Advies
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F - Locatie: Amersfoort
Advies
Hallo jongens,
Ik ben al een tijdje van plan een DRD Racing te gaan kopen en vandaag ben ik er bij een wezen kijken. In zijn advertentie stond dat het stuur krom was maar toen ik daar aankwam bleek dat de voorvork krom was, hij vertelde mij dat ik de binnenpoot van een van de twee poten moest vervangen en dat die dan weer recht stond. Ik geloofde het niet helemaal en was weer weggegaan. De Derbi zou ik kopen voor 1100 maar vanwege die voorvork haalde hij er 100 euro vanaf. Voor de rest was de Derbi motorisch helemaal in orde. Wat zal ik doen: op zoek gaan naar een andere of deze kopen en de voorvork laten vervangen/repareren/what ever?
Patrick
Ik ben al een tijdje van plan een DRD Racing te gaan kopen en vandaag ben ik er bij een wezen kijken. In zijn advertentie stond dat het stuur krom was maar toen ik daar aankwam bleek dat de voorvork krom was, hij vertelde mij dat ik de binnenpoot van een van de twee poten moest vervangen en dat die dan weer recht stond. Ik geloofde het niet helemaal en was weer weggegaan. De Derbi zou ik kopen voor 1100 maar vanwege die voorvork haalde hij er 100 euro vanaf. Voor de rest was de Derbi motorisch helemaal in orde. Wat zal ik doen: op zoek gaan naar een andere of deze kopen en de voorvork laten vervangen/repareren/what ever?
Patrick
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
Re: Advies
Nouja,als hij in de adv al liegt over wat er effectief krom is zegt dat al genoeg over zijn eerlijkheid...
Ik weet niet meteen wat de prijs tweedehands is van een voorvork (max 100 lijkt mij voor een gewone vork) maar de prijs hang voornamelijk af van de andere troeven,hoe is de kappenset,km stand,algemene staat kwa onderhouden en gepoetst enz
Ook natuurlijk wel opletten dat er geen andere dingen mis zijn en proberen achterhalen hoe de val/ongeluk precies gebeurd is,als hij een muur geramd heeft zal er waarschijnlijk nog wel meer loos zijn dan enkel een voorvork.
Ik weet niet meteen wat de prijs tweedehands is van een voorvork (max 100 lijkt mij voor een gewone vork) maar de prijs hang voornamelijk af van de andere troeven,hoe is de kappenset,km stand,algemene staat kwa onderhouden en gepoetst enz
Ook natuurlijk wel opletten dat er geen andere dingen mis zijn en proberen achterhalen hoe de val/ongeluk precies gebeurd is,als hij een muur geramd heeft zal er waarschijnlijk nog wel meer loos zijn dan enkel een voorvork.
-
- Tuner
Hier is de link: http://link.marktplaats.nl/m770646210" onclick="window.open(this.href);return false;, kijk maar.Xtreme06 schreef:Nouja,als hij in de adv al liegt over wat er effectief krom is zegt dat al genoeg over zijn eerlijkheid...
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
De grootste BS advertentie van de maand zie ik wel.
Ontsteking vervangen koste 300 euro? lol.
Na een tijdje rijden wen je wel aan de kromme voorvork? Okej...
1500 euro in gestoken geloof ik ook niet 1,2,3.
Ontsteking vervangen koste 300 euro? lol.
Na een tijdje rijden wen je wel aan de kromme voorvork? Okej...
1500 euro in gestoken geloof ik ook niet 1,2,3.
Velgen zijn ook verkleurd....Hevel is krom...
Nouja,geen perfecte brommer maar als er verder dan de voorvork niets mis mee is,opzich geen slechte brommer afgaande op de foto's.
Persoonlijk zou ik proberen voor 900,cash geld en de aanhangwagen meenemen...de minpunten goed benadrukken enz
Lijkt me dat je hem dan voor 950 kan meenemen,stickers van het frame en andere voorvork en het is een prima ding.
Dit alles is mijn mening afgaande op de foto en je verhaal,als je de oude eigenaar niet vertrouwd gewoon niet doen.Is vanaf hier nogal moeilijk in te schatten enz.
Nouja,geen perfecte brommer maar als er verder dan de voorvork niets mis mee is,opzich geen slechte brommer afgaande op de foto's.
Persoonlijk zou ik proberen voor 900,cash geld en de aanhangwagen meenemen...de minpunten goed benadrukken enz
Lijkt me dat je hem dan voor 950 kan meenemen,stickers van het frame en andere voorvork en het is een prima ding.
Dit alles is mijn mening afgaande op de foto en je verhaal,als je de oude eigenaar niet vertrouwd gewoon niet doen.Is vanaf hier nogal moeilijk in te schatten enz.
-
- Tuner
Ik ben er vandaag heen geweest met mijn eigen Derbi, was 15 kilometer verderop. Er zat een fix aantal krassen op de lampenkap en het zadeleind zat ook vol met krassen, hij heeft echt een flinke schuiver gemaakt vandaar dat de voorvork ook krom is denk ik.Xtreme06 schreef:Velgen zijn ook verkleurd....Hevel is krom...
