Moeilijk starten

Algemene vragen over Derbi.
Xtreme06
Pro tuner

Moeilijk starten

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Hey,

Ik heb een probleem met men Derbi Xtreme SM uit 2006.Tot voor kort(enkele dagen geleden) startte deze perfect,van de eerste kick en erg makkelijk en zelfs koud.Gisteren wilde hij na enkele kicken nog niet starten dus met de choke geprobeerd en direct weg.Deze morgen deed hij erg moeilijk,zonder choke na enkele kicks nog niets,met choke na 3 kicks was hij weg maar bleef niet draaien,nog enkele keren geprobeerd tot hij uiteindelijk bleef draaien met choke en dan choke af.Deze namiddag had hij terug hetzelfde probleem.Als hij draait blijft hij draaien en ook goed,ook rijden is nog altijd oké :wall: .Ik heb niet veel verstand van brommers (van auto's een beetje)en ik denk persoonlijk aan de bougie,,is dit correct of moet ik het toch elders gaan zoeken aan carbu,luchtfilter??De brommer is standaar op de uitlaat na(begrensde leovince v6)

Grtz :wave:
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Moeilijk starten

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Even je carburateur ( sproeier) schoonmaken en kun je ook direct je luchtfilter schoonmaken.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Xtreme06
Pro tuner

Hey,

Bedankt voor de snelle reactie :thumbup: ,dit zou wel eens kunnen.De brommer heeft de laatste maand(en) niet veel gereden,wss wat vuil in de carbu gekomen denk ik dan.Is de luchtfilter op een derbi een om schoontemaken?Ik dacht dat dit een wegwerpfilter was (papierfilter).Bedankt voor de info :thumbup: Oja,,hij heeft wel al meer dan 26.000Km zou dit er ook mee te maken kunnen hebben?

Grtz
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Je kunt bij je luchtfilterbox, je filter element eruit halen en dat even in een bak met benzine paar keer uitknijpen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Xtreme06
Pro tuner

Oké bedankt voor de uitleg,ik zal dit asap doen :thumbup:
Plaats reactie