Pagina 1 van 2
problemen motorblok
Geplaatst: zo 27 feb 2011, 16:41
door proud_owner_derbi!!!
hallo
ik heb hiernet 2-3 minutjes met mijn x-treme 2006 gereden maar deze doet raar
ik heb hem 2 de hands gekocht en er zat een hebo performer uitlaat op dus men ouders zijden dat de originele er op moest dan hebben we hem bij iemand laten nakijken en de olie enz.. laten verversen en hij heeft de ori uitlaat erop gezet.
maar als ik hem nu start (meestal van de eerste keer) dan blijft hij 20 sec gewoon op 2500 toeren draaien maar dan stijgen de toeren eerst rustig tot 5000 maar dan schieten deze in een klap naar de 7000 mijn pa zei dan rij er eens mee en kijk dan nog eens,
hij rijd dus 2-3 minutjes en ik zie dat er water uit de uitlaaat komt (in de demper zit ook water)
en hij schakelt in een versneling niet goed
wat zou dit kunnen zijn (het water kan niet van hem te kuisen of in de regen gestaan te zijn)
Re: problemen motorblok graag spoedig hulp
Geplaatst: zo 27 feb 2011, 18:00
door royvi
Dat water in de demper heb ik ook telkens, dat is volgens mij gewoon condens. Want als je die orginele demper vanbinnen ziet.... 2 superkleine buisjes, voor de rest dicht. En mijn koelvloeistof pijl zakt ook niet.
En kijk even of je brommer valse lucht aanzuigt.
Re: problemen motorblok graag spoedig hulp
Geplaatst: ma 28 feb 2011, 17:58
door Huug
royvi schreef:Dat water in de demper heb ik ook telkens, dat is volgens mij gewoon condens.
Klopt als een bus

Re: problemen motorblok
Geplaatst: ma 28 feb 2011, 18:42
door proud_owner_derbi!!!
oke maar ik ga voor de zekerheid toch nieuwe pakkingen steken op het blok en wat zou dat kunnen zijn dat hij zo hoog in toeren gaat als hij gewoon in neutraal staat?
Re: problemen motorblok
Geplaatst: ma 28 feb 2011, 20:10
door royvi
Valse lucht?
Re: problemen motorblok
Geplaatst: ma 28 feb 2011, 22:38
door proud_owner_derbi!!!
nog niet geprobeerd hoe doe je dat ?
Re: problemen motorblok
Geplaatst: ma 28 feb 2011, 22:39
door Huug
ik dacht met deo er op spuiten. dan gaat hij namelijk onregelmatig lopen maar aangezien hij dat al doet lijkt het me geen handige methode

Re: problemen motorblok
Geplaatst: ma 28 feb 2011, 22:45
door Bob1993
Bovenop uw carb zit een zwart kapje en staat er wrs een beetje scheef op..
Duw deze naar beneden en dan zou het mss beter kunnen lopen.
Ik zeg het alleen maar uit ervaring

Re: problemen motorblok
Geplaatst: di 01 mar 2011, 16:02
door royvi
B-xtreme schreef:Bovenop uw carb zit een zwart kapje en staat er wrs een beetje scheef op..
Duw deze naar beneden en dan zou het mss beter kunnen lopen.
Ik zeg het alleen maar uit ervaring

Dat is van de gaskabel toch? Dat had ik ook een keer. Uur lopen zoeken... En uiteindelijk zo iets kleins.
Maar dan loopt hij gelijk hoog in toeren, nu gaat hij na een tijdje stationair in hoge toeren lopen.
Dit wat ik zeg gaat natuurlijk niet op als hij gas geeft, dan kan het zijn dat hij pas in hoge toeren gaat lopen omdat de kabel blijft steken na het gas geven.
Wat gebeurd er als je je brommer gewoon stationair laat lopen? Gaat hij dan ook hoog in toeren? Zoja kijk eerst even bij alle aansluitingen zoals bij het spruitstuk. Of de rubbers nog goed zijn en geen barsten vertonen.
Re: problemen motorblok
Geplaatst: di 01 mar 2011, 17:43
door proud_owner_derbi!!!
ik zal het eens rustig uitleggen
1) ik start mijn brom (met choke)
2) ik laat hem altijd wat warmdraaien maar dan gebeurd het
hij staat dan zo een 15 seconde (nog altijd in zen vrij) te draaien en dan hoor je dat de toeren al stijgen maar vrij traag
(ongeveer van 2500 naar 5000 toeren in 30 sec) dan houd hij ongeveer 10 sec de 5000 toeren aan maar dan schiet ie omhoog in zijn toeren (egt abnoraal) en dan heb ik hem uit gezegt en het nog eens geprobeerd (je raad het al: weer hetzelde)
als ik hem niet zou afzetten blijft hij gewoon draaien tot hij omploft het is net zoal je in zijn vrij vol gas geeft en dit gewoon anhouden zonder dat het eens verminderd
Re: problemen motorblok
Geplaatst: di 01 mar 2011, 18:50
door royvi
Doe je je shoke wel terug?

Re: problemen motorblok
Geplaatst: di 01 mar 2011, 18:58
door proud_owner_derbi!!!
ja tuurlijk duh...
Re: problemen motorblok
Geplaatst: di 01 mar 2011, 19:00
door royvi
Dan denk ik toch aan valse lucht ergens, controleer alle rubbers (spruitstuk enz.) maar eens op scheuren.
Of doe deoproef, moet je wel snel zijn in 15 seconden

Re: problemen motorblok
Geplaatst: di 01 mar 2011, 19:33
door proud_owner_derbi!!!
oke en ik heb ook iets opgevangen van je uitlaat 'afteplakken' en als hij dan uitvalt trek je geen valse lucht als ie blijft draaien wel valse lucht
klopt dit en heb je er schade van aan je brom
klein vraagje als ik men praktijk doe op de brom is een L dan nog verplicht en moeten de pinkers er nog opstaan?
Re: problemen motorblok
Geplaatst: di 01 mar 2011, 19:35
door royvi
Die manier ken ik niet, maar ik denk niet dat het slecht is. Al helemaal niet als het maar even is.
En als je praktijklessen op je brommer gaat doen moet alles op je brommer zitten: dus een L, knipperlichten, beide spiegels enz.
Re: problemen motorblok
Geplaatst: di 01 mar 2011, 22:36
door proud_owner_derbi!!!
wtf spiegels nee die zen egt al afgeragt en geplooid enz... die heb ik denk ik zelf ni mee :ssss
zouden ze mij op en scr corse examen laten doen?
Re: problemen motorblok
Geplaatst: di 01 mar 2011, 23:20
door Lex
proud_owner_derbi!!! schreef:oke en ik heb ook iets opgevangen van je uitlaat 'afteplakken' en als hij dan uitvalt trek je geen valse lucht als ie blijft draaien wel valse lucht
klopt dit en heb je er schade van aan je brom
klein vraagje als ik men praktijk doe op de brom is een L dan nog verplicht en moeten de pinkers er nog opstaan?
Dat over die uitlaat, daar kijk je mee of de uitlaak lek is, niks met valse lucht dus.
Als jij je hand op je demper houdt, en als hij uitgaat, dan is je uitlaat in orde, anders lekt hij dus ergens.
Als jij praktijk doe op je eigen brommer, dan is een L verplicht, net als richtingaanwijzers en spiegels.
proud_owner_derbi!!! schreef:wtf spiegels nee die zen egt al afgeragt en geplooid enz... die heb ik denk ik zelf ni mee :ssss
zouden ze mij op en scr corse examen laten doen?
Hij moet origineel zijn hee..
Heb je geen rijschool in de buurt waar je op scooter kunt rijden?
En ik snap niet waarom je op je brommer wilt afrijden, scooter is in dat opzicht makkelijker.
Re: problemen motorblok
Geplaatst: wo 02 mar 2011, 13:26
door royvi
Als je op een schakel gaat rijden letten ze ook op hoef je schakelt

Re: problemen motorblok
Geplaatst: wo 02 mar 2011, 14:01
door proud_owner_derbi!!!
das waar maarja ik kan wel schakelen dusja
Re: problemen motorblok
Geplaatst: wo 02 mar 2011, 14:59
door Lex
proud_owner_derbi!!! schreef:das waar maarja ik kan wel schakelen dusja
Even ter zijde he.
Heb je een rijschool gevonden die jou op laat gaan zonder lessen te nemen?
Want anders zou ik lekker een scootertje bij hun pakken, stel je gaat op je muil tijdens je examen, of tijdens de lessen, dan heb jij geen kosten.