Kar achter brommer

Algemene vragen over Derbi.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Kar achter brommer

Ongelezen bericht door royvi »

n00n schreef:Jep! Ongeveer. :P kar is niet helemaal in verhouding zo, maar je begrijpt het idee. :P

Als je je kenteken gewoon op de brommer laat zitten is er vast wel een manier waarop je het plaatje en buis op je subframe dusdanig maakt dat je kenteken gewoon lekker kan laten hangen.
Ja ik weet dat verhoudingen niet kloppen, maar ik ben echt een ramp met paint enzo :wall: En het was even snel.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
royvi
Pro tuner

Alleen ik moet nog even zien hoe ik dat met het plaatje ga doen, ik heb namelijk ook een aangepaste demper. Moet ik even kijken het het met bevestigen gaat.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
JB1
Derbi fan
Vervoersmiddel: Honda MT5 met 110cc Malossi alles bewerkt.
Een CBR400r krot
Een CBR600F
Een dikke VTR SP1
Je zusje/zus
Een dikke negerin.

Ongelezen bericht door JB1 »

Gewoon lekker op je achterbrug monteren. Subframe gaat dat niet leuk vinden.
Gewoon een kogel verbinding, dat werkt het mooiste ivm draaien etc.

Je zou als je het goed wil doen, nog even een setje bladveren eronder kunnen schroeven om de kleine hobbels te filteren.
Mijn MT boekt je.
n00n
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Ongelezen bericht door n00n »

Je kletst echt uit je nek.
Afbeelding
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

Als je hem aan je subframe bevestigd, heeft de brommer dan niet eerder de neiging op met zijn voorwiel de lucht in te gaan?
Omdat die achter met wegrijden verder inveert en de trekkrachten van de kar hoger op het frame staan dus eerder de voorkant van de brommer omhoog trekt. Soort van hefboom effect zeg maar in verhouding wanneer die op je achterbrug staat.

Dit is maar wat mij zo tebinnen schiet, kan zijn dat ik helemaal verkeerd denk. Maar dacht zeg even hoe ik erover denk.

Heb hier zelf ook geen ervarring mee.
n00n
Pro tuner

Nee, dat valt dik mee, hoewel je beter niet vol op het gas kan nee.

Hij veert ver genoeg in om dit op te vangen.

Dat je subframe het niet leuk gaat vinden is echt grootste onzin ooit, dingen zijn niet van lood gemaakt.
Afbeelding
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.

of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebt ;)
Afbeelding
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Huug schreef:maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.

of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebt ;)
Die vat ik niet.
Open the Throttle and Smile
n00n
Pro tuner

Dat lijkt me zowiezo een noodzaak bij een brommer kar.

Hij bedoelt dat het centerpunt van gewicht op de as komt en zo min mogelijk kracht op de trekhaak.

Bochten zullen zowiezo rustig moeten met een kar.
Afbeelding
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

Boeki schreef:
Huug schreef:maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.

Die vat ik niet.
je zwaarte punt is de plek waar als je bijvoorbeeld je brommer op een randje zou zetten hij zo goed als zou blijvens taan. normaal is deze gewoon onder je wielen door maar als je een stukje door de bocht gaat verplaatst deze een beetje. door balans blijf je in evenwicht. maar als er 70 kilo op je subframe drukt word hij een beetje top zwaar en zal je zwaartepunt verder van je banden komen te liggen en val je makkelijk om :happy: als je de as van de aanhanger zo neerzet dat er bijna geen neerwaartse kracht op je subframe komt te staan blijft je brommer goed veren en kan je nog een beetje normaal een bocht nemen :thumbup:
Afbeelding
kcracy
Pro tuner

Ongelezen bericht door kcracy »

Misschien kun je eens kijken naar de constructie van een fietskar bevestiging ?? deze kan ook draaien (kogelgewricht) :mrgreen: bij het achterwiel en zit ook aan achterframe vast
royvi
Pro tuner

Huug schreef:
Boeki schreef:

Die vat ik niet.
je zwaarte punt is de plek waar als je bijvoorbeeld je brommer op een randje zou zetten hij zo goed als zou blijvens taan. normaal is deze gewoon onder je wielen door maar als je een stukje door de bocht gaat verplaatst deze een beetje. door balans blijf je in evenwicht. maar als er 70 kilo op je subframe drukt word hij een beetje top zwaar en zal je zwaartepunt verder van je banden komen te liggen en val je makkelijk om :happy: als je de as van de aanhanger zo neerzet dat er bijna geen neerwaartse kracht op je subframe komt te staan blijft je brommer goed veren en kan je nog een beetje normaal een bocht nemen :thumbup:
Ja dat is logisch. En je moet gewoon langzaam door de bocht, dus niet schuin door de bocht. Alleen ik zit met bevestiging achter aan het subframe van mijn brommer. Ik heb niet zoveel ruimte, en het makkelijk weer los kunnen. Daar moet ik nog even goed over nadenken.
Airsal cilinder te koop:
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Maar in plaats van een kogel te gebruiken, kun je niet beter een kruiskoppeling van een cardan gebruiken? dan kan je kar in alles richtingen vrijer draaien... Of zou 'n kogel volstaan?
offroad
Pro tuner
Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86

Ongelezen bericht door offroad »

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/175" onclick="window.open(this.href);return false;

heb je misschien wat aan
Afbeelding
binnendoor is nooit om
n00n
Pro tuner

the skullkid schreef:Maar in plaats van een kogel te gebruiken, kun je niet beter een kruiskoppeling van een cardan gebruiken? dan kan je kar in alles richtingen vrijer draaien... Of zou 'n kogel volstaan?
Nee, kogel kan echt alle richtingen op, cardan heeft limiet daarin.
Afbeelding
royvi
Pro tuner

n00n schreef:
the skullkid schreef:Maar in plaats van een kogel te gebruiken, kun je niet beter een kruiskoppeling van een cardan gebruiken? dan kan je kar in alles richtingen vrijer draaien... Of zou 'n kogel volstaan?
Nee, kogel kan echt alle richtingen op, cardan heeft limiet daarin.
Dat klopt, alleen een kruiskoppeling kan meer "knikken" maar het is iig niet de bedoeling om met de kar en brommer dubbelgevouwen te liggen :lol:

@ ofroad
die had iemand mij al gestuurd (ik geloof hayesm), maar toch bedankt.
Airsal cilinder te koop:
Plaats reactie