aantal vraagjes!

Algemene vragen over Derbi.
jvo
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia sx en mn fiets

aantal vraagjes!

Ongelezen bericht door jvo »

Beste mede forumers,

ik heb een aantal vraagjes waar ik zelf niet zo goed uit kom, en ik graag jullie antwoord of mening over vraag zodat ik het beste advies/antwoord krijg!

ik heb laatst mijn brommer volledig onder handen genomen motorisch,

70cc polini evolution
hebo krukas
polini koppeling
polini binnenrotor
26dellorto vhst
stnd membraam met polini klepjes
28 spruitstuk
yasuni r3

het liep echt heel mooi, hele poos mee gereden altijd warm gereden! goed gesmeert 1:25, maar heb helaas een warmloper gehad, dus mijn cilinder gedemonteerd en aan mijn buurman meegegeven die laat hem poetsen, mischien overmaat zuigertje er in en weer lekker rijden.

alleen wil ik graag, vragen of het handiger is als ik bijv: 24/21 carb neem? en ik wil een bovenlangse uitlaat welke zal het beste presteren?

de 2e vraag is, de polini ontsteking levert 80watt heb ik gelezen, genoeg om heel orginele kabelboom van stroom te voorzien.. maar ik krijg het maar niet voor elkaar, iemand hier ervaring mee? want ik wil namelijk wel licht, voor naar mijn werk.

ik hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, John van oostende

Afbeelding

Afbeelding
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
teun4
Tuner

Re: aantal vraagjes!

Ongelezen bericht door teun4 »

jvo schreef:Beste mede forumers,

het liep echt heel mooi, hele poos mee gereden altijd warm gereden! goed gesmeert 1:25, maar heb helaas een warmloper gehad, dus mijn cilinder gedemonteerd en aan mijn buurman meegegeven die laat hem poetsen, mischien overmaat zuigertje er in en weer lekker rijden.
Afbeelding

Afbeelding
Zeg je eerlijk, heb er niet zoveel verstand van, maar weet wel dat me neefje zijn crosser 1:50 smeert.
Heb je hem niet te schraal gesmeert? Anders heb je na revisie weer een vastloper
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
Wovter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Ongelezen bericht door Wovter »

wtf, das eerder te dik dan te schraal or, en ik smeerde mijn 125 altijd 1:35, dus denk dat eerder je neefje aan de krappe kant zit
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
harvik
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc

Ongelezen bericht door harvik »

1 op 50 is normaal, als je tenminste niet altijd vol in de toeren rijdt
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

stroom vanaf ontsteking loopt via de gele draad naar de spanningsregelaar
spanningsregelaar verdeeld dan weer naar de gebruikers oa via rood/zwart en rood
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Je smeert veelste dik, dat kan een goede reden van je warmloper zijn geweest.

Pro race bovenlangs, of scr racing line bovenlangs is mss wel wat.
Open the Throttle and Smile
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

teun4 schreef:
jvo schreef:
Zeg je eerlijk, heb er niet zoveel verstand van, maar weet wel dat me neefje zijn crosser 1:50 smeert.
Heb je hem niet te schraal gesmeert? Anders heb je na revisie weer een vastloper
Weet je wel hoe het zit? :roll:
1:50 is 1 liter olie op 50 liter benzine. En 1:25 is 1 liter olie op 25 liter benzine.
Jvo pleurt gewoon vla in zijn tank...
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
teun4
Tuner

royvi schreef:
teun4 schreef:
jvo schreef:
Weet je wel hoe het zit? :roll:
1:50 is 1 liter olie op 50 liter benzine. En 1:25 is 1 liter olie op 25 liter benzine.
Jvo pleurt gewoon vla in zijn tank...
Dát bedoelde ik,, je smeert te dik!
Weet het, dat het een hele belangrijke fout is. Had ik ook niet mogen maken. Was laat en de hele dag keihard gewerkt.
Maar mijn toevoeging is, je kunt wel gaan reviseren, maar zou eerst afvragen waarom hij vastliep.
Als je nu weer alles hetzelfde doet, dan heb je zodadelijk weer een vast/warm loper.
Weet niet hoe dik jou portemenee is, maar als je over hebt, gooi dan wat mijn kant op

en over 1:35, mijn neefje smeert 1:50 en nog rookt hij en komt er beetje onverbrande olie uit zijn demper!
Denk dat jij ook aardig vet smeert
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Hij liep warm omdat je 1:25 smeerde, dan krijg je een oliefilm op je cilinder en kan de zuiger zijn warmte niet kwijt.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

Ruben'94 schreef:Hij liep warm omdat je 1:25 smeerde, dan krijg je een oliefilm op je cilinder en kan de zuiger zijn warmte niet kwijt.
Dat klopt, gewoon 1:35/1:40 is naar mijn zeggen voldoende.

