Rieju MRX 50 gaat niet harder dan 50
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Rieju MRX 50
Rieju MRX 50 gaat niet harder dan 50
Setup:
std 50cc AM6
Tecnigas enox
dellorto 17.5 (sproeier 106)
polini powerfilter
Hallo
Ik heb een Rieju MRX 50 uit 2010 en toen ik hem kocht liep die 72 op gps en sindsdien heb ik er een nieuwe zuiger+zuigerveren opgezet omdat hij veel compressie verlies had en een nieuwe bougie voor de rest is er motorisch niks veranderd en ook niet bij de caburateur ik heb een twv 12-53 en hij trekt ook niet goed door in de versnellingen en heb ook al 10-53 geprobeerd maar dan maakt hij een kabaal en moet ik superhoog in de toeren rijden voor 20km (naar school) als ik 50 rij en volgens mij is dat best wel slecht voor een 2 takt heb verder nog geen tandwiel 11 geprobeerd maar het lijkt mij niet dat ik zo'n twv moet hebben met mijn setup ook heb ik dat als ik heel lang rij in een versnelling kruipt hij langzaam omhoog in toeren en krijg opeens een soort boost nou is mij verteld dat de powerband is maar als ik op youtube soort gelijke brommers zie hebben die dat niet ik zat te denken om misschien een nieuwe cilinder erop te zetten (50cc) omdat hij al wss sinds 2010 dezelfde cilinder heeft oja en met de twv 12-53 trok hij wel goed door toen ik hem kocht
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Mvg,
Teun
std 50cc AM6
Tecnigas enox
dellorto 17.5 (sproeier 106)
polini powerfilter
Hallo
Ik heb een Rieju MRX 50 uit 2010 en toen ik hem kocht liep die 72 op gps en sindsdien heb ik er een nieuwe zuiger+zuigerveren opgezet omdat hij veel compressie verlies had en een nieuwe bougie voor de rest is er motorisch niks veranderd en ook niet bij de caburateur ik heb een twv 12-53 en hij trekt ook niet goed door in de versnellingen en heb ook al 10-53 geprobeerd maar dan maakt hij een kabaal en moet ik superhoog in de toeren rijden voor 20km (naar school) als ik 50 rij en volgens mij is dat best wel slecht voor een 2 takt heb verder nog geen tandwiel 11 geprobeerd maar het lijkt mij niet dat ik zo'n twv moet hebben met mijn setup ook heb ik dat als ik heel lang rij in een versnelling kruipt hij langzaam omhoog in toeren en krijg opeens een soort boost nou is mij verteld dat de powerband is maar als ik op youtube soort gelijke brommers zie hebben die dat niet ik zat te denken om misschien een nieuwe cilinder erop te zetten (50cc) omdat hij al wss sinds 2010 dezelfde cilinder heeft oja en met de twv 12-53 trok hij wel goed door toen ik hem kocht
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Mvg,
Teun
-
- Banden plakker
Re: Rieju MRX 50 gaat niet harder dan 50
oja en vanaf de 5de versnelilng trekt hij al helemaal niet meer
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Ook met een nieuwe zuiger heb je kans dat je de carb opnieuw moet afstellen.
Wat is je bougiekleur na een stukje rijden op vo, gas ?
Heb je precies dezelfde zuiger gekocht ?
Welke sproeier zit er nu in ?
Wat is je bougiekleur na een stukje rijden op vo, gas ?
Heb je precies dezelfde zuiger gekocht ?
Welke sproeier zit er nu in ?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
Mij lijkt sproeier 106 vrij groot. ik denk dat als je de bougie bekijkt hij mooi zwart zal zijn.
-
- Banden plakker
ik heb geen idee of ik dezelfde zuiger er in heb zitten ik heb de carb al opnieuw afgestelt en heb sproeier 80 tm 106 geprobeerd en 106 blijft hij toch echt het beste op rijden en mijn bougie kleur is niet melk bruin maar meer roest achtig bruin maar ik kan altijd even voor een tijdje sproeier 104 of 102 erin doen want ik heb niet echt heel lang test rondjes gereden met de andere sproeiers
- 42
- Pro tuner
O, die sproeiermaat had ik even gemist..
Rookt ie erg en zakt je kvs niveau ?

Rookt ie erg en zakt je kvs niveau ?
-
- Banden plakker
HIj rookt zeker wel meer als andere brommers, ik heb alleen nog niet gekeken of mijn kvs niveau zakt. Maar zal er dan kvs in de cilinder komen?
-
- Banden plakker
heb net gekeken en kvs niveau is inderdaad gezakt. dus of de koppakking of kapotte cilinder denk ik dan.
- 42
- Pro tuner
Zou kunnen aangezien je de cilinder hebt los gehad.
Heb je de kop kruislings vastgezet met een momentsleutel ?
Maar juiste zuiger is ook belangrijk, ik heb vroeger een keer een goedkope Naraku zuiger gebruikt die voor geen meter werkte.
Heb je de kop kruislings vastgezet met een momentsleutel ?
