Onbekend probleem Derbi Senda DRD Racing'09
Geplaatst: vr 05 apr 2013, 19:13
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn derbi senda. Het probleem is dat ik niet weet wat het probleem is. Ik zal even uitleggen wat er is gebeurd.
2 weken geleden reed ik naar het werk en merkte onderweg tot de gasreactie onderweg begon te veranderen. Op het moment tot ik de gas losliet ( voor te schakelen of te remmen ) merkte ik dat als ik weer gas gaf het ongeveer een seconde duurde voordat hij de gas weer normaal pakte. Alsof die even opnieuw benzine moest krijgen.
Toen ik klaar was met werken merkte ik tot ik alleen nogmaar met de shoke kon starten, normaal start die zonder problemen zonder shoke. Toen ik vervolgens naar huis reed en de shoke uit deed reed die helemaal niet lekker. Dus ik de shoke er maar op gedaan en zo naar huis gereden, onderweg merkte ik tot die zo begon te rijden als onderweg naar het werk toe.
Thuis aangekomen zag ik tot er erg veel witte rook uit de uitlaat kwam. Ik dacht zelf meteen aan de koppakking. Maar dat was niet het enige probleem. Met shoke liep die redelijk nogmaal stationair, alleen iets hoger in de toeren. Maar zodra ik de shoke eraf deed, bouwde die langzaam toeren op, en naar een paar seconden schoot die uit zichzelf naar de maximum toeren en viel erna meteen vanzelf uit. Daarna startte die alleen met shoke erop, en voor derest gebeurde weer hetzelfe.
Door de witte rook dacht ik dus aan de koppakking, ik weet niet of die KVS verbruikte want er was al een beetje uit gelopen toen ik een slangetje los haalde. Maar goed, omdat ik de koppakking ging vervangen en de brommer toe was aan een grote beurt heb ik meteen alles gehaald. Ik heb een zuiger, naaldlager, bougie, KVS, luchtfilterelement, blokolie, pakkingen, remvloeistof, voorvorkkeering, voorvorkolie, benzineslangetjes, 2T olie en ketting en tandwielen gehaald.
Ik de dag erna de brommer eens langzamerhand uit elkaar gehaald, meteen alles wat ik eraf haalde goed schoongemaakt en alles van lagers en assen weer goed ingevet. Toen het blokje eronder uit was heb ik de blokolie, zuiger, naaldlager en de pakkingen vervangen. De carberateur heb ik uit elkaar gehaald en alles goed schoongemaakt en gecontroleerd.Nadat alles schoon was en weer inorde was ben ik weer begonnen alles in elkaar te zetten.
Na 2x kicken deed hij het meteen, ik doe de shoke uit: hoppa, weer schiet die in de toeren! Ik weer op internet gekeken wat het kon zijn zag ik tot de witte rook ook aan een kapot benzine pompje kon liggen. Nadat ik de benzinepomp had gecontroleerd was het idd zo dat die kapot was. Ik was al opgelucht en hoopte dat dat het eindelijk was. Ik een nieuw benzine pompje gehaald, erop gezet en gestart. Gelukkig de witte rook was weg, maar weer schoot die in de toeren zonder shoke!
Ik de carberateur weer eraf gehaald en nog eens schoongemaakt en gecontroleerd, de luchtfilter schoongemaakt en gecontroleerd en ook het membraam schoongemaakt en gecontroleerd. alles was helemaal in orde. Weer eronder gezet en nog was het niet opgelost. Ik had nog een andere carberateur liggen van mijn andere derbi, die schoongemaakt en erop gezet. Dat liep helemaal niet. Ik weer de oude carberateur erop gelegd, en alles deed het weer normaal! Nu weet ik nog niet wat het probleem was.
Na 2x naar de stad rijden begon die weer tijdens het stationair lopen weer toeren op de bouwen, ook met de shoke erop. De witte rook is wel weg. Ik ALWEER alles schoongemaakt.
Vandaag weer in elkaar gezet, NOGSTEEDS schiet die in de toeren! Zelfs tijdens het schakelen als ik al even de koppeling inknijp schiet die weer in toeren. Als die weer op de hoge toeren is valt die weer uit, en weer alleen met shoke te starten. En dan begint het weer opnieuw... Nu weet ik echt niet meer wat ik moet ik heb alles al gedaan: Elektrisch is er geen probleem, de zuiger/cilinder en pakkingen zijn allemaal goed. De carberateur is 20x schoongemaakt en verder is er niks opmerkelijks aan te zien... Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet!
Ik hoop tot jullie zin hebben om dit hele verhaal te lezen en me hopelijk hulp kunnen bieden met mijn derbi!
Alle tips en suggesties zijn van harte welkom!
