Derbi Evo drd ltd gekocht

Algemene vragen over Derbi.
Hendrik
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Evo DRD Limited Edition '11

Derbi Evo drd ltd gekocht

Ongelezen bericht door Hendrik »

Hallo allemaal,

Ik heb van het weekend een Derbi Evo DRD ltd met 18400km gekocht op marktplaats, omdat ik nog nooit eerder op een schakelbrommer had gereden en er verder ook niet echt verstand van had ben ik er maar van uitgegaan dat alles wel goed was.
eenmaal thuis gekomen iets te fanatiek de kickstarter gebruikt, mijn voet gleed door de regen eraf en sneed mijn been open aan het voetsteuntje, naar het ziekenhuis en 4 hechtingen. Ik kon er wel om lachen is weer typisch iets voor mij.

hier wat foto's van de brommert
Afbeelding
Afbeelding

Volgende dag dus maar is een goeie check gedaan op alles. Toen kwam ik er achter dat de de achterrem niet werkt, ik hoop dat dit is op te lossen met ontluchten?

kvs zo goed als leeg is en lekt, ook zijn er druppels bij mijn elektrische start(die overigens ook niet werkt, wel geluid enzo maar start niet)waarvan ik niet weet of het kvs is of wat anders(waarschijnlijk kvs het lekt die kant op). Ik neem aan dat ik dus de pakking van de waterpomp moet vervangen? En kan het ook zijn dat mijn waterpomp kapot is gegaan omdat die lucht heeft gezogen, en zo ja hoe test ik of die nog werkt?

De vorige eigenaar heeft er net een nieuwe ketting op gezet maar deze hangt dus veelste slap en hij heeft niet ook even gelijk het voorkettingtandwiel vervangen... die moet ik dus ook vervangen.
Afbeelding

de ketting hangt veelste slap(hij ligt grotendeels over mijn achterbrug) Kan de ketting aangespannen worden of moet er een schakeltje tussenuit?

Hebben jullie nog tips en dingen die ik even moet checken verder?

Groeten,
Hendrik
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Re: Derbi Evo drd ltd gekocht

Ongelezen bericht door D25 »

waterpomp kan naar mijn weten niet echt kapot gaan door lucht zuigen. als hij kvs lekt moet je even onder de waterpomp bij het blok kijken als het daar uit het gaatje lekt betekent dat dat je keering kapot is. en zoals ik de ketting zie en je spanner op dit moment lijkt het mij dat je eerst de ketting in moet korten en voor de elektrische start zou ik is kijken of je wel een goede massa hebt daar wil het nog wel is vaak aanliggen

veel plezier voor de rest met de brommer :thumbup:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Mclaren
Tuner
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Ongelezen bericht door Mclaren »

Is dat ding trouwens verlaagd? Lijk wel een lowrider :emo:
Hendrik
Banden plakker

Oke thanks :) , de kvs loopt inderdaad uit dat gaatje dus ga een nieuwe pakking bestellen, belachelijk trouwens 0,95 voor de pakking en €5 verzendkosten :cry: en nee hij is niet verlaagd maar op de aanhanger moet je de vering indrukken zodat die zichzelf aanspant =)
airsal0113
Derbi fan
Vervoersmiddel: Seat ibiza 1.2 TSI 2014
Derbi DRD Racing 2009,
Yamaha Aerox 2007

Ongelezen bericht door airsal0113 »

ik denk naar aanleiding van je verhaal dat je geen nieuwe pakking maar een keerring nodig hebt als hij bij het (indicatie gaatje) lekt van het carter.

pakking is alleen voor je waterpomp huis op je slangen er carters, keerring is echt voor je koelvloeistof die door je keerring heen gaat en daarom dus via het gaatje naat buiten komt zodat je weet dat deze lekt.

voor de rest nette schakel :wub: , igg veel plezier er mee ;)
Don't dream your live, but live your live!
Derbi95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v

Ongelezen bericht door Derbi95 »

voor zover ik zie zitten er helemaal geen slangen naar de achterrem :emo:
bij het achterlicht ziet het er ook allemaal maar rommelig uit
en zit er nou een grote beschadiging op je achterbrug aan rechterkant? :sad:
is het achtertandwiel ook vervangen? anders MOET je dat ook gelijk doen
ik weet niet wat je ervor hebt betaald, maar als ik het zo zie had ik deze derbi niet gekocht, de "kleine" dingen die jezelf nu nog moet maken kosten bij elkaar toch weer een hoop geld, en je geeft zelf ook al aan dat je er niet heel handig mee bent. Maar wat er niet is komt natuurlijk nog wel
voor de rest een net ding
Hendrik
Banden plakker

Er lekt geen kvs meer nadat ik de keerring/pakking heb vervangen dus dat is opgelost. Er zit wel degelijk een slang bij de achterrem :P, beetje onduidelijk op de foto idd als ik de rem indruk zie je wel dat die blokjes 0,1mm naar voren gaan maar veelste weinig dus om te remmen. Rommelige kabels heb ik intussen wat netter vastgezet. Hij is er helaas een x mee gevallen vandaar die schade aan de achterbrug maar voor de rest is die wel prima :), heb er ook niet de hoofdprijs voor betaald ho naar mijn mening dus die kleinigheidjes vind ik niet zo erg. Heb beetje rond zitten kijken en denk wel dat alles wat er moet gebeuren me zelf wel aardig gaat lukken. Ga misschien alleen even langs bij een bromzaak om mijn rem te laten ontluchten want dat gaat wss stukken sneller.

Wat denken jullie dat deze waard zou zijn dan? 2011 Evo drd ltd 18400km, start verder ook prima in 1x kicken
airsal0113
Derbi fan
Vervoersmiddel: Seat ibiza 1.2 TSI 2014
Derbi DRD Racing 2009,
Yamaha Aerox 2007

Ongelezen bericht door airsal0113 »

denk rond 1500 ofzo, zeker omdat limited is maar heb met lmtd edits niet zo veel ervaring enzo.....
Don't dream your live, but live your live!
Mclaren
Tuner
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Ongelezen bericht door Mclaren »

1500 ga je er in deze staat zeker niet voor krijgen, als hij opgeknapt ongeveer 1500-1600 is wel reallistisch
Plaats reactie