welke uitlaat?

Algemene vragen over Derbi.
thomdoensen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 16 jan 2013, 22:35
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing sm 50

welke uitlaat?

Ongelezen bericht door thomdoensen »

Mijn brommer heeft vorige week een beurt gekregen omdat hij niet
goed wou startten en hij liep niet stationair.
ik rijd al een half jaar volledig standaard met gianelli conti uitlaat. Reed altijd super

Nu start hij perfect mede dankzij een grotere sproeier (van 100 naar 105 gegaan) alleen hij rijdt kut.

Hij komt gewoon niet vooruit als ik in lage toeren rij.
die jongen die mijn brommer een beurt had gegeven zij dat het door de hoogtoerige conti uitlaat kwam.

Raad iemand een goede uitlaat aan die in lage en hoge toeren lekker rijdt?
Of weet iemand wat misschien het probleem is zodat ik de conti kan houden :d
Go better, Go faster
Rat B*stard
Beginnende tuner
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 11:15

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door Rat B*stard »

De conti is een hele gevoelige uitlaat qua afstelling.
Heb je de carburateur begrenzer er uit?
Heb je ook sproeiers tussen de 100 en 105 geprobeerd?
Je gasnaald daarna verstellen.
De luchtschroef moet je 1.5 slag uit draaien(hoogste toeren).
Als hij te hoog stationair loopt kan je dat met de luchtschroef wel weer bijstellen.

Met 50cc en snelle uitlaat heb je al snel onder de powerband weinig kracht.
Wat je dus moet doen is in het toerengebied blijven waar die goed trekt en dat in elke versnelling blijven.
Heb je daar geen zin in dan kan je beter een andere cilinder nemen zodat je meer koppel krijgt.
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Locatie: Alphen a/d rijn
Contacteer:

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

leovince v6,metrakit thrower of een yasuni cross zijn goede uitlaten als je wilt veranderen, je zal ze toch af moeten stellen.
Als je echt onderin vermogen wil hebben moet je er een standaard uitlaat op monteren.

Zou je anders de definitie van kut rijden uit kunnen leggen daar kunnen wij ook meer mee
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
thomdoensen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 16 jan 2013, 22:35
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing sm 50

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door thomdoensen »

Onder kut rijden bedoel ik dit:

Als ik bijv. In de stad rijdt dan rijd ik rond de 25 km/h.
als ik dan vrije weg krijg wil ik doortrekken en harder gaan rijden omdat er allemaal auto's achter mij rijden. Alleen ik kom dan gewoon niet vooruit wat tot irritatie zorgt bij de auto bestuurders en bij mij.

Ik had een mooie leovince uitlaat met 2 dempers gezien, ik overweeg om deze te kopen. Ook lijkt me een dr 70 ciliner wel wat
Go better, Go faster
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Locatie: Alphen a/d rijn
Contacteer:

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

dr70 en ori uitlaat = bakken met koppel

"als ik dan vrije weg krijg wil ik doortrekken en harder gaan rijden omdat er allemaal auto's achter mij rijden. Alleen ik kom dan gewoon niet vooruit wat tot irritatie zorgt bij de auto bestuurders en bij mij."
Als hij goed afgesteld is volgens jou, dan heb je een te hoge versnelling gepakt terwijl je wilt doortrekken conti begint vanaf 9k toeren dacht ik wat te doen.
als je hij stationair draait en je geeft vol gas, gaat hij dan ook tot 12k toeren of houd hij ergens in?
probeer het probleem goed te begrijpen.
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
thomdoensen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 16 jan 2013, 22:35
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing sm 50

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door thomdoensen »

Als ik bijvoorbeeld koppel in hou en dan gas
dan stottert die helemaal
Go better, Go faster
pannekoekenbakker
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 10 feb 2013, 15:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm, Honda cd50, Fiets
Locatie: Hilversum

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door pannekoekenbakker »

thomdoensen schreef:Onder kut rijden bedoel ik dit:

Als ik bijv. In de stad rijdt dan rijd ik rond de 25 km/h.
als ik dan vrije weg krijg wil ik doortrekken en harder gaan rijden omdat er allemaal auto's achter mij rijden. Alleen ik kom dan gewoon niet vooruit wat tot irritatie zorgt bij de auto bestuurders en bij mij.

Ik had een mooie leovince uitlaat met 2 dempers gezien, ik overweeg om deze te kopen. Ook lijkt me een dr 70 ciliner wel wat
probeer dan eerste eens terug te schakelen voordat je je gas open gooit.
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Locatie: Alphen a/d rijn
Contacteer:

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

wou ik ook al zeggen, ligt erg voor de hand.
als hij stottert heb je hem gewoon hoerig afgesteld, heb je de prop eruit, top snelheid , vertanding?
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door kristof »

probeer dan eens 102 ipv 105
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door Robertje »

Heb dezelfde uitlaat gehad en jawel precies hetzelfde probleem. Rijdt super vanaf 8000 toeren maar schakel niet door voor je 13000 toeren maakt want je komt niet meer op gng. Zesde versnelling had ik niet meer nodig kwam ik toch niet op gang. Reed wel 90 in zijn 5.

Maar goed ori uitlaatbgekocht zonder begrensing gianelli dempertje erop! Rijdt nu super trekt super top omlaag naar 75-80. Twv 13/53

Powerband is leuk maar geef mij maar een ori zonder powerband. Brom rijdt nu altijd goed en als jeneen keer niet in precies de goede versnelling staat rijdt hij ook nog gewoon.

Plus afstelling veel makkelijker.
Het is pas echt crises als het bier op is!
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door Robertje »

Btw starten en sproeiermaat zijn niet zo heel erg met elkaar bezig. Wel je luchtschroef en evt choke. Als je het lekker vond lopen zet dan sproeier erin die eruit gehaald is bij beurtje. Gianelli conti is heel gevoelig op sproeier
Het is pas echt crises als het bier op is!
thomdoensen
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 16 jan 2013, 22:35
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing sm 50

Re: welke uitlaat?

Ongelezen bericht door thomdoensen »

Heb mijn originele uitlaat eronder gelegd met mijn
conti demper, loopt super!

Kan dicht!
Go better, Go faster
Plaats reactie