Derbi senda rookt
Re: Derbi senda rookt
Ik reed vanmiddag een stuk en hij rookt nu alleen als ik hem hoog in de touren rij als ik laag in de touren rij rookt hij niet.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Das apart..
Straks heb je net zo'n raar iets als ik met de RS tijd terug
Rookte ook een poosje en toen weer niet opeens.
Durf er verder niet veel over te zeggen, straks blijkt de keerring gewoon goed en heb je alles voor Jan Lul gedaan
Straks heb je net zo'n raar iets als ik met de RS tijd terug

Rookte ook een poosje en toen weer niet opeens.
Durf er verder niet veel over te zeggen, straks blijkt de keerring gewoon goed en heb je alles voor Jan Lul gedaan

Keerring was idd hartstikke lek. Hij rookt nu niet meer maar heb nog steeds het probleem dan hij zonder choke enorm veel touren stationairdraait. Heb dit opgelost door aan de stationair schroef te klooien en loopt nu zonder choke wel goud stationair maar soms als ik de koppeling indruk blijft ie in toeren hangen.
- 42
- Pro tuner
Je bedoelt als je gas hebt gegeven en je knijpt de koppeling in ?
Dat kun je verhelpen met de luchtstelschroef of misschien grotere sproeier..klinkt alsof ie te veel lucht krijgt of valse lucht door bijv een lekke krukaskkerring aan de ontstekingskant..lol.
Zou best goed kunnen dat laatste nu de andere kant ook lek bleek.
Als het maar soms is zou ik eerst de luchtstelschroef iets in draaien en kijken wat ie dan doet.
Dat kun je verhelpen met de luchtstelschroef of misschien grotere sproeier..klinkt alsof ie te veel lucht krijgt of valse lucht door bijv een lekke krukaskkerring aan de ontstekingskant..lol.
Zou best goed kunnen dat laatste nu de andere kant ook lek bleek.
Als het maar soms is zou ik eerst de luchtstelschroef iets in draaien en kijken wat ie dan doet.
Ja als ik hoog in versnelling 4 rij bijvoorbeeld en dan in de koppeling knijp om op te schakelen. Soms loopt ie dan hoog in de toeren. Waar zit de lucht schroef en heeft dat ook effect op de rest want voor de rest rijd die goed
Er zat geen speling op de krukas dus zou dan wel raar zijn dat de andere kant ook kapot is
Er zat geen speling op de krukas dus zou dan wel raar zijn dat de andere kant ook kapot is
Heb al met van die snelstart spray op carb aansluitingen gespoten cilinder enzo en luchtslang
- 42
- Pro tuner
Links van de stationairschroef.
De linkerkeerring is net zo oud en heeft net zo veel kilometers meegedraaid als de rechter dus dat die ook versleten is zou goed kunnen.
Citaat ( ben lui, lol ) ; Luchtschroef sluit een extra luchtkanaal af welke vanaf je venturi naar de sproeierbuis loopt. Het effect van de luchtschroef is het grootst wanneer de luchtschuif helemaal naar beneden staat, omdat deze in verhouding dan veel lucht doorlaat.
Ook op top laat de luchtschroef lucht door welke van invloed is op je mengsel, echter niet zo veel als je luchtschuif.
Luchtschroef gebruik je met name voor het fine-tunen, en vooral voor het mengsel onderin. Luchtschroef stel je zeker niet op top af.
De linkerkeerring is net zo oud en heeft net zo veel kilometers meegedraaid als de rechter dus dat die ook versleten is zou goed kunnen.
Citaat ( ben lui, lol ) ; Luchtschroef sluit een extra luchtkanaal af welke vanaf je venturi naar de sproeierbuis loopt. Het effect van de luchtschroef is het grootst wanneer de luchtschuif helemaal naar beneden staat, omdat deze in verhouding dan veel lucht doorlaat.
