Brommer valt uit en hapert enorm

Algemene vragen over Derbi.
debeste95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Brommer valt uit en hapert enorm

Ongelezen bericht door debeste95 »

Hee hallo,

Aanhoudende problemen met de brommer, rampenmobiel. Zogauw die weer loopt gaat die hoogstwaarschijnlijk de deur uit :emo:
Afijn, hier het probleem. Ik kan de brommer gewoon met 1 keer aankicken. Probleem is dat die dan enorm hapert en na een paar seconden helemaal uitvalt. Als ik gas open houd stottert hij gigantisch. Heb al andere bougie gestoken, carb eraf gehad, schoongemaakt, sproeier vervangen, benzinetank + filter schoongemaakt etc. Leek eerst alsof die weinig benzine kreeg maar als ik slangetje van vacuumpomp afhaal zit er gewoon brandstof in het slangetje tussen kraan en carb. Heb al een nieuw luchtfilterelement gestoken, alle rubbers gecontroleerd op valse lucht, bougie had een normale kleur, spruitstuk lijkt ook normala vast te zitten, massa van de ontsteking op een ander punt gezet dus die maakt ook contact en nu ben ik echt ten einde raad :sad: Ik ben principieel tegen dat ding wegbrengen naar de bromboer maar zelfs dat lijkt er al aan te komen. Ik wil niet honderden euro's meer uitgeven aan mogelijke oplossingen die vervolgens niks uithalen. Enige wat ik kan bedenken is echt iets uit de ontsteking gewoon kapot mnaar dat probeer ik zo lang mogelijk uit te sluiten. Enig idee? :eerie:
kristof
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002

Re: Brommer valt uit en hapert enorm

Ongelezen bericht door kristof »

dat lijkt gewoon op een slechte afstelling, ik had net hetzelfde met men oud blok, had alleen maar sproeiers groter dan 90 en kreeg men ori uitlaat dus niet afgesteld, dus heb ik mn corse erop gezet en het was gedaan.
en anders moet je eens een ontsteking van een kennis monteren
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
debeste95
Pro tuner

kristof schreef:dat lijkt gewoon op een slechte afstelling, ik had net hetzelfde met men oud blok, had alleen maar sproeiers groter dan 90 en kreeg men ori uitlaat dus niet afgesteld, dus heb ik mn corse erop gezet en het was gedaan.
en anders moet je eens een ontsteking van een kennis monteren
Hoe zou dat kunnen dan? Hij sloeg ineens af tijdens het rijden. Eenmaal thuis bleek de chokesproeier eruit te liggen dus die terug gestoken en daarna bleef het probleem dus m'n afstelling is niet ineens anders?

En ja, dat wil ik eigenlijk wel gaan doen. Moet ik binnenkort even aan een maat van me vragen of die een middagje heeft haha.
kristof
Pro tuner

is de carb helemaal in orde? desnoods eens een nieuwe secundaire sproeier kopen
of kijken wat hij doet met die andere ontsteking
JeroenvR schreef:
kristof
Pro tuner

wat ik een tijd heb gehad was dat de draadjes aan het schakelaartje van mn begrenzer niet goed gesoldeert waren, had het door een maat van me opnieuw laten doen omdat het originele kapot was, en 1 van de 2 was los gekomen en soms raakte hij de andere waardoor de begrenzing soms aan stond :wall: was ook helemaal nog niet afgesteld dus dan stotterde hij ook de hele tijd :palm:
JeroenvR schreef:
debeste95
Pro tuner

Er zit geen begrenzer in, zonde van m'n ontsteking :emo: Carb heb ik al 2 keer nagekeken, zal er binnenkort toch nog maar eens naar kaan kijken maar zie gewoon niet meer wat dat uit zou halen. Misschien toch maar eens naar de dealer.. :eerie:
debeste95
Pro tuner

Carb is er weer uit, nu alles helemaal goed nagekeken en ik weet zeker dat er niks verstopt is dat ik zo kan zien. Membraan eraf gehad, ook niks mis mee. Ik weet het gewoon echt niet meer :sad:
Rat B*stard
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door Rat B*stard »

Kan je niet kijken of je bougie regelmatig vonkt?
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
debeste95
Pro tuner

Hoe zou ik dat moeten kijken? Hij vonkt normaal als ik hem aankick, in ieder geval. Iemand enig idee hoe je je ontsteking doormeet met een multimeter? Ik weet hoe een multimeter werkt :emo:

Bougie vonkt gewoon goed met kicken, vaccumkraantje stroomt ook rijkelijk. Verdomme zeg, ik weet het echt niet meer :eerie:
Robertje
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Mercedes

Ongelezen bericht door Robertje »

Ik had laatst zoiets bij een tomos. Helemaal suf gezocht bleek uiteindelijk kapotte vlotter in carb te zijn. Bleef soms bovenin hangen en sloot dus benzine afvoer bijna af. Als ie ff stilstond liep vlotterbak weer vol en liep hij weer. Maar later weer probleem.

