Uitlaat

Algemene vragen over Derbi.
Rubbe05
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 dec 2023, 22:06
Vervoersmiddel: Derbi senda

Uitlaat

Ongelezen bericht door Rubbe05 »

Ik heb een volledige originele derbi senda drd xtreme die begrenst is met rondellen. Ik ben op zoek naar een uitlaat die veel gelyid maak maar er niet voor zorgt dat hij sneller gaat. Het is me gezegd dat ik een ongekeurde uitlaat zou moeten kopen maar dat wil zeggen dat hij ook sneller gaat maar ook meer geluid maakt. Zou iemand mij willen helpen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3746
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Je zou een LeoVince X fight kunnen kopen, die maakt meer herrie dan de ori, ook met de prop er nog in maar echt hard gaat t niet klinken begrensd, je blijft weinig toeren maken.
En een snellere, nog luidere uitlaat met prop is geen rijden, je komt dan niet in de powerband van de uitlaat die bij de snelle pas bij 8k+ begint.
Je zou nog een schuim luchtfilter kunnen nemen, klinkt ie ook wat harder door.
Of demperwol verwijderen maar heb ik geen verstand van.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 358
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Uitlaat

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ja kan ook proberen om eea aan de einddemper te wijzigen. Het is dat gedeelte dat er voor zorgt dat je geluid (zoals de naam al doet vermoeden) wordt 'gedempt'. Wat je daar aan doet heeft amper invloed op de snelheid van je brommer want daar zorgt het 1e stuk van je uitlaat voor.
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Re: Uitlaat

Ongelezen bericht door WicherH »

Ik heb een leovince x-fight uitlaat onder mijn 50cc Derbi. Ivm aantal wokstatussen zit er nu al maanden lang een prop in zodat ik legale snelheid rijd, maar mijn brommer knettert met deze uitlaat alsof deze nog opgevoerd is. Ik zal als ik jou was dus een leovince pijpje kopen, en dan een prop erin maken. Ik geef je alleen geen garantie dat jouw brommer ook zo mooi klinkt met prop erin, ik heb namelijk een hoogtoerige 50cc cilinder, en mijn vermoedens bestaan dat mijn demperwol redelijk opgebrand is waardoor hij dus stukke meer herrie maakt.
Leovince pijpjes zijn erg mooie pijpen, dus ik raad je aan om het te proberen, als het niet werkt en je hebt nauwelijks meer geluid heb je sowiezo wel een mooiere look op je brommer ;) dus je wint sowiezo iets
Plaats reactie