Hallo,
Gister brommer proberen te starten en ik ging weg van huis, en nu raakte de brommer in een keer oververhit. Dus ma na huis terug toen die afgekoeld was.
Kom ik terug van school, blijkt koelvloeistof gewoon helemaal bevroren te zijn...
Brommer in huis gezet om op te warmen en heb het kapje van waterpomp eraf gehaald en alles uit systeem laten lopen.
Nu is het zo dat het schoepje van de waterpomp kapot is omdat die vast zat in het ijs.
Nu is het zo dat ik alleen het schoepje van het schroefdraad af hoefte te draaien, en verder geen moertje af hoefte te halen ofzo.
Ik weet niet wat je allemaal op dit asje moet tegenkomen normaal gesproken..
Iemand die mij het kan vertellen?
Dan kan ik dit nieuw halen.
Gaat over een derbi senda sm extreme van het jaar 2009.
Waterpomp
- laurens--beekhuiszen
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing blauw 50cc (85)
Re: Waterpomp
Als je de drie bouten losdraait van de waterpomp hoor je het wieltje te zien met de schoepjes met daar boven op een messing kleurige moer (sleutelmaat8) te zitten dus die moet er wel zijn!
Dus als je die erbij haald met het schoepenwiel ben je klaar en even koelvloeistof met veel anti vries derin halen!!
Verder nog succes ermee en als je de tank vol hebt met koelvloeistof ff laten lopen en in de slangen knijpen dan zie je blop blop en zakt het meest al en heel stuk dus even op letten haha
Groetjes laurens
Dus als je die erbij haald met het schoepenwiel ben je klaar en even koelvloeistof met veel anti vries derin halen!!

Verder nog succes ermee en als je de tank vol hebt met koelvloeistof ff laten lopen en in de slangen knijpen dan zie je blop blop en zakt het meest al en heel stuk dus even op letten haha
Groetjes laurens
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Je had zeker alleen water als koelmiddel? i.p.v koelvloeistof.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme
En als ik nou het moertje niet terug kan vinden?
Want ik ben namelijk alleen het schoepje tegen gekomen?
Dus als ik nieuw spul moet halen hoeft alleen een nieuw schoepje en zo'n moertje?
Bedankt in ieder geval voor de antwoorden!
En ik heb waarschijnlijk in de zomer iets te vaak bijvult met gewoon water :$
Want ik ben namelijk alleen het schoepje tegen gekomen?
Dus als ik nieuw spul moet halen hoeft alleen een nieuw schoepje en zo'n moertje?
Bedankt in ieder geval voor de antwoorden!
En ik heb waarschijnlijk in de zomer iets te vaak bijvult met gewoon water :$