Groetjes Rico
Ik heb een probleem met mijn derbi senda. Het probleem is dat ik niet weet wat het probleem is. Ik zal even uitleggen wat er is gebeurd.
2 weken geleden reed ik naar het werk en merkte onderweg tot de gasreactie onderweg begon te veranderen. Op het moment tot ik de gas losliet ( voor te schakelen of te remmen ) merkte ik dat als ik weer gas gaf het ongeveer een seconde duurde voordat hij de gas weer normaal pakte. Alsof die even opnieuw benzine moest krijgen.
Toen ik klaar was met werken merkte ik tot ik alleen nogmaar met de shoke kon starten, normaal start die zonder problemen zonder shoke. Toen ik vervolgens naar huis reed en de shoke uit deed reed die helemaal niet lekker. Dus ik de shoke er maar op gedaan en zo naar huis gereden, onderweg merkte ik tot die zo begon te rijden als onderweg naar het werk toe.
Thuis aangekomen zag ik tot er erg veel witte rook uit de uitlaat kwam. Ik dacht zelf meteen aan de koppakking. Maar dat was niet het enige probleem. Met shoke liep die redelijk nogmaal stationair, alleen iets hoger in de toeren. Maar zodra ik de shoke eraf deed, bouwde die langzaam toeren op, en naar een paar seconden schoot die uit zichzelf naar de maximum toeren en viel erna meteen vanzelf uit. Daarna startte die alleen met shoke erop, en voor derest gebeurde weer hetzelfe.
Door de witte rook dacht ik dus aan de koppakking, ik weet niet of die KVS verbruikte want er was al een beetje uit gelopen toen ik een slangetje los haalde. Maar goed, omdat ik de koppakking ging vervangen en de brommer toe was aan een grote beurt heb ik meteen alles gehaald. Ik heb een zuiger, naaldlager, bougie, KVS, luchtfilterelement, blokolie, pakkingen, remvloeistof, voorvorkkeering, voorvorkolie, benzineslangetjes, 2T olie en ketting en tandwielen gehaald.
Ik de dag erna de brommer eens langzamerhand uit elkaar gehaald, meteen alles wat ik eraf haalde goed schoongemaakt en alles van lagers en assen weer goed ingevet. Toen het blokje eronder uit was heb ik de blokolie, zuiger, naaldlager en de pakkingen vervangen. De carberateur heb ik uit elkaar gehaald en alles goed schoongemaakt en gecontroleerd.Nadat alles schoon was en weer inorde was ben ik weer begonnen alles in elkaar te zetten.
Na 2x kicken deed hij het meteen, ik doe de shoke uit: hoppa, weer schiet die in de toeren! Ik weer op internet gekeken wat het kon zijn zag ik tot de witte rook ook aan een kapot benzine pompje kon liggen. Nadat ik de benzinepomp had gecontroleerd was het idd zo dat die kapot was. Ik was al opgelucht en hoopte dat dat het eindelijk was. Ik een nieuw benzine pompje gehaald, erop gezet en gestart. Gelukkig de witte rook was weg, maar weer schoot die in de toeren zonder shoke!
Ik de carberateur weer eraf gehaald en nog eens schoongemaakt en gecontroleerd, de luchtfilter schoongemaakt en gecontroleerd en ook het membraam schoongemaakt en gecontroleerd. alles was helemaal in orde. Weer eronder gezet en nog was het niet opgelost. Ik had nog een andere carberateur liggen van mijn andere derbi, die schoongemaakt en erop gezet. Dat liep helemaal niet. Ik weer de oude carberateur erop gelegd, en alles deed het weer normaal! Nu weet ik nog niet wat het probleem was.
Na 2x naar de stad rijden begon die weer tijdens het stationair lopen weer toeren op de bouwen, ook met de shoke erop. De witte rook is wel weg. Ik ALWEER alles schoongemaakt.
Vandaag weer in elkaar gezet, NOGSTEEDS schiet die in de toeren! Zelfs tijdens het schakelen als ik al even de koppeling inknijp schiet die weer in toeren. Als die weer op de hoge toeren is valt die weer uit, en weer alleen met shoke te starten. En dan begint het weer opnieuw... Nu weet ik echt niet meer wat ik moet ik heb alles al gedaan: Elektrisch is er geen probleem, de zuiger/cilinder en pakkingen zijn allemaal goed. De carberateur is 20x schoongemaakt en verder is er niks opmerkelijks aan te zien... Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet!
Ik hoop tot jullie zin hebben om dit hele verhaal te lezen en me hopelijk hulp kunnen bieden met mijn derbi!
Alle tips en suggesties zijn van harte welkom!
Groetjes Rico