voorrem niet op druk?

Algemene vragen over Derbi.
jasper120108
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi limited Edition 08

voorrem niet op druk?

Ongelezen bericht door jasper120108 »

Hallo,
ik heb samen met mijn vader mijn voor-rem proberen te ontluchten. alleen het lukt niet.
achter-rem is al gelukt en hebben ook al vaker remmen ontlucht. ik heb een derbi limited edition uit 2008 met dubbele klauwen.
Er komt gewoon vloeistof uit de nippeltjes en er is ook nergens een lek ofzo. remklauwen zijn ook helemaal goed, nieuwe rubbers, bussen en remblokjes.
Hoe ik hem heb proberen ontluchten is: hendel in knijpen, nippel los, nippel weer dicht, hendel los.
Heeft iemand een idee hoe ik hem nu wel op druk krijg?

Mvg, Jasper
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: voorrem niet op druk?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Blijkbaar doe je het fout :emo:

Nippel los, paar keer ''pompen'' ( hou wel je remvloeistof in de gaten, bijvullen als nodig), blijven pompen totdat er olie uit je nippel komt, dan hendel inhouden en nippel dicht draaien.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
jasper120108
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi limited Edition 08

Re: voorrem niet op druk?

Ongelezen bericht door jasper120108 »

is uiteindelijk gelukt, lag niet aan de manier waarop. zoals ik het zei klopt het gewoon. want als je een paar x pompt met de nippel los zuigt die de lucht of als je er een buisje ophebt met vloeistof zuigt die dat zo weer naar binnen.
Voor de mensen met hetzelfde probleem; Er bleef lucht zitten boven aan bij je remhendel zelf. Die haal je er af en je houd hem schuin zodat niet de remleiding die in de remhendel gaat het hoogste punt is. als je dan kleine kneepjes in de remhendel geeft zie je zo de lucht er uit komen borrelen.
Plaats reactie