En ruben, kan jij je onderschrift niet ff wat verkleinen? :ugeek:
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
drd pro
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: drd pro

Ongelezen bericht door drd pro »

1:50 is ook gewoon goed. en bij benzinepompen die nog mengsmering hebben zit er ook 1:50 in dus dat is aleen maar makkelijker. ik rijd ook gwoon op 1:50 en nog nooit problemen mee gehad
Afbeelding
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1065" onclick="window.open(this.href);return false;
royvi
Pro tuner

drd pro schreef:1:50 is ook gewoon goed. en bij benzinepompen die nog mengsmering hebben zit er ook 1:50 in dus dat is aleen maar makkelijker. ik rijd ook gwoon op 1:50 en nog nooit problemen mee gehad
Dat is troep van de benzinepomp :silent:
@Teun
Onverbrande olie heb je altijd met mengsmering. Het gemiddelde voor crossers is 1:40, en echt de snelle rijders (al zie je daar geen tweetakten meer eigenlijk) die smeren meestal 1:50, want dan loopt hij scherper.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
drd pro
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: drd pro

Ongelezen bericht door drd pro »

dan weet ik niet wat voor benzinepomp jullie in jou dorp hebben maar normaal is dat gewoon goed hoor
Afbeelding
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1065" onclick="window.open(this.href);return false;
teun4
Tuner

royvi schreef:
drd pro schreef:1:50 is ook gewoon goed. en bij benzinepompen die nog mengsmering hebben zit er ook 1:50 in dus dat is aleen maar makkelijker. ik rijd ook gwoon op 1:50 en nog nooit problemen mee gehad
Dat is troep van de benzinepomp :silent:
@Teun
Onverbrande olie heb je altijd met mengsmering. Het gemiddelde voor crossers is 1:40, en echt de snelle rijders (al zie je daar geen tweetakten meer eigenlijk) die smeren meestal 1:50, want dan loopt hij scherper.
Micha Boy de Waal reed tot kort nog 125 in de MX2! Laaste ONK stapte hij wel over op een Suzuki 250F.
Maar die jonge rijd ook aardig door!
Dat klopt, maar komt best veel olie uit zijn demper, ligt er natuurlijk wel aan wat je best veel vindt, maar dit is denk ik wel indicatie dat hij 2x zo schraal smeert, en nog onverbande olie heeft.
Dat de topic starter dus volgens mij wel echt goed fout zit met zijn mengverhouding van benzine/olie
drd pro schreef:dan weet ik niet wat voor benzinepomp jullie in jou dorp hebben maar normaal is dat gewoon goed hoor
Vooral als je een snellere cilinder ofzo hebt, smeer je liever zelf Castrol olie, of een andere dure olie, zodat de kans stukken kleiner is dat hij kapot loopt door goedkope olie.

Ik rijd zelf gewoon met oliepomp en olie van de action ofzo, niet echt duur iig. Maar die van mij rijd ook maar 55.
Die jongens die benzine verkopen willen zoveel mogelijk omzet/winst maken, dus gooien ze goedkope olie in de benzine.
Zodat ze dus meer winst maken op de mengsmering :thumbup:

Dit is voor mij een fabeltje, heb nog nooit aan een pomphouder gevraagt wat voor olie hij nu in de mengsmering gooit. Maar is dan nog niet meteen niet waar. Klinkt wel logisch, iedereen wil zoveel mogelijk verdienen.
royvi
Pro tuner

Het is gewoon goedkope kutolie die erin zit bij de pomp, me buurjongen heeft een keer dat getankt voor zijn crosser (is 1:40 bij onze benzinepomp). Mooi cilinder en zuiger naar de kloten.
En die dure castrol 747 bijv is niet persé nodig, ik gebruik al tijden motul 510 en er is nog nooit wat mis gegaan :)
Airsal cilinder te koop:
Wovter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Ongelezen bericht door Wovter »

teun4 schreef: en over 1:35, mijn neefje smeert 1:50 en nog rookt hij en komt er beetje onverbrande olie uit zijn demper!
Denk dat jij ook aardig vet smeert
haha, dan moettie de gas eens meer opendraaien. als je em niet openhoud proptie alle overtollige olie in dat kamertje ( weet de naam ff niet ) en na verloop van tijd komt het gewoon uit je uitlaat. zowiezo komt er onverbrande meuk, maar als het bij je neefje uit zn uitlaat giet moettie toch echt eens wat meer toeren gaan janken.

als ik mn 125 1:35 smeer heb ik daar geen last van or.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
jurjen27
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05

Ongelezen bericht door jurjen27 »

mijn motor Cr 125 smeer ik ook altijd 1:50 is misschien nog wel te vet, als je mengolie hebt van 7/8 euro per liter heb je meestel synthetische en dan kan je zat 1:50/1:60 smeren. Als mijn motor warm is dan rookt hij nog, en voor de praatjesmakers.. het is niet omdat ik niet genoeg gas geef...
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
Plaats reactie