Pagina 1 van 1
watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: wo 10 sep 2014, 18:48
door Jolt
Hallo,
ik ben van plan een andere brommer / scooter aan te gaan schaffen om zuiniger te gaan rijden omdat mijn derbi teveel verbruikt terwijl ik al van alles geprobeerd heb om hem zuiniger te maken, (gasnaald, sproeier, etc)
ik was zelf van plan om voor een scooter te gaan omdat die naar mijn weten wel redelijk zuinig zijn. ja niet alle scooters dat weet ik, maar een gewone standaard scooter vaak wel. ik heb het niet over een tomos of een puchje ofzo want zo zuinig en goedkoop hoef ik nou ook weer niet te rijden, maar een Aeroxje ofzo lijkt me wel wat. ik wil wel 60 / 70 rijden en het hoeft ook niet te zijn dat ik op 1 tank een rondje door heel nederland kan rijden, als het maar beter is als mijn derbi want daarmee rijd ik op 5 liter nog geen 40 kilometer
kan iemand mij helpen met wat voor keuze's ik moet gaan maken ?
alvast bedankt
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: wo 10 sep 2014, 19:19
door Gprfreak
Rijd je volledig origineel met je derbi, want dan is er waarschijnlijk wat mis dat hij zoveel gebruikt. Of heeft je altijd volgas?
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: wo 10 sep 2014, 19:55
door Jolt
Gprfreak schreef:Rijd je volledig origineel met je derbi, want dan is er waarschijnlijk wat mis dat hij zoveel gebruikt. Of heeft je altijd volgas?
Ik rijd met;
50CC Aircal
14MM Carb
TWV: 14-53
Metrakit Thrower
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: wo 10 sep 2014, 20:05
door Gprfreak
Dat vind ik voor die carburateur en cilinder alsnog best wel veel. Welke sproeier zit er in?
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: wo 10 sep 2014, 20:22
door Jolt
Gprfreak schreef:Dat vind ik voor die carburateur en cilinder alsnog best wel veel. Welke sproeier zit er in?
86
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: wo 10 sep 2014, 21:33
door Rikvo
k raad je sws een 4takt aan die zijn zuiniger dan een 2takt maar dat je brommer veel zuipt komt door de uitlaat en het rijgedrag als je de ori pijp heb en je rij heel rustig kun je best zuinig rijden maar een 50cc met een 80cc uitlaat zuipt al gouw 1:17,5
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: wo 10 sep 2014, 23:14
door Gprfreak
Dan is je verbruik van 1:8 ook wel extreem veel. Voor die setup ook echt heel hoog. Wil je echt zuinig rijden dan moet je een aerox 4 tact nemen. Lekker langzaam maar wel zuinig.
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: do 11 sep 2014, 07:59
door Jolt
Gprfreak schreef:Dan is je verbruik van 1:8 ook wel extreem veel. Voor die setup ook echt heel hoog. Wil je echt zuinig rijden dan moet je een aerox 4 tact nemen. Lekker langzaam maar wel zuinig.
Nee blijf wel 2 takt rijden maar als mijn derbi dus ongeveer 1 op 8 rijd moet dat toch echt zuiniger kunnen toch ? Of een netjesse orginele aerox (wel ontgrenst) zou toch veel minder nemen ?
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: do 11 sep 2014, 08:05
door Gprfreak
Alles zou origineel ontgrenst eindelijk wel zuiniger moeten zijn. Ik zou alleen niet durven zeggen waarom die van jou zoveel verbruikt. Heb je toevallig een powerfilter?
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: do 11 sep 2014, 09:38
door Jolt
Gprfreak schreef:Alles zou origineel ontgrenst eindelijk wel zuiniger moeten zijn. Ik zou alleen niet durven zeggen waarom die van jou zoveel verbruikt. Heb je toevallig een powerfilter?
nee geen powerfilter.. ik vraag me ook af waarom die zoveel verbruikt..
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: do 11 sep 2014, 09:51
door derbi-ftw
Versleten cilinder/zuigerveren.
Fanatiek met de rechterhand.
Ergens een benzine lekkage.
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: do 11 sep 2014, 15:57
door Rikvo
rij jij niet heel vaak onder de powerband en dan vol gas zodat hij bijvoorbeeld net op de 50km/maar niet verder komt blijft dat zuipt namelijk ook ontzaglijk veel (ervaring) en wat derbi-ftw zegt dat de boel versleten is en probeer dit eens
http://www.50cc.nl/produkt.asp?P=27782_ ... -ALUMINIUM vangt de benzine damp op die terug komt als je membraan gaat zweven als ik het kort mag zeggen (en vergroot je powerband)
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: do 11 sep 2014, 17:05
door James
Wat de andere al zeggen, verbruik is veels te hoog.
Mijn verbuik is ong 1 op 19 met snel rijden enzo, veel optrekken.
Naar school (25km) rij ik altijd 60 en haal ik zelfs 1 op 26+
setup is alles STD met 13/53 en enduro uitlaat en sproeier 94 (top van rond de 98)
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: do 11 sep 2014, 18:45
door Rikvo
als ik jou was zou ik eerst een nieuwe cilinder erop leggen en een originele uitlaat, het is allicht goedkoper dan een ander scooter of brommer kopen en een aerox is ook niet altijd zuiniger dan een goede brommer
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: do 11 sep 2014, 20:30
door Jolt
Hardstikke bedankt voor jullie reactie's, hier kan ik wel wat mee !
Rikvo schreef:rij jij niet heel vaak onder de powerband en dan vol gas zodat hij bijvoorbeeld net op de 50km/maar niet verder komt blijft dat zuipt namelijk ook ontzaglijk veel (ervaring) en wat derbi-ftw zegt dat de boel versleten is en probeer dit eens
http://www.50cc.nl/produkt.asp?P=27782_ ... -ALUMINIUM vangt de benzine damp op die terug komt als je membraan gaat zweven als ik het kort mag zeggen (en vergroot je powerband)
Ik heb gehoord van mensen dat powerboxen onzin zijn en dat het geen verschil maakt ? ik weet niet of dit klopt maar zou iemand me hier wat meer over kunnen vertellen ?
derbi-ftw schreef:Versleten cilinder/zuigerveren.
Fanatiek met de rechterhand.
Ergens een benzine lekkage.
versleten cilinder of zuigerveren, scheelt dat veel qua gebruik als ik dat ga vervangen mits het versleten is ?
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: do 11 sep 2014, 20:51
door derbi-ftw
Ja zeker.
En een powerbox heeft op een 50cc niet veel nut klopt, maar het zal wel iets van invloed zijn.
Re: watvoor brommer/scooter, zuiniger rijden.
Geplaatst: do 11 sep 2014, 23:04
door Jolt
oke, hardstikke bedankt man !