probleem derbi senda
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme sm
probleem derbi senda
Hallo Derbi fans,
Ik heb de zuiger van mijn derbi senda vervangen (standaard zuiger + cilinder).
na alles weer terug gebouwd te hebben heb ik de brommer gestart en hij liep prima,
ik had de brommer weer uitgezet en toen ik later een test rondje wilde gaan rijden, wilde hij niet meer starten.
het klonk als of hij verzoop, dit was ook het geval want toen ik de pijp der onder vandaan haalde om te kijken wat er loos was kwam de benzine uit de expansie lopen. dit was zeker een grotere hoeveelheid dan dat er uit hoort te komen na een paar keer kicken. ben toen de carburateur open gaan maken om te kijken of de vlotter niet bleef hangen dit was niet het geval.
de bougie vonkt ook gewoon nog goed dus het is niet dat het niet wil verbranden maar er komt gewoon veel te veel toevoer.
wat zou dit kunnen zijn??
groeten,
Mitchel
Ik heb de zuiger van mijn derbi senda vervangen (standaard zuiger + cilinder).
na alles weer terug gebouwd te hebben heb ik de brommer gestart en hij liep prima,
ik had de brommer weer uitgezet en toen ik later een test rondje wilde gaan rijden, wilde hij niet meer starten.
het klonk als of hij verzoop, dit was ook het geval want toen ik de pijp der onder vandaan haalde om te kijken wat er loos was kwam de benzine uit de expansie lopen. dit was zeker een grotere hoeveelheid dan dat er uit hoort te komen na een paar keer kicken. ben toen de carburateur open gaan maken om te kijken of de vlotter niet bleef hangen dit was niet het geval.
de bougie vonkt ook gewoon nog goed dus het is niet dat het niet wil verbranden maar er komt gewoon veel te veel toevoer.
wat zou dit kunnen zijn??
groeten,
Mitchel
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: TM Racing 125 2t
Sherco HRD 70cc Pro Race (verkocht)
Derbi Senda DRD Black Edition (verkocht)
Derbi GPR Nude (verkocht)
Aprilia RS NM (verkocht)
Lancia Delta - Gallery: Sherco: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10932
GPR Nude: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=13872 - Locatie: Woerden
Re: probleem derbi senda
kijk even of je vlotter nog goed zit, die zit dan waarschijnlijk los.
-
- Banden plakker
heb ik al gedaan, leek allemaal in orde...
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Alfa 156 2.0 16v TS - Derbi Senda DRD 80cc - Aerox
Vlotternaald zit er ook nog altijd in ?
Die bepaald voor zover ik weet zoveel mogelijk of bezine doorstroomt of niet namelijk.
Anders zou ik even benzine slangetje los halen , dan kijken of dat die ook nog doorstroomt dan.
Die bepaald voor zover ik weet zoveel mogelijk of bezine doorstroomt of niet namelijk.
Anders zou ik even benzine slangetje los halen , dan kijken of dat die ook nog doorstroomt dan.
the skullkid schreef:En niet teveel terugschakelen. Je weet wel *huuuuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnnnnnggggggggggg* bakkes op stuur.
-
- Banden plakker
ja, naald zit goed, zal morgen het slangetje even los halen.
maar ik dacht zelf dat het in de vacuüm benzine kraan zit,
dat er door de vacuüm slang misschien benzine mee komt ofzo maar ik heb deze nog nooit open gehad dus zou eigenlijk niet weten of dit mogelijk is.
maar ik dacht zelf dat het in de vacuüm benzine kraan zit,
dat er door de vacuüm slang misschien benzine mee komt ofzo maar ik heb deze nog nooit open gehad dus zou eigenlijk niet weten of dit mogelijk is.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Alfa 156 2.0 16v TS - Derbi Senda DRD 80cc - Aerox
Inderdaad, daar doelde ik ook op.
Vacuum-kraantjes kan je niet open halen , enkel nieuwe halen of verwisselen met een handmatige.
Vacuum-kraantjes kan je niet open halen , enkel nieuwe halen of verwisselen met een handmatige.

the skullkid schreef:En niet teveel terugschakelen. Je weet wel *huuuuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnnnnnggggggggggg* bakkes op stuur.
-
- Banden plakker
oké, bedankt in ieder geval!
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing sm 50
Heb precies hetzelfde gehad.
Ben van sproeier 100 naar 105 gegaan en start nu perfect!
Ben van sproeier 100 naar 105 gegaan en start nu perfect!
Go better, Go faster
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
Denk toch dat kraantje en of vlotter het probleem zijn. Als de benzine gewoon doorloopt de cilinder in moet er toch heel wat gebeuren. Maar als kraantje niet dicht gaat moet vlotterngewoon afsluiten. Heb een derbi met handmatig kraantjeben doe deze dus nooit dicht. Vlotter sluit hem af. Omdat je zegt dat hij eerst goed l u ep en ff lster verzopen was denk ik toch dat benzine doorloopt. Check vlotter en pennetje wat de benzine in de carb moet afsluiten.
Het is pas echt crises als het bier op is!