uitlaat derbi

Algemene vragen over Derbi.
jazker2
Banden plakker

uitlaat derbi

Ongelezen bericht door jazker2 »

hallo,

ik wil graag een nieuwe uitlaat onder m'n derbi.. originele pijp zit er nog onder, hij loopt zo'n 75 op de teller. Hij hoeft niet veel harder te gaan ik wil alleen dat ie een wat beter geluid maakt zoiets al dit:
http://www.youtube.com/watch?v=elGtsyhW1B8" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien een stom voorbeeld, maar oké. het moet ook niet teveel kosten want mijn budget is niet zo heel erg breed.. ik zat zelf te denken aan een giannelli onderlangse uitlaat:
http://www.opvoeren.nl/merk/derbi/senda ... erbi-senda" onclick="window.open(this.href);return false;

met een carbon giannelli demper:
http://www.opvoeren.nl/merk/derbi/senda ... erbi-senda" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit wat?
hebben jullie andere oplossingen?

bedankt alvast! (A)
Rikk-
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 85 2011 (verkocht), Husqvarna SM 125 2007 (verkocht)

Re: uitlaat derbi

Ongelezen bericht door Rikk- »

Als hij niet persee harder hoeft, kan je er misschien alleen conti demper op doen? kost ook minder.
Afbeelding
laurens--beekhuiszen
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing blauw 50cc (85)

Ongelezen bericht door laurens--beekhuiszen »

Ik zou echt geen gianelli nemen als je maar 75wil want je gaat echt een heel stuk harder rijden. Je kan ook gewoon een andere demper kopen en maybe een power filter erop zetten twinair ofzo staat vet en zorgt voor een dieper geluid :box:
gw
Banden plakker
Vervoersmiddel: BMW, 320i, 318i, opel, vectra, zafira sparta met, derbi senda

Ongelezen bericht door gw »

leovince v6 maakt lekker geluidje en trekt ook goed. :mrgreen:
tips worden gegeven uit ervaring of hoe ik het zou aanpakken.
SuperSjekkie
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2006 NT Airsal 70cc

Ongelezen bericht door SuperSjekkie »

Wat ik deed met mijn brommer toen ik nog 50cc ontgrenst reed, ik had een powerfilter maar 1 ding de meeste powerfilters zijn troep en na een middagje gassen door het zand zat mijn gasschuif vast in de carburateur. Wat ik toen deed was het originele luchtfilterhuis monteren met een origineel filterelement en toen gewoon wat gaten (8mm) in de zijkant van het kapje geboord (dat kapje wat los kan) totdat de brommer weer lekker reed. Er word dan nogsteeds gewoon lucht door het element gezogen en je filterhuis is dan een goede klankkast waardoor het geluid wat er dan aan de zijkant via de gaten uit komt lekker zwaar klinkt.

Ik heb nu het luchtfilterhuis nogsteeds zo maar ik heb ondertussen een LeoVince V6 en een airsal 70cc dus dat maakt een berg meer herrie.

Maar probeer dat met je luchtfilter maar eens. Als je gaten gaat boren dan betekent dat je brommer wel meer lucht gaat krijgen en dus waarschijnlijk wat afgesteld moet worden. Succes :thumbup:
"The power of engine" -Airsal
jazker2
Banden plakker

laurens--beekhuiszen schreef:Ik zou echt geen gianelli nemen als je maar 75wil want je gaat echt een heel stuk harder rijden. Je kan ook gewoon een andere demper kopen en maybe een power filter erop zetten twinair ofzo staat vet en zorgt voor een dieper geluid :box:
En wat is een heel stuk harder? en hoe werkt zo'n powerfilter precies?
jazker2
Banden plakker

SuperSjekkie schreef:Wat ik deed met mijn brommer toen ik nog 50cc ontgrenst reed, ik had een powerfilter maar 1 ding de meeste powerfilters zijn troep en na een middagje gassen door het zand zat mijn gasschuif vast in de carburateur. Wat ik toen deed was het originele luchtfilterhuis monteren met een origineel filterelement en toen gewoon wat gaten (8mm) in de zijkant van het kapje geboord (dat kapje wat los kan) totdat de brommer weer lekker reed. Er word dan nogsteeds gewoon lucht door het element gezogen en je filterhuis is dan een goede klankkast waardoor het geluid wat er dan aan de zijkant via de gaten uit komt lekker zwaar klinkt.

Ik heb nu het luchtfilterhuis nogsteeds zo maar ik heb ondertussen een LeoVince V6 en een airsal 70cc dus dat maakt een berg meer herrie.

Maar probeer dat met je luchtfilter maar eens. Als je gaten gaat boren dan betekent dat je brommer wel meer lucht gaat krijgen en dus waarschijnlijk wat afgesteld moet worden. Succes :thumbup:
bedankt! ik ga er ff naar kijken
Plaats reactie