Ik ben nieuw op dit forum, maar heb meteen een dringende vraag. Ik heb onlangs me senda totall loss gereden . Nu is de verzekering langs geweest om de schade op te nemen. Die willen de helm alleen niet vergoeden omdat deze "geen zichtbare schade" heeft (Ik heb er toch een behoorlijke klap mee gemaakt). Nu is volgens mij de regel dat je helm al vervangen moet worden zodra deze alleen al op de grond is gevallen... Wat denken jullie hier van?
Nee, volgens de gebruiksaanwijzing schijnt de "beschermende laag" in de helm dan wel beschadigd te zijn, ook al zie je dit niet. Op internet lees ik dat een helm na een ongeluk altijd direct vervangen moet worden. Maarja, de verzekering vind van niet
Als je brommer al total-loss is, hoe zou dat dan toch zijn gekomen ?
Die schade-expert probeert gewoon ergens op te bezuinigen.
Gewoon een weerwoord schrijven
40 jaar terug was het al: Na een ongeval moet de helm als vernield en ondeugdelijk worden
beschouwd.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Die schade expert is dan een retard, een helm waarmee je (flink) mee bent gevallen kan zeker wel onveilig worden beschouwd. Mijn helm werd wel vergoed na mijn ongeluk maar ik ken iemand die ook een keer flink was gevallen en is gewoon door blijven rijden met dezelfde helm. Hij heeft later een ongeluk gehad en zijn helm is toen in 2en gespleten en hij had zn hoofd helemaal kapot (letterlijk). Blijkt dus dat er een scheur zat in die helm.
Ik zou zoals RaliasR al zei, een weerwoord schrijven.
citeer van een paar betrouwbare bronnen (rdw ofzo, ergens waar staat dat je helm na een ongeluk moet vervangen iig) wat er beschreven wordt over het wel of niet vervangen van een helm na een ongeval, kijken wat hun weerwoord is, als ze dan nog moeilijk doen kan je misschien eens proberen contact op te nemen met je eigen verzekering, kijken of hun je uit de brand kunnen helpen of in ieder geval de juiste richting op kunnen schoppen
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
derbitomm schreef:heb al 2 x een ongeluk gehad met dezelfde helm, 2 brommers total loss, heb 2 x geld gekregen van de verzekering, en heb helm nogsteeds op
leuk, maar niet echt relevant.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
derbitomm schreef:heb al 2 x een ongeluk gehad met dezelfde helm, 2 brommers total loss, heb 2 x geld gekregen van de verzekering, en heb helm nogsteeds op
dat is het hem juist he slimerikske aan de buitenkant zie je het meetal niet maar aan de binnen kant zit de bescherming dus die zie je niet maar die is de kracht kwijt om uw hooft te beschermen
bij een fiets zou het me ook niet boeien maar ik wil u hoofd eens zien als je tegen 90 op het gezicht gaat met een 'kapotte' helm
en die van mij met een 'goed beschermende' elm