Dus de dingen die gedaan moeten worden zijn:
- voorvork
- lampenkap
- zadeleind
Als ik de Derbi voor 900 of 950 euro oppik kan ik dan alles in orde maken (evt. met tweedehands onderdelen) voor 150 of 200 euro?
-
- Tuner
Net een bericht gehad dat ik hem voor 900 over mag nemen, is het de moeite waard of zal ik op zoek gaan naar een andere?
Heb je zelf onderhandeld of daalde hij zelf zo snel qua prijs?
Lijkt me verdacht als hij zelf zo snel daalt,persoonlijk zou ik eens rondkijken voor een andere.Ikzelf vertrouw het zaakje niet echt
Lijkt me verdacht als hij zelf zo snel daalt,persoonlijk zou ik eens rondkijken voor een andere.Ikzelf vertrouw het zaakje niet echt
-
- Tuner
Ik heb onderhandeld.Xtreme06 schreef:Heb je zelf onderhandeld of daalde hij zelf zo snel qua prijs?
Dit is wat ik hem stuurde:
En het volgende kreeg ik terug:Hey,
Ik heb even wat dingetjes zitten te bekijken, een nieuwe binnenpoot kost 200 euro en die vind je niet tweedehands dus ben je gedwongen een tweedehands voorvork te kopen. Voor deze DRD Racing kost een tweedehands voorvork zo rond de 150 euro. Of je zegt ik doe hem weg voor 900 euro of ik wens je succes met je volgende koper. Laat het maar horen!
Met vriendelijke groet,
Patrick van Laar
Hoi,
Oke, ik geloof je. 900 euro is dan oke, hoewel ik het wel behoorlijk weinig vindt. Maar goed, wanneer kom je hem ophalen dan?
Groet,
Janhendrik
Als jij het vertrouwt zeg ik ophalen dat ding...
-
- Tuner
Kan ik dan met 200 euro alles in orde (evt. laten) maken?Xtreme06 schreef:Als jij het vertrouwt zeg ik ophalen dat ding...
Hangt af van hoeveel jij betaalt voor de onderdelen en wat je zelf doet,kappen kan je zelf maken en eventueel spuiten bijvoorbeeld.
Is zeker mogelijk dus.
Is zeker mogelijk dus.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing en Aprilia SX50
Aprilia SX 2009 Bidalot RF - Gallery: DRD Racing: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5321
Aprilia SX: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=12070 - Locatie: Eefde / Enschede
- Contacteer:
Ik zou het absoluut niet doen. Voor 1100 kan je een prima DRD halen die tiptop in orde is. Hoef je er ook geen tijd in te steken. En wie weet is het frame ook wel krom..
-
- Tuner
Daar heb je zeker een goed punt, en dan hoef ik er ook niks aan te doen.Timm schreef:Ik zou het absoluut niet doen. Voor 1100 kan je een prima DRD halen die tiptop in orde is. Hoef je er ook geen tijd in te steken. En wie weet is het frame ook wel krom..
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD SM Racing 2009 #85 ROOD
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 6875&hilit
ik zou hem niet kopen ik heb gisteren een DRD uit sep. 2009 gekocht voor 950 en alles in helemaal in orde en ziet er mooi uit kijk maar mijn gallery. dus als ik jou was zou ik even verder gaan zoeken.
Derbi Senda it is...
-
- Tuner
Ja, zal ik toch even verder moeten zoeken dan.OvO schreef:ik zou hem niet kopen ik heb gisteren een DRD uit sep. 2009 gekocht voor 950 en alles in helemaal in orde en ziet er mooi uit kijk maar mijn gallery. dus als ik jou was zou ik even verder gaan zoeken.
Maken alle DRD's hetzelfde geluid als ze een chrome uitlaat hebben? Ik heb zelf een SM Xtreme met chrome uitlaat maar toen ik op die DRD reed gisteren met chrome uitlaat werd ik heel gauw verliefd op het geluid!

-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD SM Racing 2009 #85 ROOD
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 6875&hilit
als het goed is maken ze met de zelfde moter en uitlaat hetzelfde geluid maar het is inderdaad een geluid om verliefd op te worden 

Derbi Senda it is...
-
- Tuner
Hij heeft verteld dat die een ongeluk heeft gehad en dat ik 'm voor 900 euro mag hebben, ik vind 'm echt dik maar alleen die voorvork! :/ kunnen jullie de knoop doorhakken, doen of niet doen?
- Venlonaer
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Niet doen, tijd nemen en verder kijken voordat je tegen meer dingen aanloopt.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
- J03P
- Moderator
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Dit dus, wees verstandig en doe geen impuls aankoop. Je wilt een goede brommer waar je zo lang mogelijk plezier van hebt. Neem iemand mee die verstand heeft van brommers en controleer het frame, de nummers, de bedrading en het motorblok grondig voordat je iets koopt.Venlonaer schreef:Niet doen, tijd nemen en verder kijken voordat je tegen meer dingen aanloopt.
Er is niet zo iets als teveel vragen stellen tijdens de verkoop. Een goede verkoper beantwoord zonder problemen al je vragen. desnoods sloop je de hele brommer op z'n stoep uit elkaar op elke lager en keerring te checken, maar koop geen brommer als je een vermoeden hebt dat de verkoper oneerlijk is.
/close
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten