Teveel druk op koelsysteem

Algemene vragen over Derbi.
Rubenfranc
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi X-Race 2011

Teveel druk op koelsysteem

Ongelezen bericht door Rubenfranc »

Goeieavond,

Deze week wezen crossen in het bos met m'n derbi heel leuk natuurlijk. Totdat mijn voet ineens heet werd en ik kijken waar het vandaan kwam. Op de cilinder kop zit een tuitje naast koelslang (nt blok) daar zat een buisje met bout in die was eruit geschoten en daar spoot verdampte koelvloeistof uit.

Deze week koppakking dus vervangen, was het probleem niet. Waterpomp los gehaald niks gevonden wat het probleem zou kunnen zijn.
Toen de slangen bij langs gegaan allemaal goed. Koelvloeistof ook nog bij gevuld.

Het komt erop neer dat ik het probleem niet kan vinden, en ik dacht misschien heeft iemand hier het probleem ook gehad? Of zijn er nog andere dingen die ik moet gaan checken, laat het me dan asjeblieft weten

Bedankt :emo:
Robertje
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: Teveel druk op koelsysteem

Ongelezen bericht door Robertje »

Bij het crossen kan het zijn dat de radiator vuil is geworden en slecht is gaan koelen?
Maar normaal gesproken kan de druk niet echt oplopen want koelsysteem heeft ruimte om uit te zetten in het waterreservoir dus de druk zou niet hoog op kunnen lopen. Zit er iets verstopt in de leidingen of de radiateur?
Het is pas echt crises als het bier op is!
Derbi-DRD-Oss
Pro tuner
Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07

Ongelezen bericht door Derbi-DRD-Oss »

Thermostaat defect of dop van je koelwater Reservoir defect daar zit een overdrukbeveiliging in om over druk tegen te gaan !
Rubenfranc
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi X-Race 2011

Ongelezen bericht door Rubenfranc »

Robertje schreef:Bij het crossen kan het zijn dat de radiator vuil is geworden en slecht is gaan koelen?
Maar normaal gesproken kan de druk niet echt oplopen want koelsysteem heeft ruimte om uit te zetten in het waterreservoir dus de druk zou niet hoog op kunnen lopen. Zit er iets verstopt in de leidingen of de radiateur?
Heb leidingen uitgeblazen en zelfs water door heen laten lopen en kwam geen troep uit blok
Derbi-DRD-Oss schreef:Thermostaat defect of dop van je koelwater Reservoir defect daar zit een overdrukbeveiliging in om over druk tegen te gaan !
Thermostaat zit er niet in, en bromboer vertelde dat je die eruit kan laten want zo koelt hij continu.
Hoe kan ik de dop testen?
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Kan inderdaad de kvs dop zijn, had dit ook eens met een Aerox.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Derbi-DRD-Oss
Pro tuner
Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07

Ongelezen bericht door Derbi-DRD-Oss »

hoe je dit kan testen tja dat zou ik ook niet 1,2,3, weten michien met fietspomp op de slang op druk brengen dan zou de dop moeten af blazen op een gegeven moment maar hoe hoog dit mag zijn weet ik niet
Plaats reactie