Pagina 1 van 1
welke uitlaat?
Geplaatst: ma 04 nov 2013, 23:18
door thomdoensen
Mijn brommer heeft vorige week een beurt gekregen omdat hij niet
goed wou startten en hij liep niet stationair.
ik rijd al een half jaar volledig standaard met gianelli conti uitlaat. Reed altijd super
Nu start hij perfect mede dankzij een grotere sproeier (van 100 naar 105 gegaan) alleen hij rijdt kut.
Hij komt gewoon niet vooruit als ik in lage toeren rij.
die jongen die mijn brommer een beurt had gegeven zij dat het door de hoogtoerige conti uitlaat kwam.
Raad iemand een goede uitlaat aan die in lage en hoge toeren lekker rijdt?
Of weet iemand wat misschien het probleem is zodat ik de conti kan houden :d
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: di 05 nov 2013, 10:51
door Rat B*stard
De conti is een hele gevoelige uitlaat qua afstelling.
Heb je de carburateur begrenzer er uit?
Heb je ook sproeiers tussen de 100 en 105 geprobeerd?
Je gasnaald daarna verstellen.
De luchtschroef moet je 1.5 slag uit draaien(hoogste toeren).
Als hij te hoog stationair loopt kan je dat met de luchtschroef wel weer bijstellen.
Met 50cc en snelle uitlaat heb je al snel onder de powerband weinig kracht.
Wat je dus moet doen is in het toerengebied blijven waar die goed trekt en dat in elke versnelling blijven.
Heb je daar geen zin in dan kan je beter een andere cilinder nemen zodat je meer koppel krijgt.
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: di 05 nov 2013, 11:16
door DRD 85 J-Man
leovince v6,metrakit thrower of een yasuni cross zijn goede uitlaten als je wilt veranderen, je zal ze toch af moeten stellen.
Als je echt onderin vermogen wil hebben moet je er een standaard uitlaat op monteren.
Zou je anders de definitie van kut rijden uit kunnen leggen daar kunnen wij ook meer mee
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: di 05 nov 2013, 12:10
door thomdoensen
Onder kut rijden bedoel ik dit:
Als ik bijv. In de stad rijdt dan rijd ik rond de 25 km/h.
als ik dan vrije weg krijg wil ik doortrekken en harder gaan rijden omdat er allemaal auto's achter mij rijden. Alleen ik kom dan gewoon niet vooruit wat tot irritatie zorgt bij de auto bestuurders en bij mij.
Ik had een mooie leovince uitlaat met 2 dempers gezien, ik overweeg om deze te kopen. Ook lijkt me een dr 70 ciliner wel wat
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: di 05 nov 2013, 12:30
door DRD 85 J-Man
dr70 en ori uitlaat = bakken met koppel
"als ik dan vrije weg krijg wil ik doortrekken en harder gaan rijden omdat er allemaal auto's achter mij rijden. Alleen ik kom dan gewoon niet vooruit wat tot irritatie zorgt bij de auto bestuurders en bij mij."
Als hij goed afgesteld is volgens jou, dan heb je een te hoge versnelling gepakt terwijl je wilt doortrekken conti begint vanaf 9k toeren dacht ik wat te doen.
als je hij stationair draait en je geeft vol gas, gaat hij dan ook tot 12k toeren of houd hij ergens in?
probeer het probleem goed te begrijpen.
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: di 05 nov 2013, 14:37
door thomdoensen
Als ik bijvoorbeeld koppel in hou en dan gas
dan stottert die helemaal
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: di 05 nov 2013, 14:41
door pannekoekenbakker
thomdoensen schreef:Onder kut rijden bedoel ik dit:
Als ik bijv. In de stad rijdt dan rijd ik rond de 25 km/h.
als ik dan vrije weg krijg wil ik doortrekken en harder gaan rijden omdat er allemaal auto's achter mij rijden. Alleen ik kom dan gewoon niet vooruit wat tot irritatie zorgt bij de auto bestuurders en bij mij.
Ik had een mooie leovince uitlaat met 2 dempers gezien, ik overweeg om deze te kopen. Ook lijkt me een dr 70 ciliner wel wat
probeer dan eerste eens terug te schakelen voordat je je gas open gooit.
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: wo 06 nov 2013, 11:28
door DRD 85 J-Man
wou ik ook al zeggen, ligt erg voor de hand.
als hij stottert heb je hem gewoon hoerig afgesteld, heb je de prop eruit, top snelheid , vertanding?
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: wo 06 nov 2013, 22:45
door kristof
probeer dan eens 102 ipv 105
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: ma 11 nov 2013, 20:50
door Robertje
Heb dezelfde uitlaat gehad en jawel precies hetzelfde probleem. Rijdt super vanaf 8000 toeren maar schakel niet door voor je 13000 toeren maakt want je komt niet meer op gng. Zesde versnelling had ik niet meer nodig kwam ik toch niet op gang. Reed wel 90 in zijn 5.
Maar goed ori uitlaatbgekocht zonder begrensing gianelli dempertje erop! Rijdt nu super trekt super top omlaag naar 75-80. Twv 13/53
Powerband is leuk maar geef mij maar een ori zonder powerband. Brom rijdt nu altijd goed en als jeneen keer niet in precies de goede versnelling staat rijdt hij ook nog gewoon.
Plus afstelling veel makkelijker.
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: ma 11 nov 2013, 20:54
door Robertje
Btw starten en sproeiermaat zijn niet zo heel erg met elkaar bezig. Wel je luchtschroef en evt choke. Als je het lekker vond lopen zet dan sproeier erin die eruit gehaald is bij beurtje. Gianelli conti is heel gevoelig op sproeier
Re: welke uitlaat?
Geplaatst: wo 13 nov 2013, 14:43
door thomdoensen
Heb mijn originele uitlaat eronder gelegd met mijn
conti demper, loopt super!
Kan dicht!