n00n schreef:Jep! Ongeveer. kar is niet helemaal in verhouding zo, maar je begrijpt het idee.
Als je je kenteken gewoon op de brommer laat zitten is er vast wel een manier waarop je het plaatje en buis op je subframe dusdanig maakt dat je kenteken gewoon lekker kan laten hangen.
Ja ik weet dat verhoudingen niet kloppen, maar ik ben echt een ramp met paint enzo En het was even snel.
Alleen ik moet nog even zien hoe ik dat met het plaatje ga doen, ik heb namelijk ook een aangepaste demper. Moet ik even kijken het het met bevestigen gaat.
Als je hem aan je subframe bevestigd, heeft de brommer dan niet eerder de neiging op met zijn voorwiel de lucht in te gaan?
Omdat die achter met wegrijden verder inveert en de trekkrachten van de kar hoger op het frame staan dus eerder de voorkant van de brommer omhoog trekt. Soort van hefboom effect zeg maar in verhouding wanneer die op je achterbrug staat.
Dit is maar wat mij zo tebinnen schiet, kan zijn dat ik helemaal verkeerd denk. Maar dacht zeg even hoe ik erover denk.
maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.
of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebt
Huug schreef:maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.
of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebt
Huug schreef:maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.
of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebt
Die vat ik niet.
je zwaarte punt is de plek waar als je bijvoorbeeld je brommer op een randje zou zetten hij zo goed als zou blijvens taan. normaal is deze gewoon onder je wielen door maar als je een stukje door de bocht gaat verplaatst deze een beetje. door balans blijf je in evenwicht. maar als er 70 kilo op je subframe drukt word hij een beetje top zwaar en zal je zwaartepunt verder van je banden komen te liggen en val je makkelijk om als je de as van de aanhanger zo neerzet dat er bijna geen neerwaartse kracht op je subframe komt te staan blijft je brommer goed veren en kan je nog een beetje normaal een bocht nemen
Misschien kun je eens kijken naar de constructie van een fietskar bevestiging ?? deze kan ook draaien (kogelgewricht) bij het achterwiel en zit ook aan achterframe vast
Huug schreef:maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.
of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebt
Die vat ik niet.
je zwaarte punt is de plek waar als je bijvoorbeeld je brommer op een randje zou zetten hij zo goed als zou blijvens taan. normaal is deze gewoon onder je wielen door maar als je een stukje door de bocht gaat verplaatst deze een beetje. door balans blijf je in evenwicht. maar als er 70 kilo op je subframe drukt word hij een beetje top zwaar en zal je zwaartepunt verder van je banden komen te liggen en val je makkelijk om als je de as van de aanhanger zo neerzet dat er bijna geen neerwaartse kracht op je subframe komt te staan blijft je brommer goed veren en kan je nog een beetje normaal een bocht nemen
Ja dat is logisch. En je moet gewoon langzaam door de bocht, dus niet schuin door de bocht. Alleen ik zit met bevestiging achter aan het subframe van mijn brommer. Ik heb niet zoveel ruimte, en het makkelijk weer los kunnen. Daar moet ik nog even goed over nadenken.
Maar in plaats van een kogel te gebruiken, kun je niet beter een kruiskoppeling van een cardan gebruiken? dan kan je kar in alles richtingen vrijer draaien... Of zou 'n kogel volstaan?
the skullkid schreef:Maar in plaats van een kogel te gebruiken, kun je niet beter een kruiskoppeling van een cardan gebruiken? dan kan je kar in alles richtingen vrijer draaien... Of zou 'n kogel volstaan?
Nee, kogel kan echt alle richtingen op, cardan heeft limiet daarin.
the skullkid schreef:Maar in plaats van een kogel te gebruiken, kun je niet beter een kruiskoppeling van een cardan gebruiken? dan kan je kar in alles richtingen vrijer draaien... Of zou 'n kogel volstaan?
Nee, kogel kan echt alle richtingen op, cardan heeft limiet daarin.
Dat klopt, alleen een kruiskoppeling kan meer "knikken" maar het is iig niet de bedoeling om met de kar en brommer dubbelgevouwen te liggen
@ ofroad
die had iemand mij al gestuurd (ik geloof hayesm), maar toch bedankt.