hallo, mij derbi valt met wind tegen dood in de 6, hij zakt dan terug in toeren, maar met wind mee of zonder wind heb ik overtoeren,en met iemand achterop valt die in de 6 ook dood, ik ik vind dit raar want ik heb een laagtoerige setup,
70cc dr uitlaatpoort getuned
orginele uitlaat
14mm,
orginele onsteking en luchtfilterbox
en hij heeft ook nog eens een lichte vertanding, 12-50 met 18 inch achterwiel,want hij maakt ook overtoeren wind mee of zonder,
en een maat van me heeft een hele hoogtoerige setup met 50cc, en die ramt wel gewoon door met wind tegen,
en ik heb het gevoel dat die kouder beter doortrekt dan dat die warm is
derbi valt terug in de 6
-
- Beginnende tuner
derbi valt terug in de 6
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
Re: derbi valt terug in de 6
Wel goed afgesteld?
En kleine carb, waarom maar 14mm?
En kleine carb, waarom maar 14mm?
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Beginnende tuner
ja hij is goed afgesteld,en die 14mm is lekker zuinig
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut
- laurens--beekhuiszen
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing blauw 50cc (85)
Koud loopt hij veel beter? Toch maar even de zuiger controleren denk ik hoeveel staat er op? En je varb zal heb ook wel afknijpen probeer en keertje even een 17,5mm zal wonderen doen en maybe is je zuiger wel af dat zou kunnen 

-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2006 NT Airsal 70cc
De standaard carburateur is een 17,5 en word bij aflevering in Nederland begrensd met een ring die de opening verkleind naar 14mm. Waarschijnlijk is die ring er uit aangezien je met een 70cc rijd, zo niet? dan zou ik die er uit halen en opnieuw afstellen. Als de ring er al uit is zou het kunnen zijn dat ie wat te rijk staat (bij een koude motor slaat een deel van je brandstof neer op je cilinderwand en alle andere koude delen, hierdoor heb je in de lucht zelf een armer mengsel). Het kan ook zijn dat je zuigerveren versleten zijn waardoor je niet genoeg compressie hebt en dus vermogen mist als je tegen de wind in rijd. Het zou ook de uitlaat kunnen zijn, probeer eens een wat minder gedempte pijp iets van een LeoVince V6 als je nog laagtoerig wil rijden of kijk of je standaard pijp wel helemaal goed is ontgrensd, het kan zijn dat de uitlaat teveel tegen druk houd. Mocht het toch die ring zijn die nog in je carburateur zit dan is dat het probleem denk ik, want een 70cc met een 14mm opening in je carb. dat gaat nooit goed lukken. Als al deze dingen goed zijn dan moet je brommer het goed doen. Doet de brommer het nogsteeds niet goed, dan is een of meer van de bovenstaande dingen niet in orde. Succes!
"The power of engine" -Airsal