Joenne88 schreef:idd heen en weer blijven meppen van 2 kanten, bij elk stukje as wat er tevoorschijn komt even wat kruipolie op spuiten en dan terug erin meppen, en aan de andere kant idem zo doen.
denk maar zo, een kut glijd ook niet goed als ie droog is
lekkerre vergelijking ook... haha
Maar je kan ook je moer aan 1 kant aan proberen te draaien. Zolang je er draad op hebt gaat dat goed, en dan beweegd de as als het goed is vanzelf. En normaal gezien roesten lagers echt niet vast aan een as. En zon drd as krijg je ook niet zomaar krom. Gewoon goed slaan met een fatsoenlijke hamer
ja sorry ik loop een continu rooster dus ben niet altijd even veel online, ik snap dat de as kan oxideren dat geef ik ook aan in mijn oorspronkelijke verhaal. Ik denk nogsteeds dat de as zit vastgerot in/aan de lagers. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de as krom is omdat de problemen pas zijn ontstaan na stilstand. En ik weet dat de as niet vast zit in de brug omdat ik de as met de kettingspanners nog wel naar voor en achter krijg. In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik vroeg me eigenlijk alleen af of er een subtielere manier was dan er simpel weg op blijven rammen met een hamer.
nee, assen moeten ook goed vastzitten. en ze blijven vaak lang op dezelfde plek zitten, dus ze koeken na verloop van tijd bijna altijd wel wat vast. met vet monteren kan schelen, maar ook dan heb je geen garantie dat ie na bvb een half jaar niet weer vast zit...
hard rammen en evt een slagstukje gebruiken om je schroefdraad niet helemaal naar de gort te meppen
succes ermee!
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Heb deze 'gevallen' al vaker meegemaakt, en heb tot nu toe nog nooit hoeven slijpen.
Wat ik altijd deed is eerst tussen de shims van de achterbrug en de naaf WD-40 spuiten, een nachtje laten intrekken en vervolgens van 2 kanten op de as tikken, niet te lomp. Het kan ff een tijdje duren maar op den duur komt er wel beweging in, wel steeds weer WD-40 op het (vrijgekomen) stuk spuiten.
Als ik de boel los heb even de as in de draaibank en met schuurpapier 800 de as oppoetsen en daarna desnoods nog even napoetsen met belgrom en invetten maar. Dan druk je hem er met de pink weer in!
Als je gaat afschuren wil die er wel met de pink in ja. Als die er eenmaal uit is gewoon goed invetten en een aantal keer er in en er uit. Dan zit het ook wel goed.
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
Kan je ook doen, het is niet zo dat je met schuurpapier 800 bergen materiaal wegschuurd, word in de racerrij ook veel gedaan om snel wielen te kunnen wisselen.