hallo
ik reed vandaag op mn derbi en reed in de 6e versnelling en ik schakelde terug en hij viel uit ik kon hem daar na gewoon weer aantrappen reed ik weer weg schakelde ik weer terug vanuit de 6e versnelling had ik het weer ?
wie weet wat dit is ?
mn setup
originele cillinder
originele carb
leovince v6
derbi valt uit na terug schakelen van uit de 6e versnelling
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi DRD anniversary #85
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9439 derbi senda xtreme (sold)
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12938 derbi senda xrace
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14643 derbi senda DRD anniversary 2008 - Locatie: sibculo
derbi valt uit na terug schakelen van uit de 6e versnelling
derbi DRD anniversary #85
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: BMW, 320i, 318i, opel, vectra, zafira sparta met, derbi senda
Re: derbi valt uit na terug schakelen van uit de 6e versnell
met de onsteking waarschijnlijk
lek stoom
wanneer je minder toeren gaat maken maakt ie minder vonken. en verzuipt ie licht.
nieuwe bogie kabel en dop ik had ooit het zelfde.
anders de de kabels bij de cdi na kijken de rode en witte. of er geen breuken in zitten.
succes
lek stoom
wanneer je minder toeren gaat maken maakt ie minder vonken. en verzuipt ie licht.

nieuwe bogie kabel en dop ik had ooit het zelfde.
anders de de kabels bij de cdi na kijken de rode en witte. of er geen breuken in zitten.
succes
tips worden gegeven uit ervaring of hoe ik het zou aanpakken.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Peugeot Partner 2002
Derbi Senda R-xtreme 2008
Vespa Ciao bj kruik
Hallo allemaal,
Ik heb hetzelfde probleem met me senda R-xtreme uit 2008, maar heb bougie, bougiedop en kabel al vervangen.
Het rare is alleen als ie minder toeren maakt en daardoor licht verzuipt, zou hij dat toch ook in andere versnellingen moeten doen en ook als hij stationair draait?
Want het is me nu maandagavond gebeurt en kreeg hem niet meer aan de praat, na dinsdag veel kutte en klote liep hij weer goed maar na een stuk rijden precies hetzelfde alleen nu krijg ik hem ook helemaal niet meer aan.
Iemand enig idee? ?
Ik heb hetzelfde probleem met me senda R-xtreme uit 2008, maar heb bougie, bougiedop en kabel al vervangen.
Het rare is alleen als ie minder toeren maakt en daardoor licht verzuipt, zou hij dat toch ook in andere versnellingen moeten doen en ook als hij stationair draait?
Want het is me nu maandagavond gebeurt en kreeg hem niet meer aan de praat, na dinsdag veel kutte en klote liep hij weer goed maar na een stuk rijden precies hetzelfde alleen nu krijg ik hem ook helemaal niet meer aan.
Iemand enig idee? ?
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12071
Check je ontsteking zou ik Zeggen COtje,
Van bougie dop tot cdi alles nakijken
Van bougie dop tot cdi alles nakijken
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.
-
- Banden plakker
Vespa Ciao bj kruik
Helaas heeft het niks met de ontsteking te maken, alles door gemeten op weerstand en kom overal tussen de 5a6 ohm uit en dat word ook opgegeven bij Derbi.
Ik heb meer het idee dat ik richting benzine toevoer moet gaan denken, zoals vacuum die niet goed werk enzo maar hoe is dit te testen?
en hoe denken jullie over het volgend euuvel?
http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.ph ... 83#p118883" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb meer het idee dat ik richting benzine toevoer moet gaan denken, zoals vacuum die niet goed werk enzo maar hoe is dit te testen?
en hoe denken jullie over het volgend euuvel?
http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.ph ... 83#p118883" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F - Locatie: Amersfoort
Ik denk dat het aan de carburateur ligt ja, vanmiddag toen ik weg wou rijden naar huis wou mijn Derbi niet starten omdat de carburateur waarschijnlijk te koud was. Na 10 minuten te klooien met de choke en kicken kreeg ik hem aan en kon ik naar huis rijden. Ik merkte wel dat die niet zo soepel reed als normaal.
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
-
- Banden plakker
Vespa Ciao bj kruik
Bleek uit eindelijk helaas toch de ontsteking te zijn. De vorige eigenaar heeft 1 schroefje van de grondplaat verneukt waardoor die iets krom trok en de ontstekingsspoel tegen het vliegwiel aan schuurde en dus kortsluiting maakte
Volledig nieuwe ontsteking en hij liep weer als een zonnetje
Enige is nu, ik heb eerst heel stuk rustig aan gereden in de lagere versnellingen en na kilometer of 2 á 3 goed open getrokken en hij liep perfect, alleen korte stukken helaas maar eenmaal een lang stuk door tot zijn 6 en viel hij gelijk weer uit en niet meer aan te krijgen. Iemand enig idee waardoor alle versnellingen het prima deden en in zijn 6 klaar was? En nu ook niet meer aan te krijgen is?
Na een aantal keer kicken, komt er ook een *plof* uit me uitlaat
Volledig nieuwe ontsteking en hij liep weer als een zonnetje
Enige is nu, ik heb eerst heel stuk rustig aan gereden in de lagere versnellingen en na kilometer of 2 á 3 goed open getrokken en hij liep perfect, alleen korte stukken helaas maar eenmaal een lang stuk door tot zijn 6 en viel hij gelijk weer uit en niet meer aan te krijgen. Iemand enig idee waardoor alle versnellingen het prima deden en in zijn 6 klaar was? En nu ook niet meer aan te krijgen is?
Na een aantal keer kicken, komt er ook een *plof* uit me uitlaat