ik heb vorige week een 2e hands derbi gpr 50 racing overgekocht van iemand.
deze had ongeveer een half jaar stilgestaan.
Deze brommer heeft echter wel wat probleempjes, er zijn namelijk een aantal dingen kapot en ik heb geen idee waar ik dit kan halen.
zo is bijvoorbeeld de kabel van mijn choke gebroken, nu zag ik op internet dat de orginele kabel 30 euro is, maar voor een kabeltje vind ik dit echt veel te veel, dus heeft iemand een iedee of ik er ook gewoon een universele kabel op kan zetten of waar ik dit goedkoper kan krijgen?
ook geeft hij aan dat mijn benzine tank leeg is terwijl die helemaal vol zit, deze is dus waarschijnlijk ook stuk. maar ik heb geen idee hoe of wat dit is en hoe ik dit op los.
1 van de spiegels is kapot, weet iemand waar ik mischien imitatie spiegels kan kopen?
en verder start hij moeilijk, ik heb al de carburateur doorgespoten via de kant waar hij zijn lucht binnenhaalt met carb-reiniger en heb de benzine slangetjes doorgespoten. maar als ik hem electrisch probeer te starten lukt dit niet. aanrennen lukt wel na ongeveer 5 - 10 meter aanlopen en daarna begint die al te pruttelen waarna die na 30 sec goed aan staat.
met het rijden heb ik geen problemen ofzo alleen bij het starten.
ook heb ik al een nieuwe bougie er in gedaan.
als iemand op dit forum zo aardig kan zijn om mij een beetje op weg te helpen zal dit erg gewaardeerd worden