Pagina 1 van 2

contact slot verwijderen

Geplaatst: di 25 jan 2011, 16:20
door Freek
Op de voorvork zit je contact slot vast met 1 imbus en aan de andere kant met een soort pop nagel, is het mogelijk om het contact slot eraf te halen ? zo ja hoe moet het ? :mrgreen:
Als deze informatie gebruikt kan worden om brommers te stelen stuur me dan even een pm met het antwoord.

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: di 25 jan 2011, 17:11
door Supermoto Rider #84
als je ruimte heb kan je met slijptol voorzichtig het kopje eraf slijpen en als dan je slot eraf is kan je met tang de rest van de schroefdraad eruit draaien.

je kan ook 2 platte kantjes eraan vijlen zodat je er een steeksleuteltje op kan zetten,

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: di 25 jan 2011, 17:25
door Freek
Oke dus het zit gewoon met schroefdraad vastgedraaid ?

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: di 25 jan 2011, 18:25
door Supermoto Rider #84
ja, gewoon een normaal boutje waar ze de kop van rond gedraaid hebben, doen ze bij 2 boutjes van het spruitstuk vaak ook, als je misschien een goeie waterpomptang erop zet kan je hem ook wel los draaien.

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: di 25 jan 2011, 18:37
door Boeki
Haha, dit is grappig, hier wou ik net een topic over maken.

Bij mij steekt er maar een heel klein stukje van de bout uit, omdat er een soort ring overheen zit.
Dus dat gaat echt rot dan.

Zo dus:

Afbeelding

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: di 25 jan 2011, 19:47
door Han
ik heb ze ook al een paar keer los gemaakt. En ik heb altijd nog gehad dat als je de andere kant los hebt je dan het contactslot een beetje scheef houd (zodat er druk op de bout staat) en dan draaien. En dan druk los laten en weer terugdoen. En zo steeds opnieuw. Meestal zitten die niet zo vast en dan kan je ze met de hand los draaien

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: di 25 jan 2011, 21:29
door Boeki
Han schreef:ik heb ze ook al een paar keer los gemaakt. En ik heb altijd nog gehad dat als je de andere kant los hebt je dan het contactslot een beetje scheef houd (zodat er druk op de bout staat) en dan draaien. En dan druk los laten en weer terugdoen. En zo steeds opnieuw. Meestal zitten die niet zo vast en dan kan je ze met de hand los draaien
Bedankt voor de tip, ik ben benieuwd of het werkt!

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: di 25 jan 2011, 22:11
door sxsupermoto
is een breekbout gaatje er in booren en torx dopje er in slaan zijn ze gelijk los spreek uit ervaring :lol:

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: za 29 jan 2011, 22:53
door Boeki
Het is mij nog niet gelukt. :roll: Op Han zijn manier geprobeerd, maar zit nog steeds even strak.

En wat sxsupermoto zegt snap ik niet helemaal. :) Bout hoeft niet heel te blijven.. Kan er alleen lastig bij met slijptol/boormachine.

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: zo 30 jan 2011, 20:47
door Freek
mij lukte het ook niet, dus heb toen me contact slot maar doorgezaagd en toen met een moordenaar de bout eruit gedraaid.

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: zo 30 jan 2011, 20:54
door Boeki
Ik dacht vanmiddag dat ik em had, want had een mooie sleuf erin gezaagd, zodat ik hem met een platkop er zo uit zou kunnen draaien, maar hij zat verschrikkelijk vast. Weet niet wie er allemaal zeiden dat ie zo los zou moeten zitten.. :)

Nu heb ik hem tussen het slot en de kroonplaat doorgezaagd, maar heb ze allebei, vooral m'n kroonplaat, best hard verneukt. :oops:

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: di 01 feb 2011, 21:20
door JavenDrD
waarom moest je dat doen dan?

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: di 01 feb 2011, 21:29
door Boeki
JavenDrD schreef:waarom moest je dat doen dan?
Omdat ik mijn teller een stukje lager wou hebben. :lol:

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: di 01 feb 2011, 21:51
door JavenDrD
hah:P

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: do 03 feb 2011, 16:34
door Han
anders zou je een moer erop kunnen lassen. Maja nou te laat

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: do 03 feb 2011, 20:52
door Boeki
Han schreef:anders zou je een moer erop kunnen lassen. Maja nou te laat
Het zat echt gruwelijk vast. Had er dus al een sleuf in gezaagd, maar met de schroevendraaier en de boormachine (die er allebei gewoon recht onder pasten en goed grip hadden) lukte het allebei niet. Bedacht later dat het misschien wel gelukt zou zijn als ik er bijv een dunne vijl in had gelegd, en daarop kracht had gezet, heb je meer moment..

Ben zelf ook niet helemaal tevreden over hoe het nou is, dus ga het nog wel ff zo ver als mogelijk weer robuust maken. 8-)

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: wo 09 feb 2011, 13:21
door drd racing
het enige wat echt snel gaat is een scherpe beitel en lichtjes los kloppen , doe schroeven zitten nooit echt vast , en vervang hem daarna gewoon door een imbus

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: wo 09 feb 2011, 23:18
door Boeki
drd racing schreef: doe schroeven zitten nooit echt vast
Bij mij dus wel.

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: do 10 feb 2011, 17:16
door drd racing
Boeki schreef:
drd racing schreef: doe schroeven zitten nooit echt vast
Bij mij dus wel.
heb je geprobeerd met een scherpe beitel ?

Re: contact slot verwijderen

Geplaatst: do 10 feb 2011, 17:18
door Freek
Ik wel en dat lukte echt niet ;)