Ik heb van het weekend een Derbi Evo DRD ltd met 18400km gekocht op marktplaats, omdat ik nog nooit eerder op een schakelbrommer had gereden en er verder ook niet echt verstand van had ben ik er maar van uitgegaan dat alles wel goed was.
eenmaal thuis gekomen iets te fanatiek de kickstarter gebruikt, mijn voet gleed door de regen eraf en sneed mijn been open aan het voetsteuntje, naar het ziekenhuis en 4 hechtingen. Ik kon er wel om lachen is weer typisch iets voor mij.
hier wat foto's van de brommert

Volgende dag dus maar is een goeie check gedaan op alles. Toen kwam ik er achter dat de de achterrem niet werkt, ik hoop dat dit is op te lossen met ontluchten?
kvs zo goed als leeg is en lekt, ook zijn er druppels bij mijn elektrische start(die overigens ook niet werkt, wel geluid enzo maar start niet)waarvan ik niet weet of het kvs is of wat anders(waarschijnlijk kvs het lekt die kant op). Ik neem aan dat ik dus de pakking van de waterpomp moet vervangen? En kan het ook zijn dat mijn waterpomp kapot is gegaan omdat die lucht heeft gezogen, en zo ja hoe test ik of die nog werkt?
De vorige eigenaar heeft er net een nieuwe ketting op gezet maar deze hangt dus veelste slap en hij heeft niet ook even gelijk het voorkettingtandwiel vervangen... die moet ik dus ook vervangen.

de ketting hangt veelste slap(hij ligt grotendeels over mijn achterbrug) Kan de ketting aangespannen worden of moet er een schakeltje tussenuit?
Hebben jullie nog tips en dingen die ik even moet checken verder?
Groeten,
Hendrik