Pagina 1 van 1
Setup vraag
Geplaatst: zo 07 apr 2013, 12:03
door laurens--beekhuiszen
Hey
Ik was deze somer vanplan setup te veranderen ik wil graag deze setup
Malossi MHR (niet de team en ook niet de replica)
Mikuni TM 28. (Met een twinair filter)
Race ontsteking. (Zal eerst wel hpi worden als dat een beetje goed spul is)
Maar verder weet ik niet wat voor uitlaat ik moet nemen
Ik ben wel fan van onderlangs vind het er meestal wel vet uit zien maar nu had ik in mijn gedachte de Bidalot 80cc onderlangs uitlaat. Maar weet iemand wat mijn top zal worden met die uitlaat en of ik al mijn koppel ga verliezen? En wat raden julie mij aan ik wil wel een beetje koppel hoeft niet bare veel en wel een hoge top
Groetjes
Re: Setup vraag
Geplaatst: zo 07 apr 2013, 14:44
door derbi-ftw
Yasuni R3 of Yasuni cross HM
Re: Setup vraag
Geplaatst: zo 07 apr 2013, 16:01
door laurens--beekhuiszen
Yasuni r3 kan maar wat zal me top ong zijn
Re: Setup vraag
Geplaatst: zo 07 apr 2013, 16:59
door julianspaans
mhr ligt rond de 110 km/u. 28mm is een beetje overdreven voor een mhr, beter neem me 21 of 24mm

zo trouwens eerder voor meer koppel dan hoge top gaan. Top rijd je toch weinig en niet voor heel lang.
Re: Setup vraag
Geplaatst: zo 07 apr 2013, 17:26
door laurens--beekhuiszen
Ohw ja okey maar wil wel even goed door kunnen trekken maar zit nog tedenken aan de bidalot 80cc uitlaat lijkt me dat de top dan we een stuk hoger ligt maar wat is je top dan met een malossi supermoto uitlaat?
Re: Setup vraag
Geplaatst: zo 07 apr 2013, 17:47
door julianspaans
D-evo heeft momenteel een getunde (niet max volgens mij) mhr 80 en supermoto die rijd 105. Hoogste snelheid met een mhr die ik gehoord heb is 120 (jasper) dus denk niet dat er veel meer uit te halen is
Weet niet hoe die bidalot in combinatie met een mhr presteert..
Re: Setup vraag
Geplaatst: zo 07 apr 2013, 18:28
door laurens--beekhuiszen
Ohw okey dat reed ik met me conti ook optrekken zal dan wel een stuk beter gaan zeker? Want de gewone MHR is niet super hoogtoerig maar heeft wel fluitpoorten dus een opzich hoogtoerige uitlaat kan wel goed presteren leek mij ori derbi cilinder is ook met fluiters en een conti hoogtoerig en loopt ook fijn kan wel harder maar loopt prima dacht mischien werkt dat ook wel met een 80cc dat was mijn redenering dan haha

Re: Setup vraag
Geplaatst: zo 07 apr 2013, 18:47
door derbi-ftw
Middeltoerig, zelf ga ik met een Yasuni cross HM + 80cc MHR rijden.
Re: Setup vraag
Geplaatst: zo 07 apr 2013, 19:36
door julianspaans
80cc trekt een veel beter/harder dan een 50cc

Re: Setup vraag
Geplaatst: zo 07 apr 2013, 20:10
door laurens--beekhuiszen
Ja dat is zo, maar hoe ik er over denk klopt wel aardig toch?
Re: Setup vraag
Geplaatst: ma 08 apr 2013, 11:09
door julianspaans
geen idee of dat klopt of niet.. maar heb nog niemand met die bidalot en mhr zien rijden dus denk niet dat het een geweldige combi is.
Re: Setup vraag
Geplaatst: ma 08 apr 2013, 13:06
door Heavy Fuel
Bidalot R2 en yasuni R2 zijn bijna identiek.
Alleen is de bidalot er ook in chroom.
Dat je het even weet

Re: Setup vraag
Geplaatst: ma 08 apr 2013, 16:47
door laurens--beekhuiszen
Haha nee bedoel die bidalot uitlaat voor 80cc
http://www.derbiteam.nl/onderdelen/euro ... 2012-80cc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze dus haha
Re: Setup vraag
Geplaatst: ma 08 apr 2013, 16:52
door derbi-ftw
Dat ding is haast niet tweedehands te kopen, dus zal je hem nieuw moeten kopen 300-400 euro?

Re: Setup vraag
Geplaatst: ma 08 apr 2013, 18:03
door laurens--beekhuiszen
Haha ja maar dat wist ik al wel koop hem ook nieuw maar voca lijkt me ook mooi en die is al wel en stuk goedkoper denk dat ik zo iets maar doe
Re: Setup vraag
Geplaatst: ma 08 apr 2013, 19:49
door julianspaans
koop gewoon een scr corse hm 50/70, supermoto, yasuni r3 iets in die richting. Hoogtoerige uitlaten lopen er gewoon niet mooi op. Dan moet je een team ofzo kopen.
Mij werd destijds een voca ook afgeraden.
Re: Setup vraag
Geplaatst: ma 08 apr 2013, 21:29
door laurens--beekhuiszen
Maar de oude MHR Team met 5 spoel poorten is alleen anders omdat hij een losse binnenkop heeft en de aansluiting op het blok de spoelers dikker zijn toch? Vergeleken meteen gewone 80 MHR

Re: Setup vraag
Geplaatst: ma 08 apr 2013, 21:43
door Joram
Waar heb je het over

Re: Setup vraag
Geplaatst: ma 08 apr 2013, 21:58
door laurens--beekhuiszen
Joram schreef:Waar heb je het over

nou tijd trug was er ook een mhr team met 5 spoel poorten en een losse kop toch? Maar het enigste verschil met een gewone mhr is de kop toch en de aansluiting die bij de team 5t wel moet worden bewerkt en bij een gewone mhr 80 niet meer verschil is er toch niet! Ze hebben allebij fluit poorten