Derbi senda rookt
Re: Derbi senda rookt
Is dat schadelijk? Moet dat weg zijn als de olie warm is
Ik heb ook sinds gister dat als ik met de brommer in neutraal of in eerste versnelling met koppeling hem naar de schuur loop dat ie een soort tikkend geluidje maakt zonder dat motor aan staat
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Zal niet erg schadelijk zijn..is maar even..zou idd minder moeten worden als je blok warm is.
Als het getik ook in zn vrij is dan zal het je ketting of wielen zijn ofzo..geen idee..of iets met de as waar het tandwiel op zit maar lijkt me minder waarschijnlijk.,maar durf er weinig over te zeggen zo op afstand zonder t zelf te horen.
Als het getik ook in zn vrij is dan zal het je ketting of wielen zijn ofzo..geen idee..of iets met de as waar het tandwiel op zit maar lijkt me minder waarschijnlijk.,maar durf er weinig over te zeggen zo op afstand zonder t zelf te horen.
Ik heb 't gevoel dat het de ketting is die over het slijtrubber bij het voortandwiel glijd maar zou niet weten waarom het dan nu opeens is.
- 42
- Pro tuner
Omdat het een brommer is.
Brommers zijn van de duivel..
Geen idee nee...soms komt een ongeluk idd niet alleen.
Vraag maar aan Matthijs, lol.
Of met mn vorige brommer..zwaar depressief geval wat stukje bij beetje zelfmoord pleegde..was vaak nog bezig het ene probleem op te lossen of het volgende begon al.
Brommers zijn van de duivel..

Geen idee nee...soms komt een ongeluk idd niet alleen.
Vraag maar aan Matthijs, lol.
Of met mn vorige brommer..zwaar depressief geval wat stukje bij beetje zelfmoord pleegde..was vaak nog bezig het ene probleem op te lossen of het volgende begon al.
Ja begin dr wel een beetje genoeg van te krijgen
Zou ik er morgen mee naar school kunne? Ik hoor het getik niet als ik rij namelijk misschien omdat de motor dan lawaai maakt maar weet niet zeker kan na school pas kijken namelijk wat 't is
- 42
- Pro tuner
Aangezien we niet weten wat het is ga ik er niks over zeggen.
Het zal misschien een kleinigheid zijn maar voor het zelfde geld draait heel je blok in de soep en heb ik t gedaan, lol.
Wat je misschien nog even kan checken morgenochtend voor je naar school gaat is je kettingspanning, als de ketting te slap staat is het nog geen 10 minuutjes werk om em even aan te spannen.
Als je er mee naar school rijdt rustig rijden iig, rustig optrekken en netjes 45 ofzo. saai maar wel veiliger.
Het zal misschien een kleinigheid zijn maar voor het zelfde geld draait heel je blok in de soep en heb ik t gedaan, lol.
Wat je misschien nog even kan checken morgenochtend voor je naar school gaat is je kettingspanning, als de ketting te slap staat is het nog geen 10 minuutjes werk om em even aan te spannen.
Als je er mee naar school rijdt rustig rijden iig, rustig optrekken en netjes 45 ofzo. saai maar wel veiliger.
Toen I'm gister avond thuis kwam had ik de ketting slap hangen en heb deze vandaag gespannen geen verschil daarin. Ben er mee naar werk gegaan vanavond ongeveer 2/3 kilometer en hoorde het niet tikken over het motorgeluid. Hoorde alleen de ketting over dat slijtrubber volgensmij.
Hij schakeld nog wel gewoon het zelfde dus dan zijn het waarschijnlijk niet de versnellingen lijkt mij.
Hij schakeld nog wel gewoon het zelfde dus dan zijn het waarschijnlijk niet de versnellingen lijkt mij.
- 42
- Pro tuner
Ik zou zelf zo'n eigenwijs zijn dat ik er mee naar school zou rijden.
Maar ik neem vaker niet echt handige of juiste beslissingen..dus ja..
Maar ik neem vaker niet echt handige of juiste beslissingen..dus ja..

Ik ga wel fietsen
Op welke manier kan ik controleren waar 't getik vandaan komt?
Ik dacht brommer op kratje tillen zodat ik achterwiel kan draaien. En dan miss de ketting er af te halen zodat ik kan uitsluiten dat 't van de ketting komt?
Op welke manier kan ik controleren waar 't getik vandaan komt?
Ik dacht brommer op kratje tillen zodat ik achterwiel kan draaien. En dan miss de ketting er af te halen zodat ik kan uitsluiten dat 't van de ketting komt?
- 42
- Pro tuner
Ben je iig slimmer dan ikBjorn2004 schreef:Ik ga wel fietsen

De rest klinkt ook als een plan, idd punt voor punt uitsluiten en dan kom je vanzelf waar je zijn moet.
Heb het tandwiel eraf gehaald en gewoon in neutraal aan die as gedraait en hoorde niks en toen ik tandwiel en ketting erop deed wel dus is waarschijnlijk gewoon de ketting entandwielen. Waar ik wel achter kwam nu ik die kap er af had is dat hij achter het vliegwiel valse lucht trok. Ik spoot er namelijk met starterspray op en toen ging het toerental omlaag en als ik verder spoot ging die uit. Is dit de reden dat die af en toe in de toeren blijft hangen?
- 42
- Pro tuner
Zou kunnen, zoals ik al zei is er een dikke kans dat de keerring aan die kant ook slecht is.
Maar misschien had de ontsteking gewoon last van de starterspray, geen idee of dat kwaad kan eigenlijk om het daar te spuiten.
Ik gok op de keerring aangezien rechts ook einde oefening was.
Maar misschien had de ontsteking gewoon last van de starterspray, geen idee of dat kwaad kan eigenlijk om het daar te spuiten.
Ik gok op de keerring aangezien rechts ook einde oefening was.
Hoe zou ik kunnen testen dat 't de keerring is dan en niet de ontsteking
- 42
- Pro tuner
Geen idee eigenlijk..misschien met deo proberen..maar lijkt me sterk dat de ontsteking er last van had eigenlijk..zou alleen kunnen als het kortsloot of iets door dat spul.
Je woont toevallig niet in de buurt van Zeeland ?
Anders kun je mijn polietrekker eventueel lenen.
Je woont toevallig niet in de buurt van Zeeland ?
Anders kun je mijn polietrekker eventueel lenen.
Denk dat ik dan maar de keerring vervang. Nee woon helaas niet in de buurt van Zeeland
Wat heb ik allemaal nodig om de linker keerring te vervangen
- 42
- Pro tuner
Polietrekker, schroevendraaier en keerring.
Oh dus ik heb geen vliegwieltrekker nodig? Heb namelijk wel een poelietrekker