Geloof niet in ontsteking want dan zou hij ook niet starten. Dus toch carb checken en eventueel membraam?
Het is pas echt crises als het bier op is!
basserd
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc

Ongelezen bericht door basserd »

Misschien een x compleet je brommer laten nakijken?
Je blijft lekker aan het klooien met dat ding van je
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
debeste95
Pro tuner

Ja, dat doe ik dus principeel niet omdat als ik geld ervoor overhad om dat ding rijdend te laten maken ik wel een nieuwere kocht.Vind het eraan kloten leuk omdat ik er veel van leer maar het is toch wel fijn als die weer eens rijdt :emo:
beunhenk
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda R1

Ongelezen bericht door beunhenk »

Ik zou in een geval als dit (als je voor je gevoel alles al 3 x gecheckt hebt) net zo lang onderdelen omwisselen tot je het probleem vind. Ik heb inmiddels zowat alles op reserve liggen hier, dat is natuurlijk wel een voorwaarde :P. Maar als je een kameraad hebt die ook een senda heeft dan kun je vast wel ff een middagje jouw ontsteking, carb of ander onderdeel omwisselen met die van hem.
Verder zou ik ook rekening houden met iets als kabel breuk bij de kabelboom waar hij draait door het sturen. Als daar een breuk zit in een kabel van het contactslot lijkt het ook op een vreemd probleem. Als je hem start doet hij het en bij de eerste bocht valt ie uit. (door het sturen)
Ook kan het zijn dat je vacuumpomp niet meer goed werkt. Kan best benzine inzitten/uitkomen. Maar misschien komt er ook wel benzine uit de andere slang (vacuum slag) omdat het membraampje binnenin kapot is, dan krijgt ie teveel benzine. Of hij klapt terug als je wat meer gas geeft dan krijgt hij geen benzine.
Ohja, je kan ook nog kijken of je vlotterpen niet verbogen is. Of het metalen vorkje waar hij in valt. Als je de carb eraf hebt houd je hem gewoon recht voor je in de stand hoe die onder je brommer hangt. Dan check je op welk punt hij de benzine toevoer afsluit.

Hopelijk heb je hier iets aan! :thumbup:
Derbi-DRD-Oss
Pro tuner
Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07

Ongelezen bericht door Derbi-DRD-Oss »

ik had dit gistere tijdens het rijden sloeg af toen ik door een klein plasje water reed ! nog nooit last van gehad !
dus langs de kant kicken 10x en lopen dus wil weg rijden en plof plof plof plof uit :think:
weer kicken lopen weg rijden plof plof plof uit :wall:
ik heb een half uur lopen kutte langs de weg !
uit eindelijk bleek met onsteking/cdi nat te zijn en water in die stop aan sluiting te zitten er schoon gemaakt
en liep weer goed dus die problemen van jou zoude ook van je onsteking af kunnen komen denk ik.
debeste95
Pro tuner

beunhenk schreef:Ik zou in een geval als dit (als je voor je gevoel alles al 3 x gecheckt hebt) net zo lang onderdelen omwisselen tot je het probleem vind. Ik heb inmiddels zowat alles op reserve liggen hier, dat is natuurlijk wel een voorwaarde :P. Maar als je een kameraad hebt die ook een senda heeft dan kun je vast wel ff een middagje jouw ontsteking, carb of ander onderdeel omwisselen met die van hem.
Verder zou ik ook rekening houden met iets als kabel breuk bij de kabelboom waar hij draait door het sturen. Als daar een breuk zit in een kabel van het contactslot lijkt het ook op een vreemd probleem. Als je hem start doet hij het en bij de eerste bocht valt ie uit. (door het sturen)
Ook kan het zijn dat je vacuumpomp niet meer goed werkt. Kan best benzine inzitten/uitkomen. Maar misschien komt er ook wel benzine uit de andere slang (vacuum slag) omdat het membraampje binnenin kapot is, dan krijgt ie teveel benzine. Of hij klapt terug als je wat meer gas geeft dan krijgt hij geen benzine.
Ohja, je kan ook nog kijken of je vlotterpen niet verbogen is. Of het metalen vorkje waar hij in valt. Als je de carb eraf hebt houd je hem gewoon recht voor je in de stand hoe die onder je brommer hangt. Dan check je op welk punt hij de benzine toevoer afsluit.

Hopelijk heb je hier iets aan! :thumbup:
Super antwoord! Zit denk ik inderdaad niet veel anders op. Goeie vriend van me heeft ook een Senda dus zal hem maar even een keertje lief aan moeten kijken, kan ik in ieder geval de vacuumkraan en ontsteking etc. even proberen.Voor zover ik weet is de gasnaald nog gewoon recht. Vacuumkraan leek goed te werken. Heb hem eerst er helemaal afgehad, water bovenin gedaan en toen aan de vacuum gezogen. Er kwam geen vloeistof uit het onderste kraantje maar wel uit de bovenste. Ook even getest op de brommer zelf door de bovenste slang eraf te halen en een keer te kicken en daar kwam zeker wel een hoop uit :emo:
Derbi-DRD-Oss schreef:ik had dit gistere tijdens het rijden sloeg af toen ik door een klein plasje water reed ! nog nooit last van gehad !
dus langs de kant kicken 10x en lopen dus wil weg rijden en plof plof plof plof uit :think:
weer kicken lopen weg rijden plof plof plof uit :wall:
ik heb een half uur lopen kutte langs de weg !
uit eindelijk bleek met onsteking/cdi nat te zijn en water in die stop aan sluiting te zitten er schoon gemaakt
en liep weer goed dus die problemen van jou zoude ook van je onsteking af kunnen komen denk ik.
Dankje! Had inderdaad al een vermoeden dat het door water ergens in de ontsteking kwam maar ik heb geen idee hoe ik dat uit elkaar houd. Zat ook al te denken om misschien een nieuwe bougiedop erin te zetten maar aan de andere kant zou ik dan, zoals Henk al zei, ook even de bougiedop etc van ,'n vriend kunnen steken en kijken of dat het is. Ben er wel vrij zeker van nu dat het bij de ontsteking ligt.
Plaats reactie