
Om te kiezen tussen half/volsyntetische olie of mineraal olie kan je het beste zelf erop inlezen voordat je zomaar iemand zijn raad opvolgt, het is natuurlijk ook altijd handig meegenomen om te weten wat de voordelen/nadelen van elk type is.
De grootste tip die ik je kan geven is dat je vooral NIET moet gaan bezuinigen op olie, zie het als een investering in je brommer. Je zal met 1 liter olie erg lang doen dus je hoeft niet eens per maand een fles te kopen.
Succes!
Zelf gebruikte ik eerst de halfsyntetische olie van de action, tegenwoordig de gene die Oreo ook gebruikt, wat ik hierover kan vertellen is dat het volsyntetisch is en minder stinkt dan die van de action.
Om te kiezen tussen half/volsyntetische olie of mineraal olie kan je het beste zelf erop inlezen voordat je zomaar iemand zijn raad opvolgt, het is natuurlijk ook altijd handig meegenomen om te weten wat de voordelen/nadelen van elk type is.
De grootste tip die ik je kan geven is dat je vooral NIET moet gaan bezuinigen op olie, zie het als een investering in je brommer. Je zal met 1 liter olie erg lang doen dus je hoeft niet eens per maand een fles te kopen.
Succes!