Ook op top laat de luchtschroef lucht door welke van invloed is op je mengsel, echter niet zo veel als je luchtschuif.
Luchtschroef gebruik je met name voor het fine-tunen, en vooral voor het mengsel onderin. Luchtschroef stel je zeker niet op top af.
Laatst gewijzigd door 42 op ma 17 aug 2020, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Links van de stationair schroef zit geen schroef alleen rechts zit een schroef.
Als die keerring lek is moet ie toch op toeren ook anders lopen
Als die keerring lek is moet ie toch op toeren ook anders lopen
- 42
- Pro tuner
Dan heb je waarschijnlijk al aan de luchtstelschroef zitten draaien ipv stationairschroef.
Of je moet een carb met mengselschroef hebben.
Carb afstellen : viewtopic.php?f=6&t=2048
Of je moet een carb met mengselschroef hebben.
Carb afstellen : viewtopic.php?f=6&t=2048
- 42
- Pro tuner
Je hebt aan de schroef in het midden van de carb gedraaid ?
En rechts zit nog een schroef dan is het idd eentje met mengselschroef, die kende ik zelf nog niet, lol.
In dat geval moet je em es wat uitdraaien.
En rechts zit nog een schroef dan is het idd eentje met mengselschroef, die kende ik zelf nog niet, lol.
In dat geval moet je em es wat uitdraaien.
Als ik hem eruit draai komt er dan minder lucht bij ik denk dat ie namelijk te arm loopt stationair
- 42
- Pro tuner
Als je idd een mengselschroef hebt wel ja ( volgens dat carb afstellen topic ) maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ook zou je de gasnaald iets hoger kunnen zetten eventueel.
Ook zou je de gasnaald iets hoger kunnen zetten eventueel.
Ik heb die schroef nu 2. 5 keer gedraaid en nu doet ie het 'n stuk mindee
- 42
- Pro tuner
Mooi..dan zit het em idd in de afstelling hopelijk en niet in de linkerkeerring.
Toch zou ik als je een keer een paar eu over hebt een polietrekker kopen voor je vliegwiel en die kant ook van nieuwe keerring voorzien, zal ook niet geweldig meer zijn als de rechter versleten is.
Kost incl verzenden een tientje ofzo ( plus de keerring )
Toch zou ik als je een keer een paar eu over hebt een polietrekker kopen voor je vliegwiel en die kant ook van nieuwe keerring voorzien, zal ook niet geweldig meer zijn als de rechter versleten is.
Kost incl verzenden een tientje ofzo ( plus de keerring )
Na een beetje klooien met carburateur loopt ie beter. Heb nu alleen als ik echt heel hoog in de touren ga max wat ie kan dat ie dan 1 of 2 sec na I knijpen koppeling de toeren aan houd en daarna pas afzakt
- 42
- Pro tuner
Je zou een iets grotere sproeier kunnen proberen nog.
Ga je misschien nog wat harder ook.
Ga je misschien nog wat harder ook.
Ja ik zat ook al te denken aan een grotere sproeier want de bougie is wel bruin maar tis nou niet dat ie aan de donkere kant zit en 'n vriend van mij zei dat als je veilig wilt zijn je beter een iets grotere sproeier er in kunt dun. Zou een grotere sproeier er voor zorgen dat hij dan weer sneller terug gaat naar stationair? En hoe komt dat dan
- 42
- Pro tuner
Omdat je dan al meer benzine hebt als je hoog in de toeren zit dus ook wat meer overhebt als je het gas loslaat..denk ik..pure niet wetenschappelijk onderbouwde maar onderbuikgevoel speculatie dit 

Ik dacht juist dat als je mengsel aan de rijkere kant zat dat ie dan 'n wat lagere topsnelheid had dan een wat armer mengsel
- 42
- Pro tuner
Zou kunnen, weet ik niet maar bij de mijne niet iig, grotere sproeier zorgde er bij mij voor dat ie em door trekt naar 11k i.p.v 10.