Benzinekraan reserve werkt niet

Algemene vragen over Derbi.
JulianDRD
Derbi fan
Vervoersmiddel: Aprilia 70cc 2fast

Benzinekraan reserve werkt niet

Ongelezen bericht door JulianDRD »

Bij mijn Aprilia (heb mn Derbi verkocht en heb nieuwe schakel :happy: ) heb ik het probleem dat mijn benzinekraan op de normale stand alle benzine op maakt uit mijn tank, als hij ermee stopt en ik hem dan op reserve zet heb ik dus geen benzine meer en kan ik naar huis lopen :wall: . Heb een nieuwe benzinekraan gekocht maar nogsteeds het zelfde probleem, ik ben dus tot de conclusie gekomen dat het slangetje van normale stand te kort is waardoor hij te laag komt omdat er normaal een vacuüm kraan op zit. Het is ook moeilijk inschatten hoeveel benzine ik nog heb en hoe lang ik daar nog mee kan doen (70cc 2fast heeft dorst).

Iemand die hier een oplossing voor heeft of een benzine kraan weet die wel werkt? Als ik het slangetje verleng past het filter er niet meer overheen :roll: .
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Benzinekraan reserve werkt niet

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ik zou je graag wat raad geven maar snap eigenlijk niet goed hoe dit kan. Wat bedoel je juist met benzineslangetjes want normaal is dat toch gewoon een buisje met 2 ingangen waaruit je kraan aftakt? Heb je eventueel een foto die je kan plaatsen?

En voor alle zekerheid, ben je zeker dat je de standen van de benzinekraan goed hebt?

Is maar dat onze Derbi en Sherco van buitenuit hetzelfde 3 standen type benzinekraan hadden maar de bediening was niet hetzelfde.
JulianDRD
Derbi fan

Ik zal zo thuis een paar foto's maken, ik bedoel dat op de normale stand hij de gehele tank (op echt een heeeel klein beetje na) op maakt. En ja ik doe de standen goed (heb ook andersom geprobeerd).
JulianDRD
Derbi fan

Hierbij de foto's:
https://ibb.co/gZ07mcxp
https://ibb.co/Fkf7G1Fx

Ik kan misschien dat buisje van de tank een beetje inkorten maar dat is geen fijne oplossing.
pog
Tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Maar met de originele zou dat gewoon moeten werken (linker). en anders misschien een nieuwe originele halen. of gewoon voor iedere rit voltanken met jerry can ;)
JulianDRD
Derbi fan

Met de linker als ik hem op reserve zet kan ik ~100 meter rijden en dan valt hij uit.
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ok, dat zijn duidelijke foto's. Ik heb het in elk geval nog nooit meegemaakt, maar voor alles is een 1e keer. Dan zal er niets anders op zitten dan een nieuwe kraan bestellen denk ik.
Plaats reactie