Afstellen carb Aprilia
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 2007
Re: Afstellen carb Aprilia
Ja met MyAlbum, kan je die foto van vorige week wel zien? Die kon ik zelf eerst namelijk ook niet zien maar nu wel, dus wellicht andere gebruikers nu ook. De afbeelding van nu net kan ik zelf nu ook niet zien 

- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Ja, surprise, kan idd die foto in de schuur wel zien nu.
Mooi ding ( op de blauwe velgen na
ik heb helemaal niks met blauw, lol ), ziet er nog goed uit.
Maar vreemd dat het zo lang duurt voor de foto zichtbaar is..of een mod moet het hebben aangepast maar dat lijkt me heel sterk.
Afijn, volgende week is dan misschien de zuiger ook zichtbaar..
Mooi ding ( op de blauwe velgen na

Maar vreemd dat het zo lang duurt voor de foto zichtbaar is..of een mod moet het hebben aangepast maar dat lijkt me heel sterk.
Afijn, volgende week is dan misschien de zuiger ook zichtbaar..

-
- Beginnende Derbi fan
Bij nader inzien denk ik eigenlijk dat de cil gewoon gehoond is, of hoe je dat ook moet schrijven...
Heb vandaag bij de bromboer sproeier 96 en 98 gehaald, en dit liep meteen met 96 al ruk... loopt stationair opzich oké, maar stottert enorm tussen de 5000-6000 rpm en schiet daarna in één keer door. Heb nog wat geëxperimenteerd met de luchtschroef maar niks helpt. Bougie zwart en nat. Kortom: bij 94 een compleet wit geslagen bougie en bij 96 stottert hij enorm en rookt hij aardig. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Verzuipen is duidelijk, maar hoe kan dit verschil tussen 2 maten nou zo groot zijn?
Edit: volgens de brommerboer kan het zo zijn dat de maten per merk verschillen. Zo kan het volgens hem dus zijn dat een maat die bij het ene merk bijv 100 is, niet hetzelfde zijn als sproeier 100 van een ander merk, maar bijvoorbeeld 98 of 102. Zou dit kunnen/iemand hier ervaring mee?
Heb vandaag bij de bromboer sproeier 96 en 98 gehaald, en dit liep meteen met 96 al ruk... loopt stationair opzich oké, maar stottert enorm tussen de 5000-6000 rpm en schiet daarna in één keer door. Heb nog wat geëxperimenteerd met de luchtschroef maar niks helpt. Bougie zwart en nat. Kortom: bij 94 een compleet wit geslagen bougie en bij 96 stottert hij enorm en rookt hij aardig. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Verzuipen is duidelijk, maar hoe kan dit verschil tussen 2 maten nou zo groot zijn?
Edit: volgens de brommerboer kan het zo zijn dat de maten per merk verschillen. Zo kan het volgens hem dus zijn dat een maat die bij het ene merk bijv 100 is, niet hetzelfde zijn als sproeier 100 van een ander merk, maar bijvoorbeeld 98 of 102. Zou dit kunnen/iemand hier ervaring mee?
-
- Beginnende Derbi fan
Zou het kunne dat ik compressie verlies? Waardoor die in de eerste versnellingen m wel door kan douwen naar die 12k rpm en in de hogere versnellingen niet omdat alles daar net ff wat zwaarder gaat? zeg maar een beetje hetzelfde principe als dat een helling trekken makkelijker gaat in zn 1 dan in zn 6 zeg maar
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Je kan bij de brommerboer je compressie laten meten.
Voor de rest weet ik het ook niet, dat ie bij 94 een witte bougie geeft en met 96 verzuipt en rookt snap ik helemaal niks van.
Dat van die andere maat met verschillende merken zou kunnen, meen me te herinneren wel eens zoiets gelezen te hebben..maar hoe en wat precies weet ik ook niet, zou de bromboer dan toch moeten weten welke je moet hebben.
Voor de rest weet ik het ook niet, dat ie bij 94 een witte bougie geeft en met 96 verzuipt en rookt snap ik helemaal niks van.
Dat van die andere maat met verschillende merken zou kunnen, meen me te herinneren wel eens zoiets gelezen te hebben..maar hoe en wat precies weet ik ook niet, zou de bromboer dan toch moeten weten welke je moet hebben.
-
- Beginnende Derbi fan
Ik snap t ook niet echt. Ik weet dat de gia n stuk gevoeliger is voor het veranderen van de hoofdsproeier, maar zo erg... toch van de week maar ff vragen aan de bromboer dan