Maar juiste zuiger is ook belangrijk, ik heb vroeger een keer een goedkope Naraku zuiger gebruikt die voor geen meter werkte.
-
- Banden plakker
ik heb het niet vast gezet met een moment sleutel omdat ik die niet heb,maar wel kruislings. Maar ik ken wel iemand die dat heeft dus ik zou wel kunnen vragen en dan proberen met nieuwe pakkingen en dan met momentsleutel.
-
- Banden plakker
https://www.k-parts.nl/mezoly-zuiger-40 ... 0cc-2-takt
ik heb deze zuiger erop zitten het is wel een goedkope inderdaad
ik heb deze zuiger erop zitten het is wel een goedkope inderdaad
- 42
- Pro tuner
Zou idd eerst de lekkage verhelpen, als t probleem blijft weer verder zoeken.
-
- Banden plakker
ja ga ik doen. harstikke bedankt
-
- Banden plakker
Ik heb uiteindelijk thuis nog even goed gekeken en het was geen lek maar wel een te grote sproeier ik ben nu nog steeds aan het testen heb er niet veel tijd voor maar heb nu sproeier 100 en hij loopt al een stuk beter maar nu heb ik nog steeds het probleem hij gaat niet harder als 50 wat ook best wel raar is aangezien alles ontgrensd is en er zelfs een grotere carb op zit want hij trekt wel goed door maar hoe hoger in de versnelling hoe minder die eigenlijk trekt en ik krijg ook een soort boost als ik hoog in de toeren rijd nou heb ik ook een hoog toerige uitlaat en denk ik dat dat de powerband is maar het is wel echt een hele grote versnelling ineens maar als ik in die powerband dan doorschakel dan duurt het met elke versnelling steeds langer om erin te komen en in de zes gaat die al helemaal niet in die powerband
Ik kan anders ook wel even een filmpje maken van wat ik bedoel want dit is een beetje moeilijk uitleggen
Ik kan anders ook wel even een filmpje maken van wat ik bedoel want dit is een beetje moeilijk uitleggen
Als het je lukt is een filmpje idd handiger.
- 42
- Pro tuner
Denk dan toch een afstelprobleem..of zuiger.
Al eens bougiekleur gecheckt bij vol gas ?
Al eens bougiekleur gecheckt bij vol gas ?
-
- Banden plakker
het is mij qua tijd nog niet gelukt om een filmpje te maken, morgen als het goed is kan ik even een filmpje maken en ik ga alvast even een tandwiel 15 voor erop zetten zodat het duidelijk is te horen dat hij niet verder trekt bij 50 (in de 4de versnelling terwijl hij met een tandwiel 12 wel goed door trekt bij de 4 dus daar zou het niet aan liggen). Ik heb ondertussen ook al naar de sproeiers gekeken en er zat dus eerst een 106 in maar dat was echt veel te groot gezien mijn setup. En de bougie was ook helemaal zwart. heb er nu een sproeier 96 in zitten hij is nog steeds wat aan de donkerbruine kant, maar ga binnenkort nog even testen met een sproeier 94. Hij trekt wel beter met sproeier 96 erin omdat hij niet verzuipt nu. maar maak morgen dus even een filmpje met tandwiel 15 dan valt het goed te zien wat er mis is.
- 42
- Pro tuner
Denk dat je met 94 meer in de richting gaat komen ja.
-
- Banden plakker
hierbij de filmpjes
https://youtu.be/SpHogNUegbg?si=wclqWGr1B_XI3uoU dit is het filmpje met een 12t voor erop en je ziet dat hij dan in dit geval niet in de 5 door trekt en stopt bij 50
https://youtu.be/BbwqpMB4ku4 dit is dan het filmpje met 15t voor en nu stopt hij bij de 4 met trekken en stopt ook weer bij 50
en de kilometer teller loopt achter want deze is niet bedoeld voor mijne maar als het streepje recht naar boven staat is 50km/h of als het leesbaar is in de video staat er 40km/h op en dat is dus dan in het echt 50km/h
P.S. let even niet op mijn mooi gefabriceerde crosskap er komt nog een andere kap met een lamp erin op
https://youtu.be/SpHogNUegbg?si=wclqWGr1B_XI3uoU dit is het filmpje met een 12t voor erop en je ziet dat hij dan in dit geval niet in de 5 door trekt en stopt bij 50
https://youtu.be/BbwqpMB4ku4 dit is dan het filmpje met 15t voor en nu stopt hij bij de 4 met trekken en stopt ook weer bij 50
en de kilometer teller loopt achter want deze is niet bedoeld voor mijne maar als het streepje recht naar boven staat is 50km/h of als het leesbaar is in de video staat er 40km/h op en dat is dus dan in het echt 50km/h
P.S. let even niet op mijn mooi gefabriceerde crosskap er komt nog een andere kap met een lamp erin op

- 42
- Pro tuner
15 t is ook redelijk te groot denk ik voor je setup.
Ik zou wat met kleinere sproeieres proberen en dan zien wat t doet.
Ik zou wat met kleinere sproeieres proberen en dan zien wat t doet.